• sagapo

    Vi singlar som ska insemineras 2012!

    Hej! Jag är singel och tänkte påbörja min resa 2012! Jag kommer använda clearblues fertilitetsmonitor och testa med heminsemination först för att sen gå vidare till Danmark om det inte blir något. Tänkte att alla vi singlar som ska försöka plussa 2012 kan samlas här, skulle vara kul att gå igenom allt med andra :)

  • Svar på tråden Vi singlar som ska insemineras 2012!
  • plopp76
    Tvillingoxe skrev 2012-09-11 15:45:27 följande:
    Fan vad sur jag är..! Har äntligen sett en rejäl stegring på ÄL-stickan idag. Jippie liksom. Mailar min donator som helt plötsligt tycker det är kort varsel och långt att åka (vi hade redan kommit överens om det liksom..!).. Så nu verkar det som om den här cykeln går åt helvete. Han skulle fundera lite men jag behöver svar NU om min dotter ska till barnvakten iaf...
    Ja, det är ju som sagt det som dom ställer upp på. Hur ska vi annars kunna planera? Eller, det är ju DET som är planeringen! Dåligt... men BRA att han kommer!

    Kliniken ringde idag, jag ska få komma och "kolla läget" på min apparat. Dom skickar kallelse till mig. I första hand vill dom träffa mig bara... :) Så än så länge är det lugnt! Får hoppas att det tas lite prover och kollas äggstockar och grejer då och inte ställs för mycket frågor!
  • Wimlan

    Tvillingoxe: Jag håller tummarna för att du varken behöver honom eller nån annan donator efter detta försök, eftersom jag hoppas du blir gravid
    Plopp76: vad bra att det är igång nu.. Ett steg närmare..

  • plopp76
    Wimlan skrev 2012-09-11 18:03:45 följande:
    Plopp76: vad bra att det är igång nu.. Ett steg närmare..
    Ja precis! Förhoppningsvis ställs det få frågor om min "partner". Och gör dom det får jag lösa det på plats.

    Är det nån av er här förresten som vet vad tex Crinone heter utomlands?
  • Tvillingoxe

    Då var det klart. Lite tidsprrssad blev jag pga barnvakt men hann ligga uppe med rumpan i en kvart eller så iaf. :) Nu håller vi tummarna på att Pergon och stickorna gjort sin del och att resten också funkar!!!

  • plopp76
    Tvillingoxe skrev 2012-09-11 18:57:16 följande:
    Då var det klart. Lite tidsprrssad blev jag pga barnvakt men hann ligga uppe med rumpan i en kvart eller så iaf. :) Nu håller vi tummarna på att Pergon och stickorna gjort sin del och att resten också funkar!!!
    Alla tummar hålls här!
  • Vet varken ut eller in

    Tvillingoxe: bra att donatorn kom ändå, men det känns ju som att hans inställning är totalt fel. Nu håller vi tummarna för att du inte behöver nån donator alls i fortsättningen!: )

    Plopp76: sa de nåt om ungefär när du kan få komma? Vad skönt att du har tagit steget nu.: )

    Jag har nu träffat "reservaren", men det verkar som det med lite tur kan gå att göra ett försök med min ordinarie donator iaf. Så jag kommer att köra på det och hoppas att det funkar tidsmässigt. Hoppas, hoppas, att det inte behövs fler försök sen...: )     


  • plopp76
    Vet varken ut eller in skrev 2012-09-11 21:57:20 följande:
    Tvillingoxe: bra att donatorn kom ändå, men det känns ju som att hans inställning är totalt fel. Nu håller vi tummarna för att du inte behöver nån donator alls i fortsättningen!: )

    Plopp76: sa de nåt om ungefär när du kan få komma? Vad skönt att du har tagit steget nu.: )

    Jag har nu träffat "reservaren", men det verkar som det med lite tur kan gå att göra ett försök med min ordinarie donator iaf. Så jag kommer att köra på det och hoppas att det funkar tidsmässigt. Hoppas, hoppas, att det inte behövs fler försök sen...: )     
    Hoppas du kan ha din ordinarie som du gillar! Det var snart eller hur?

    Hon sa att jag får komma inom 3 månader. Så jag hoppas ju att jag får komma tidigare än så. Månaderna går ju bara. Men jag ska ringa en privat klinik oxå och se om jag kan få hjälp med ett recept iallafall.
  • Wimlan

    Åh, vad spännande det är här i tråden nu! Bara att vänta och hoppas på att oktober blir en riktig plusmånad
    Mitt mirakel är 4 veckor och äter och växer så det knakar! Var i Gbg och visade upp honom för släkten i helgen och min moster blev så "besviken" eftersom han såg precis likadan ut som sina äldre syskon, hon hade hoppats på nåt lite mer spännande och exotiskt nu när han blivit till på detta märkvärdiga sätt Hon skojade och menade att det måste vara äldre barnens pappa som gjort besök...

  • Vet varken ut eller in
    plopp76 skrev 2012-09-11 22:04:17 följande:
    Hoppas du kan ha din ordinarie som du gillar! Det var snart eller hur?

    Hon sa att jag får komma inom 3 månader. Så jag hoppas ju att jag får komma tidigare än så. Månaderna går ju bara. Men jag ska ringa en privat klinik oxå och se om jag kan få hjälp med ett recept iallafall.
    Japp, stegringen bör komma på måndag och gör den det så kommer det att funka med donatorn som det verkar nu. Kommer den tidigare så ser det inte lika ljust ut. Men det löser sig tror jag.

    Hoppas att du antingen får komma innan tre månader eller att den privata kliniken kan hjälpa dig snabbare!  
    Wimlan skrev 2012-09-11 22:06:48 följande:
    Åh, vad spännande det är här i tråden nu! Bara att vänta och hoppas på att oktober blir en riktig plusmånad
    Mitt mirakel är 4 veckor och äter och växer så det knakar! Var i Gbg och visade upp honom för släkten i helgen och min moster blev så "besviken" eftersom han såg precis likadan ut som sina äldre syskon, hon hade hoppats på nåt lite mer spännande och exotiskt nu när han blivit till på detta märkvärdiga sätt Hon skojade och menade att det måste vara äldre barnens pappa som gjort besök...
    Vad mysigt det låter.: ) Trots din mosters "besvikelse" måste det ju kännas roligt att han är lik sina syskon!: ) Vad tycker dina andra barn om att ha fått en lillebror förresten?

    Ja, nu hoppas vi på att plussen ska trilla in... 
  • Wimlan

    Vet varken ut eller in: Tror man ska ta de där testen med en liten nypa salt.. I mitt fall stämde det inte, och jag fick inte tag på donatorn när väl stegringen kom, och var väldigt frustrerad men det blev ju ändå! Om testen stämde är detta verkligen en mirakelbebis, och donatorns spermier extremt långlivade, så jag tror testen kan vara missvisande.
    Jag är jättenöjd över att min bebis är lik sina bröder. Hade han varit väldigt mörk t ex - vi andra är ljusa - hade det blivit så uppenbart att nån saknas i familjen.. "Var är han som är pappa till den yngste?" Men nu smälter han liksom bara in här och det känns bra. Hans bröder är väldigt mycket äldre, två av dem har egna lägenheter och den yngste som bor kvar hemma är 15 år. Barnen visste om att jag skulle försöka bli gravid med donator och de har varit positiva redan från början. Det här blir ju inte ett syskon för dem på samma sätt som de har varandra, åldersskillnaden är för stor, men det känns bra att de alla tre har respekterat och stöttat mitt beslut. 15-åringen är väldigt glad över honom, gullar med honom och vill gärna köra vagnen och så

Svar på tråden Vi singlar som ska insemineras 2012!