• Anonym (Tabula)

    Ärliga nätdejtingstråden!

    Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

    Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

    Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

  • Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • orpon
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-06-03 12:52:08 följande:
    och Orpon vet vi ju vad det är
    orponAvföringsrester som har fastnat i stjärtbehåringen och bildar små 'bär', i normalsvenskt språkbruk mer kända som kånkelbär.

    Följer samma böjningsmönster som hallon, nypon och lingon.
    av Åström 2009-08-05 - Rapportera
    orponNedsättande om folk i allmänhet, människor med dåligt omdöme i synnerhet.

    "Kalle har köpt en ko istället för en gräsklippare. Vilket orpon!"
    av Chris 2008-07-29 - Rapportera
  • Anonym (Ute igen)
    Anonym (Unikum) skrev 2012-06-03 12:01:50 följande:
    Finns på HP (fortfarande)... Träffat ett par trevliga tjejer att 'snacka' med. Den ena blev jag vän med irl men sen blev hon tillsammans med sitt ex som inte tillät att hon var vän med mig (han tyckte det var väldigt 'jobbigt' att hon haft kontakt med mig). Kanske inte bästa förutsättningen om man har en historia av misshandel och förtryck... Den andra har jag inte träffat utan vi pratar mest om livets både bra och jobbiga sidor...hon har inga barn men vill ha, och det skall nog mycket till innan jag träffar någon som inte redan har barn (är precis över 40 strecket med en son. Vill väldigt gärna har fler barn i 'min familj' men inte så sugen på att skaffa fler barn i min ålder). De tjejer som svarar på brev jag skickat är sådana, liksom jag, som tycker om att uttrycka sig skriftligen och som har en lite underfundig skruvad humor. Överlag är jag nöjd med erfarenheten från den sidan (enda jag testat). Letar på sidan bara 'vänner' då jag tror att det andra antingen slår ned som en blixt, eller växer fram. Om någon inte platsar som vän, lär hon inte heller platsa som den jag vill leva livet med. Lycka till alla ni andra och ignorera knäppisarna.. 

    Är det lite lugnare och "snällare" på vänner sidan? Ska kanske prova ...
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-06-03 13:17:02 följande:

    Är det lite lugnare och "snällare" på vänner sidan? Ska kanske prova ...

    Njae, samma sida, men man väljer att man söker 'vänner'... Vissa tjejer tolkar det som att man söker KK dock...enda nackdelen..
  • Anonym (rainbow)
    Anonym (Unikum) skrev 2012-06-04 00:30:17 följande:
    Njae, samma sida, men man väljer att man söker 'vänner'... Vissa tjejer tolkar det som att man söker KK dock...enda nackdelen..
    Jag skulle kunna tolka det som att killen är i en relation och vill ha singelkompisar, eventuellt för uppgradering/vänstring. Brukar bli lite misstänksam och skriver inte till de killarna...
  • Anonym
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-06-03 12:50:45 följande:
    Gränsen mellan cirkel och elips är nog ganska väl definierad matematiskt . Nä ska inte sura över svepande generella beskrivningar av kvinnor eller mäns egenskaper. Det kanske är oundvikligt i sådana här trådar ....
    jag blir bara lycklig över att någon mer än jag reagerar. Jag beter mig inte som de klassiska generaliseringarna av kvinnor, och det är faktiskt lite ansträngande att gå runt och höra att man "inte är kvinna".
  • Alexiandra
    Anonym (rainbow) skrev 2012-06-04 13:08:26 följande:
    Jag skulle kunna tolka det som att killen är i en relation och vill ha singelkompisar, eventuellt för uppgradering/vänstring. Brukar bli lite misstänksam och skriver inte till de killarna...
    Jag tolkar det som att de inte är så redo för en relation, eller som ovan. Beror delvis på hur profilen är formulerad. Vissa förklarar rätt väl i sin presentation att de tror på att kärlek börjar med vänskap och då är det nog ärligt menat. Meeen, själva mailandet med sådana blir ändå ingen skillnad mot de som söker förhållande - så frågan är vem de lurar egentligen ;)
  • Anonym (Unikum)
    Anonym (rainbow) skrev 2012-06-04 13:08:26 följande:
    Jag skulle kunna tolka det som att killen är i en relation och vill ha singelkompisar, eventuellt för uppgradering/vänstring. Brukar bli lite misstänksam och skriver inte till de killarna...

    Haha, där ser du...kanske dåligt val av mig. Visst, träffar jag rätt person så kan ju en 'uppgradering' bli aktuell (men förväntar mig inte det), men vänstring vill jag ju inte bli sammankopplad med..
  • Anonym (Unikum)
    Alexiandra skrev 2012-06-04 18:33:17 följande:
    Jag tolkar det som att de inte är så redo för en relation...

    Fast då kan det ju vara bra att träffa just de som också har 'vänskap' som det man söker... Man kanske inte vill flagga för något man inte kan leverera. En av de kvinnor jag skrivit en del med var i den situationen när vi började skriva. Hon har sedan dess börjat dejta och då har vi pratat lite kring detta (samt massa andra saker så klart...).
  • Anonym (Unikum)
    Anonym skrev 2012-06-04 15:03:28 följande:
    jag blir bara lycklig över att någon mer än jag reagerar. Jag beter mig inte som de klassiska generaliseringarna av kvinnor, och det är faktiskt lite ansträngande att gå runt och höra att man "inte är kvinna".

    Haha, jag är väl inte en typisk 'karlslok' heller, så då är väl jag inte man då...
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!