• Anonym (Tabula)

    Ärliga nätdejtingstråden!

    Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

    Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

    Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

  • Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Papito
    Opcode skrev 2012-07-25 02:18:57 följande:
    Läste inte din dejt den här tråden? ;)

    Du kan få 500/giftermål ;) Hehe 

    Nej men seriöst du har nog helt rätt jag inser det själv och jag reagerar ju likadant. Problemet är att man är så djävla feg att öppna käften om inte den andra säger något först, men det är det jag börjar komma till insikt med att det inte spelar någon större roll egentligen vad svaret blir, man förlorar ju ingen man hade innan.
    Men det är att ordspråket "Bättre vara tyst och låta folk tro man är en idiot än att öppna käften och ta bort alla tvivel" som man har i bakhuvudet... Men det är ju ganska uppenbart att på tex forumet eller IRL med folk jag känner så har jag ju nästan mundiareé istället  

    Hon dumpade mig precis....igen!

  • Opcode
    Papito skrev 2012-07-25 02:27:32 följande:

    Hon dumpade mig precis....igen!


    Åh. Blir det precisionsharpun en tredje gången gilt då? Eller är trålen i kastad igen?
    It may be that your whole purpose in life is simply to serve as a warning to others.
  • Anonym
    Anonym (hmm) skrev 2012-07-24 23:12:04 följande:
    Så om någon har läs och skriv svårigheten som jag så är vi inget att ha. och vi måste börja med att förklara att vi har svårigheter med de. vi är f** inte sämre personer för de. helt sjukt.
    Nej ni är INTE sämre personer för det. Men får man ett mail på tio rader med 17 stavfel så tappar då jag intresset och tänker att den som skriver inte är normalbegåvad?! Ja så är det nog många som tänker. Men om man då i inledningen förklarar att man har dyslexi och stavar som en kratta ibland så läser man ju mailet på ett annat sätt med stor förståelse. (OBS det är inget fel att vara lågbegåvad heller men vill man som normalbegåvad dyslektiker få respons från normalbegåvade så bör man tala om sitt "handikapp" genast) Tänker jag alltså!! Men inte vet jag!
  • Papito

    Opcode (och ni andra lite blyga)

    Du kan träna upp den förmågan. Vad jAg förstått åker du runt mycket och träffar kunder, eller? Passa på att säga någon extramening, inte en flirt eller så men något som inte har med jobbet att göra.

    En bra grej för att verkligen träna sig på att våga prata med okända är att hälsa på busschauffören. Säga god morgon helt enkelt. När du fått det som rutin lägger du in någon mening till.

    Sen hade du en dialog med någon om huruvida man ska behöva flirta med flera eller helt bara en. Den andre ( tror det var Ute igen) sa vettiga saker. Precissom med allt annat i livet handlar det om att träna, träna och träna. Inte nödvändigtvis på att flirta men på att prata.

    Testa dem här tipsen på folk du inte är intresserad av, bara för att vänja dig ochh våga. Då är det inte lika pirrigt heller.

    När du väl vågar är steget inte alls lika stort sen.

    /Dr Lööööv

  • Papito
    Opcode skrev 2012-07-25 02:29:52 följande:
    Åh. Blir det precisionsharpun en tredje gången gilt då? Eller är trålen i kastad igen?



    Haha, hon kan inte slita sig. Det är iofs lite allvarligare den här gången men det löser sig nog.

    Hon brukar bli arg när klockan blir mycket. Lite som med barnen, missar man läggningen är man körd sen när de blir övertrötta...(eller hur råttan )

    Blir tufft när vi gift oss men hellre lite temperament än bara tystnad
  • Papito

    (b)

    Din är från sthlm och min också, vi presenterar dem för varandra först, så slipper vi ha dåligt samvete och alla fyrafår en partner inom rimligare avstånd. Perfekt!

  • Anonym (b)
    Papito skrev 2012-07-25 09:24:53 följande:
    (b)

    Din är från sthlm och min också, vi presenterar dem för varandra först, så slipper vi ha dåligt samvete och alla fyrafår en partner inom rimligare avstånd. Perfekt!

    Låter som en plan;)
  • Papito

    (b)


    Var i Skåne är det då? Zlatanland? Kenny Jönssonland? Henkeland?


    Hm...du ser hur jag associerar till olika platser va?


    Hur går det för er andra då? Snart dags för playan, kul om nåååågon har uppdaterat sen. Alla kan ju inte ha gått i ide.

  • Anonym (Ute igen)

    En av killarna jag försöker maila med just nu (jag tog kontakt) svarar otroligt enstavigt och slutar varje mail med "vem är du?" vad ska man svara på det ....

  • Anonym
    Anonym (Ute igen) skrev 2012-07-25 11:32:30 följande:
    En av killarna jag försöker maila med just nu (jag tog kontakt) svarar otroligt enstavigt och slutar varje mail med "vem är du?" vad ska man svara på det ....
    Man svarar -"Ha en bra dag" hejdå" 
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!