• Anonym

    Nu är jag fan trött på RÖDHÅRIGA...

    Nu får det vara nog! Vad har ni emot rödhåriga? De är som alla andra. Såg en tråd där de jämfördes med funktionsnedsatta, svagbegåvade, dysleltiker och dylikt. Allvarligt? Tror ni på riktigt att det är ett handikapp eller? Har ett barn med rött hår och det har hänt att folk skrattar och skriker ginger efter oss. Hörde om en man som sa att hans barn fick bli hur det ville bara den inte blev rödhårig. Ut kom en dotter med blont hår och hjärtfel. Innan vårt barn kom vet jag att typ alla jag känner har sagt att de hatar rödhåriga och att de är fula och att rödhåriga ungar pallar de bara inte med. Så säg nu, vad är så jäkla fel med rött hår?!

  • Svar på tråden Nu är jag fan trött på RÖDHÅRIGA...
  • Anonym
    Twin Dad skrev 2012-03-26 21:54:06 följande:
    Det är ju inte det denna tråden handlar om. Det finns många trådar bättre lämpade för den diskussionen.
    Jag tror att du har missat tråden som är upprinnelse för ts ilska...
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-26 21:57:01 följande:
    Vad sägs inte om dem? De är lättretliga, alla rödhåriga är fula och otrevliga, alla driver med dem och de är tydligen svagbegåvade.
    Jag känner inte igen det där faktiskt. Är det här på FL du läst det där?
  • Twin Dad
    Anonym skrev 2012-03-26 21:58:56 följande:
    Jag tror att du har missat tråden som är upprinnelse för ts ilska...
    Det har jag nog gjort.
  • Sommarlöv

    tycker rött är den snyggaste färgen! Min bror är rödhårig och jag har ofta varit avundsjuk på hans fina hårfärg,  mörkt kopparrött. Själv har jag mörkbrunt hår.

  • gullehjärtat

    Det är så fint med riktigt rött hår!
    Och de jag känner är begåvade ;)

  • Mrs Vader

    Oh rött hår som är så fint! Skulle vilja ha riktigt eldrött själv men är rädd att jag inte riktigt passar i det =(

    Förr tyckte jag att jag hörde mer avigt om rödhåriga men det tycker jag har vänt nu. Fast jag är ju inte rödhårig själv så jag vet ju inte vad ni får utstå :/ 

  • Anonym

    Va? har aldrig hört något liknande, är det Sverige vi pratar om? Jag har inget emot rödhåriga, inget alls, killar med rött hår, mmmm *drömmer mig bort*

  • Fidelis ad urnam

    Jag har rött hår och har aldrig hört någonting av det du nämner om oss rödhåriga.
    Däremot har jag fått höra att vi rödhättor har ett hett temperament och är vilddjur i sängen Flört 
     

  • Anonym

    Jag tycker inte att det är fint med rött hår. Varken färgat eller naturligt.
    MEN jag tycker inte att personer med rött hår är mindre värda på något sätt och de är verkligen inte svagbegåvade.
    Nu går jag inte omkring och stör mig på folk med rött hår eller tänker att en person är ful bara för att den har rött hår.
    Tittar jag däremot i kataloger med olika frisyrer kan jag tycka att en frisyr är mindre fin för att modellen har rött hår. Jag skulle inte kunna ha en partner med rött hår, men det är ju ingen skillnad på att tycka så som att en del väljer bort partner som är skalliga, brunhåriga eller blonda.
     

Svar på tråden Nu är jag fan trött på RÖDHÅRIGA...