• Svar på tråden Gör dina egna våtservetter!
  • mandelblomma

smart men ännu enklare att ta med sig en flaska med vatten och några tvättlappar och ev. lite tvättcreme :;)

• La Lola
    ZuMa skrev 2012-03-23 18:51:24 följande:
    Jag antar att du har kollat innehållsförteckningen på tvättcrémen?
    Det tänkte jag också på direkt...vad den kan tänkas innehålla....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Helene OSV

Lite bökigt.
    Jag brukar bara blöta ett gäng tvättlappar i vatten med lite ojla, krama ur dem och lägga dem ihopknölade i en tupperwareburk, tar 2 minuter.

• ZuMa
    La Lola skrev 2012-03-23 20:15:46 följande:
    Det tänkte jag också på direkt...vad den kan tänkas innehålla....

Aqua

Paraffinum Liquidum

Cetearyl Alcohol

Urea

Ceteareth-12

Propylene Glycol

Sodium Benzoate

Sodium Citrate

• solis ortus
    Helene OSV skrev 2012-03-23 20:17:07 följande:
    Lite bökigt.
    Jag brukar bara blöta ett gäng tvättlappar i vatten med lite ojla, krama ur dem och lägga dem ihopknölade i en tupperwareburk, tar 2 minuter.
  • La Lola
    ZuMa skrev 2012-03-23 20:17:45 följande:

Aqua

Paraffinum Liquidum

Cetearyl Alcohol

Urea

Ceteareth-12

Propylene Glycol

Sodium Benzoate

Sodium Citrate

Tack.

Inte för att jag bryr mig ett pillejota om vad som finns i men jag förväntar mig att om man ska komma med tips i den här stilen så är det ju bra om tipset verkligen är hälsosamt osv.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • jamila2000

Ska testas här finns det bebis och det går åt tvättlappar.

I vintras köpte jag en förpackning våtservetter på lidl och dom låg i en prakiskt ask nu är jag glad att jag sparade den asken.

• Purpurbräcka

Hur lång blir hållbarheten? Jag tänker mig att det kan gro både det ena och det andra i dem. Konserveringsmedel brukar inte vara så effektiva längre när man spätt ut dem så mycket, och har man inte helt rena händer när man viker servetterna så kan det komma en hel del bakterier på dem som sedan växer till sig i den fuktiga miljön...

• Helene OSV
    Purpurbräcka skrev 2012-03-23 20:51:38 följande:
    Hur lång blir hållbarheten? Jag tänker mig att det kan gro både det ena och det andra i dem. Konserveringsmedel brukar inte vara så effektiva längre när man spätt ut dem så mycket, och har man inte helt rena händer när man viker servetterna så kan det komma en hel del bakterier på dem som sedan växer till sig i den fuktiga miljön...

Mina (med vatten och olja) håller iaf en vecka.

Jag gör inga jätteburkar, det brukar väl vara kring 20-30 stycken och det gör vi av med på ett par dagar.

Det som är bra med vatten och olja är ju att de går att använda i ansiktet också!

• Jespis

Jag reagerade på tipset om att blanda i Tea tree oil. Det är ganska starkt och kan svida, dessutom är det allergiframkallande...

Hemma har vi använt tvättlappar med vatten och någon droppe parfymfri barnolja på, och borta har vi använt Liberos tvättservetter - det är ju inte vad man gör ibland som spelar roll!

• bubblor

OM man har i lite äppelcidervinäger så är det bakteriedödande

Svar på tråden Gör dina egna våtservetter!