• Flisan

    BF September 2012 Västerås

    Hej! 
    Väntar första barnet här ni i September (tror vi, ska på Ultraljud nu den 30:e mars så då vet vi mer exakt)..
    Tänkte bara höra om det finns någon mer som väntar? skulle vara kul att få någon kontakt och prata av sig!
    Så nytt alltihop att man bli virrig i skallen!  

  • Svar på tråden BF September 2012 Västerås
  • Flisan

    den kommer säkert synas snart ska du se! =) 
    ägnade hela gårkvällen åt att ligga och känna på sparkar! Pyret sparkar en hel del nu och ibland kan man känna med händerna och ibland inte ;)
    jag har haft tur där, inte mått illa eller haft några konstiga graviditets-symptom (förutom tröttheten).. ingen dålig eftersmak heller =/ konstigt, undra vad det beror på, säkert hormoner som allt annat ;))
    Oh va kul!! det är jättespännande, försök tavara på den lilla tiden man är där, allt går så fort att man inte hinner med innan man står utanför igen ;D
    jag ska på vårt andra ultraljud nu på onsdag, sist vi var där trodde dom att vi va i vecka 18, men det visade sig bara vara i vecka 14 så nu ska vi tillbaka och göra allt på riktigt! :D
     

  • VMD

    Ja det gick bra på ultraljudet iaf, Alex är fullt "normal", ua hehe, men som du skrev Flisan gick det på tok för fort! :O En av de första sakerna jag såg på monitorn var en vinkande hand, den är jag totalkär i nu och vill äta upp när den kommer ut, hihi ^_^

    Här är i alla fall en av de tre bilderna vi köpte med oss hem, I present to you: Alex! :D


  • Flisan

    Oh va underbart! 
    vi va på ultraljud idag också och fick reda på att det va en liten pojke! hhihi
    Vi fick nytt förlossningsdatum också, den 23:e september! :)
    vilket blev erat fd?

    Här ligger lilla "Tor" och skrattar :P 



     
  • VMD

    Haha, vilken cool bild! :D Vi köpte med oss en bild då Alex har munnen öppen, den bilden ska ges till mormodern - jag tänkte att den passade henne eftersom hon älskar att sjunga och kan vara en snackpåse ibland ;)

    Hej Tor! *vinkar till bilden*

    Vi har fortfarande 27:e september, så vi är överlyckliga att Alex håller jämna steg med utvecklingen, hihi ^_^

  • Sanstr87

    Fina små bebisar! :) vi ska få en flicka, har också 23 september som förlossningsdatum. Känner fortfarande ingenting, men allt såg ju bra ut på rul så är väl bara att vänta.

  • Flisan

    Fan va häftigt att vi alla ligger så nära i förlossnigsdatum! =) 
    va härligt!

    Vi fick alla våra bilder gratis ^^ barnmorskan va så intresserad av att få titta på en bebis i vecka 19+3 så nöjet va på hennes sida sa hon haha men ja. bilden är lite speeeciell ;D

    visst är det skönt att se att allt blir bra ! :)

    grattis Sanstr87!
    du kommer säkert börja känna snart ska du se! vissa dagar är det supertydligt och vissa dagar känner jag inget alls ;D  

  • VMD

    Hallå tjejer! :)

    Igår fick jag hem en inbjudan till Föräldragrupp, två gånger den 14:e och 19:e juni mellan 9-12. Någon mer som ska gå på det eller som fått en inbjudan till en annan Föräldragrupp? Jag har ju min barnmorska på Carema, vart går ni någonstans?

  • Flisan

    Jag med! första mötet för oss är den 21:a nu i maj =D lite tidigt för vår del känns det som, men kul att det händer saker! ;D Vi har barnmorska på Hemdal =) 

  • VMD

    Hej alla gravida!

    Idag fick jag hem min bola, ett såkallat gravidsmycke, en liten pingla som ger ifrån sig svaga ljud som bebisen uppfattar och sedan känner igen utanför magen :D Så fint och mysigt på något sätt ^_^ Någon mer som har en sådan?

    www.bolagravidsmycke.se/

Svar på tråden BF September 2012 Västerås