• Anonym (Tabula)

    Ärliga nätdejtingstråden!

    Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

    Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

    Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

  • Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Xmag

    Jag måste nog säga att de två jag träffat från HP stämde rätt bra med bilder och beskrivning. En av dem hade satt "något rund" som kroppstyp och det var väl lite av en underdrift men hon hade flera bilder så jag fick en rätt bra bild av hur hon såg ut innan vi träffades. Ingen överraskning i all fall. Men som sagt jag har bara träffat två på HP. På Match.com i somras så var det en tjej som hade uppenbarligen ganska gamla bilder men hon såg bra ut ändå, men var svår att känna igen eftersom hon såg mer "mogen" ut i verkliga livet. Jag tror jag träffade 8-9 stycken i somras från match och badoo (är nu avregistrerad från dessa siter) och jag upplevde nog att de de skrev och de bilder de hade stämde riktigt bra. Jag kände mig aldrig lurad. Dock lägger de flest upp bilder där de ser riktigt bra ut och i verkligheten ser man kanske bra ut men inte riktigt så bra ut som på bilderna. Men det är ju något jag räknar med så för mig är det inget problem. Men jag kanske bara haft tur. I och för sig har jag inte kontaktat de som säger att de är 40+ och ser ut som 30 på bilderna. Det är kanske där problemen ligger...

  • Xmag

    Ett helt annat ämnde: Hur mycket kollar ni upp er dejter innan ni går ut med dem? Och vad kollar ni?
    Googlar efter spår på internet och andra bilder?; Ratsit, Hitta.se osv för att se att personen bor ensam, inte är gift, äger bolag, hur det ser ut där den bor, osv?

    Vad är viktigt att veta, om något, innan en dejt? Eller gör ni det kanske bara av nyfikenhet?
     

  • Papito
    Xmag skrev 2012-11-08 22:09:37 följande:
    Ett helt annat ämnde: Hur mycket kollar ni upp er dejter innan ni går ut med dem? Och vad kollar ni?
    Googlar efter spår på internet och andra bilder?; Ratsit, Hitta.se osv för att se att personen bor ensam, inte är gift, äger bolag, hur det ser ut där den bor, osv?

    Vad är viktigt att veta, om något, innan en dejt? Eller gör ni det kanske bara av nyfikenhet?
     
    Oj, känner mig plötsligt orutinerad och naiv...jag har bara dejtat två och det var innan sommaren (sen kom mitt berömda uppehåll) men tanken på att kolla upp dem har inte ens passerat faktiskt.

    Känns lite som att misstro, jag skulle aldrig kolla upp en dejt irl heller mer än att kanske fråga någon kompis om h*n eventuellt känner henne. Men det är knappt det ens, jag vill skapa mig en egen uppfattning.
  • Xmag
    Papito skrev 2012-11-08 22:16:05 följande:
    Oj, känner mig plötsligt orutinerad och naiv...jag har bara dejtat två och det var innan sommaren (sen kom mitt berömda uppehåll) men tanken på att kolla upp dem har inte ens passerat faktiskt.

    Känns lite som att misstro, jag skulle aldrig kolla upp en dejt irl heller mer än att kanske fråga någon kompis om h*n eventuellt känner henne. Men det är knappt det ens, jag vill skapa mig en egen uppfattning.
    Får en känsla av att kvinnor kan tycka det är intressant. Jag vet att jag blivit uppkollad för att se om jag verkligen var singel (jo jag vet att det verkar otroligt att jag är singelOskyldig) eller i alla fall bor själv. Tydligen så härjar en del gifta män (och kanske kvinnor) på HP under falsk flagg. 
  • Anonym (b)
    Xmag skrev 2012-11-08 22:09:37 följande:
    Ett helt annat ämnde: Hur mycket kollar ni upp er dejter innan ni går ut med dem? Och vad kollar ni?
    Googlar efter spår på internet och andra bilder?; Ratsit, Hitta.se osv för att se att personen bor ensam, inte är gift, äger bolag, hur det ser ut där den bor, osv?

    Vad är viktigt att veta, om något, innan en dejt? Eller gör ni det kanske bara av nyfikenhet?
     

    Jag försöker kolla upp lite så gott det går... och det beror enbart på min säkerhet. Inte för att det säger så mycket men man kanske kan känna sig liite tryggare.
  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-11-08 21:00:31 följande:

    Är det verkligen värt? för du kommer ju bara vilja ha mer då varenda helg och det finns det ju ingen möjlighet till
    Du har rätt, du är så klok.

    Vilken tur att du fick mig att förstå det  i tid...med tanke på att jag ska till Malmö i jobbet om ca en månad..

    ...men men, jag får väl se om Tant Tabben vill ta en fika istället.. Flört
  • Anonym (men)

    Har heller aldrig kollat upp någon Solig  Tror jag är hyfsat bra människokännare..och verkar ha träffat bra killar Glad

  • Papito
    Anonym (b) skrev 2012-11-09 09:09:01 följande:

    Jag försöker kolla upp lite så gott det går... och det beror enbart på min säkerhet. Inte för att det säger så mycket men man kanske kan känna sig liite tryggare.
    Men vad kan man kolla..och hur?
    Ratsit har väl bara adresser, lön etc?
  • Anonym (Tabula)

    Jag kollar så mycket jag bara kan. Först kollar jag telefonnumret och vad det står för namn på det, sen kör jag igång . Googlar, birthday.se, facebook. Har ofta en väldigt bra bild av personen innan jag bestämmer mig för att träffas, och så visar det sig att kemin ändå inte stämmer så så himla bra var inte bilden ändå .

  • Papito
    Anonym (Tabula) skrev 2012-11-09 20:28:25 följande:
    Jag kollar så mycket jag bara kan. Först kollar jag telefonnumret och vad det står för namn på det, sen kör jag igång . Googlar, birthday.se, facebook. Har ofta en väldigt bra bild av personen innan jag bestämmer mig för att träffas, och så visar det sig att kemin ändå inte stämmer så så himla bra var inte bilden ändå .
    Men skulle du kolla så mkt om du träffade någon irl?
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!