Vad har en 9-månaders pa fötterna?
Nu är det nästan vår och jag är jättesugen på att vara ute och leka med min 9-månaders kille. Han gillar visserligen att åka barnvagn också men det vore kul att göra lite andra grejor med.
Vi har bra dagar ca 10 grader mitt pa dagen nu. Inte särskilt kallt alltså men marken är förstås fortfarande kall och det är kallt i luften liksom, det är bara solen som värmer. Jag har en fleecefodrat regnställ som jag tror blir lagom varm att ha om han ska sitta pa lite fuktig mark ett tag tex. Men vad ska han ha på fötterna?? Sådana där praktiska vattentäta tossor som jag har sett att en del svenska barn har har jag inte sett där vi bor (om någon vet var jag kan hitta det i Tyskland så är jag tacksam för tips)...
Han står med stöd och har tagit sina första små steg nu i veckan, så det är ju inte så att han behöver skor att gå i direkt. Vill egentligen vänta lite med skor för fötternas skull. Men lammskinnstossor känns inte heller så lämpligt...
Kan rejält infettade lädertofflor funka eller blir det för kallt? Är det trots allt bättre att köpa ett par mjuka skor så att fötterna åtminstone är torra och varma? Vad hade era barn i det här stadiet?