• Cubix

NaturaMed Pharma erbjuder resa.

Okej, nu har det trillat ner ett brev från NaturaMed Pharma i brevlådan, med erbjudande om resa till Italien.
    Jag vet att sånt här brukar vara fuffens, ville bara fråga om någon här faktiskt tackat ja till ett sånt här erbjudande och vad det kostade i slutändan ???

Det står att dom bjuder på: Flygresa tur/retur, hotell, frukost, transport, guider, överaskning.
    Man får själv betala flygplatsavgifter: Vad är det ?

För att få ta del av detta, som det  dessutom är begränsade platser till ska man fylla i svarsblanketten och därmed binder man sig även som abbonent på deras "energi-blabla-tabletter" som kostar 299kr i månaden så länge som man själv önskar... Begränsade platser kan ju vara allt från 1-xxxx antal stycken, och har man väl fyllt i svarsblanketten kanske man står där som abbonent utan resa ändå !?

• Svar på tråden NaturaMed Pharma erbjuder resa.
  • Cubix

Jag ringde till dom och frågade frågor som en detektiv:

Det är ytterst sällan de som anmält sig inte får plats på resorna, och skulle det hända att man inte får plats på resan så får prov-paketet (39kr) som man tackar ja till i samband med svarskortet om anmälan till resa.
    S en kan man själv ringa och avsluta abbonemanget efter provpaketet, alltså är det ingen bidninigstid. Flygplatsavgifterna är ca 650kr plus minus nån hundring, depositionsavgift på 1200kr för att försäkra om att folk som bokat ååker med och den får man tillbaka dag 2 i italien i valutan Euro.
    Anledningen att dom gör detta är i samarbete med Universal Tours Scandinavia som vill sprida  sig i norden

Hmmmm, det luktar ändå lurendrejeri. 
  • adaeze

om man nu skulle beställa det och sen bara avbeställa de där tabletterna efter första månaden så undrar jag om man får ha med barn på resan???

• Cubix

Jag ringde igen:
    - Måste man vara abbonent hos er från att man tackar ja till provpaketet & anmälan fram till att resan avgår i höst ? 

Nej! Det har inte med varandra att göra.
     Du beställer provpaketet i samband med att du anmäler dig.

- sen kan jag alltså säga upp abbonemanget efter provpaketet och ändå få åka med?

ja precis.      

• Cubix
    adaeze skrev 2012-03-21 12:57:13 följande:
    om man nu skulle beställa det och sen bara avbeställa de där tabletterna efter första månaden så undrar jag om man får ha med barn på resan??? 
  • Cubix

Ring och fråga: 054 - 52 25 40

• Cubix

Känns som att nånstans sitter det en dold liten djävul och sen tackar man ja, så har man en faktura på 6000kr :S
    Eller så har de inte så många resor pga att folk tänker just som vi: bedrägeri, och specieltl om man googlar NaturaMed och ser gamla artiklar om hur granskade och misstänkta för bedrägerier  dom varit :S 

• Hejhoppsan

En gammal kollega åkte med på en sån där resa för ett antal år sedan och hon ångrade sig bittert. Det var hjärntvätt i princip hela dagarna om dom där j-la pillren!

• evaoregon
    Cubix skrev 2012-03-21 13:16:48 följande:

Känns som att nånstans sitter det en dold liten djävul och sen tackar man ja, så har man en faktura på 6000kr :S
    Eller så har de inte så många resor pga att folk tänker just som vi: bedrägeri, och specieltl om man googlar NaturaMed och ser gamla artiklar om hur granskade och misstänkta för bedrägerier  dom varit :S 

Om man inte vill dela rum med en okänd så blir det ju dyrt...

"Vill den "personligt inbjudne" åka själv men önskar sova i ett enkelrum, istället för att bli inackorderad med en främmande människa i ett dubbelrum, så kostar det 1 999 kronor extra. Vill man åka med resesällskap så går det naturligtvis bra, menar företaget, som lovar att sällskapet får ett förmånligt erbjudande. Slutnotan bara för sällskapet visar sig hamna på närmare 5 000 kronor, enligt kundtjänst. Dessutom måste 1 100 kronor betalas i deposition innan resan. I det första utskicket finns inga summor angivna." enligt länken ovan.
  • evaoregon
    adaeze skrev 2012-03-21 12:57:13 följande:
    Enligt länken ovan.  "Vill man åka med resesällskap så går det naturligtvis bra, menar företaget, som lovar att sällskapet får ett förmånligt erbjudande. Slutnotan bara för sällskapet visar sig hamna på närmare 5 000 kronor, enligt kundtjänst. Dessutom måste 1 100 kronor betalas i deposition innan resan. I det första utskicket finns inga summor angivna." enligt ovan så det går säkert bra att ta barn med sig om du betalar några tusen.  Flört
  • Annella

Jag har varit på två resor med Narura Med, jag var misstänksam första gången. Men det var inga konstigheter. Dom erbjuder utflyktsresor som kostar extra men det är inget tvång att åka med. Det är inte heller någon reklam eller tjat om produkterna. Jag ska själv åka med till Italien.

Svar på tråden NaturaMed Pharma erbjuder resa.