• Flisan

    BF September 2012 Västerås

    Hej! 
    Väntar första barnet här ni i September (tror vi, ska på Ultraljud nu den 30:e mars så då vet vi mer exakt)..
    Tänkte bara höra om det finns någon mer som väntar? skulle vara kul att få någon kontakt och prata av sig!
    Så nytt alltihop att man bli virrig i skallen!  

  • Svar på tråden BF September 2012 Västerås
  • VMD

    Vi kallar ju bebben Alex nu, Alexandra om det blir en flicka och Alexander om det blir en pojke :)
    Jag ska på ultraljud på Vallborg och det känns superpirrigt. Har börjat fundera på om jag känt någonting röra på sig därinne än men tror att det bara är tarmarna som knorrar :P Har ni känt av era bebisar än?

  • Sanstr87

    Ja vad fint, det passar ju på både på pojke och flicka :) jag har inte känt nått så va ju lite orolig på ultraljudet, många känner ju tidigt med andra barnet. Men jag hade moderkakan i framvägg så är förmodligen därför jag ute känner nått.

  • Madelen L

    Hej! 
    Vi väntar också en September bebis. BF 1:a September :)
    3:e barnet. Har en liten kille som är född Dec 08 och en tjej född Jan 10. 
    Känns lika spännande och nervöst som med första :)

    Fina namn ni har till era småttingar.
    Vi har tänkt Leevina eller Cinde om det blir en tjej :) Svårare att komma på killnamn,
    vill ju gärna att alla barnnamn ska passa ihop.
    Wilmer och Lo-Viva heter syskonen.
    Något namnförslag? 

  • VMD

    Hej Hej Madelen L!

    Era namn känns verkligen originella, tror inte jag kan bidraga med något bra namnförslag, jag är inte ens säker på vad mitt eget barn ska heta även om vi i stort sett har bestämt oss :P

    Har börjat fundera mer och mer på om det faktiskt är lill-Alex som lever rövare i magen istället för tarmarna :P Känns ju jätteskumt men förhoppningsvis vänjer jag mig vid känslan när jag vet att det faktiskt är bebisen och inte jag själv, hihi.

    Madelen L: Har ni varit på ultraljud än och såg allting bra ut? :)

  • Madelen L

    Ja Alex fungerar ju till både tjej o kille. Om det nu inte är någon helt annan än Alex som kommer ut sen när det väl är dags :) 
    Vet ni om det är en tjej eller kille?

    Ja vi har vart på UL, för ca 1 månad sedan. Allt såg bra ut!
    Det är skönt nu när man känner rörelserna ordentligt från bebisen, det hela blir så mycket mer verkligt. 

  • VMD

    Nope, vi vet inte könet än och jag är osäker på om vi kommer ta reda på det under ultraljudet. Vi har hamnat i genustänket och könet spelar över huvud taget inte roll för varken mig eller pappan, även om jag är dundernyfiken Drömmer Jag längtar tills jag får en "riktig" bebismage så att jag både kan känna och se gravid ut, just nu har jag bara en halvstor hängig mage från när jag gjorde min viktoperation förra året... ger inte direkt någon gravidfeeling :P

  • Flisan

    ojojoJ! nu har jag missat massa här! Hihih ska läsa igen mig! 

    VMD!
    Du ska inte oroa dig, kommer gå jättebra ska du se! va roligt att du ska in på valborg! jag ska in den 2:a maj! :D hihi  
    Jag äääär idag vecka 18, vet inte exakt +/- men vecka 18 iaf! :D 
    har bara ett beräknat förlossningsdatum så jag vet inte riktigt från när jag ska räkna ^^
    Oj! hur känns det att göra en sån då ? har du fått tillbaka matlusten och kan äta "normalt" såhär efter operationen? Hört att man nästan tappar matlusten efter en sån nämligen fast jag vet inte så bra ^^
    jag har fått mage faktiskt, syns ganska mycket, ska se om jag hittar en bild =) Jag har känt sparkar också! wiihi! 

    Sanstr87! va roligt att du gjorde oss sällskap! tight mellan syskonen! va underbart! 
    då har dom mycket nytta av varandra sen =) 
    Vilka vackra namn! :) 

    VMD: alex och alexandra är tidlösa urtjusiga namn =) bra val =) 

    Madelene L:  också jätteläckra namn! killnamet tyckte jag va svårast faktiskt, så det tog lååång tid innan vi bestämde oss :D Idun bestämde vi oss för ganska fort!
    Va spännande med en tredje liten knodd, hur känner storasyskonen inför förändringen? =) 

    Är det någon som fått reda på vad det blir för "sort än" (pojke eller flicka alltså).. tänker ni göra det om ni får möjlighet?
    tänkte försöka få reda på det iaf =) ska bli så kul att planera allt ;D 

  • VMD

    Aw, en mage! :D Jag skulle nog också ha en synlig "kula" nu om det inte var för viktoperationen och att jag fortfarande har lös hud som hänger och förstör :P
    Jag har vant mig vid min pyttelilla magsäck nu, det går bra även om det var jobbigt i början av graviditeten då jag inte fick i mig tillräckligt mycket medan jag mådde pyton. Jag älskar mat och gör det fortfarande men under graviditeten har jag fått en dålig eftersmak i munnen så fort jag ätit något, har någon av er råkat ut för samma sak?
    Imorgon är det ultraljud som gäller, det pirrar till i magen så fort jag tänker på det Solig

Svar på tråden BF September 2012 Västerås