• sagapo

    Vi singlar som ska insemineras 2012!

    Hej! Jag är singel och tänkte påbörja min resa 2012! Jag kommer använda clearblues fertilitetsmonitor och testa med heminsemination först för att sen gå vidare till Danmark om det inte blir något. Tänkte att alla vi singlar som ska försöka plussa 2012 kan samlas här, skulle vara kul att gå igenom allt med andra :)

  • Svar på tråden Vi singlar som ska insemineras 2012!
  • plopp76
    Wimlan skrev 2012-09-12 01:36:44 följande:
    Vet varken ut eller in: Tror man ska ta de där testen med en liten nypa salt.. I mitt fall stämde det inte, och jag fick inte tag på donatorn när väl stegringen kom, och var väldigt frustrerad men det blev ju ändå! Om testen stämde är detta verkligen en mirakelbebis, och donatorns spermier extremt långlivade, så jag tror testen kan vara missvisande.
    Jag är jättenöjd över att min bebis är lik sina bröder. Hade han varit väldigt mörk t ex - vi andra är ljusa - hade det blivit så uppenbart att nån saknas i familjen.. "Var är han som är pappa till den yngste?" Men nu smälter han liksom bara in här och det känns bra. Hans bröder är väldigt mycket äldre, två av dem har egna lägenheter och den yngste som bor kvar hemma är 15 år. Barnen visste om att jag skulle försöka bli gravid med donator och de har varit positiva redan från början. Det här blir ju inte ett syskon för dem på samma sätt som de har varandra, åldersskillnaden är för stor, men det känns bra att de alla tre har respekterat och stöttat mitt beslut. 15-åringen är väldigt glad över honom, gullar med honom och vill gärna köra vagnen och så
    En liten undran från lilla mig då :) När i förhållande till stegringen gjorde du din insemination? Bara nyfiken :)

    Låter väldigt fint med dina söner och deras nya syskon, härligt att dom har varit med dig hela vägen Hjärta Jag önskar så att alla var så förstående och närvarande för alla singelmammor. Härligt att du kikar in här och delar med dig!
  • plopp76
    Vet varken ut eller in skrev 2012-09-11 22:40:11 följande:
    Japp, stegringen bör komma på måndag och gör den det så kommer det att funka med donatorn som det verkar nu. Kommer den tidigare så ser det inte lika ljust ut. Men det löser sig tror jag.

    Hoppas att du antingen får komma innan tre månader eller att den privata kliniken kan hjälpa dig snabbare!  

    Vad mysigt det låter.: ) Trots din mosters "besvikelse" måste det ju kännas roligt att han är lik sina syskon!: ) Vad tycker dina andra barn om att ha fått en lillebror förresten?

    Ja, nu hoppas vi på att plussen ska trilla in... 
    Ok, beräknar du då att göra inseminationen på måndag eller tisdag? Den frågan ställer jag till allihopa här inne förresten! När i förhållande till stegringen inseminerar ni?

    Jag har "fått lära" mig att när man ser stegringen så ska man inseminera efter 24 timmar men inom 48. Hur gör ni? Jag vet ju att stickorna kanske inte alltid är att lita på. Men det är ju det vi singlar har att förlita oss på. Hur ofta testar ni och vilka tider?
  • Tvillingoxe

    Jag såg stegringen igår. Idag (på morgonen) är strecken något tydligare, men bara marginellt. Jag inseminerade igår på kvällen.

  • plopp76
    Tvillingoxe skrev 2012-09-12 11:22:21 följande:
    Jag såg stegringen igår. Idag (på morgonen) är strecken något tydligare, men bara marginellt. Jag inseminerade igår på kvällen.
    Ok, ja då är du ju ute i god tid iallafall :) Hur ofta testar du?
  • Tvillingoxe

    Morgon och kväll. Igår testade jag mitt på dagen också (av någon anledning. :P)
    11/9 morgon var negativt
    11/9 dag var två tydliga streck, lika starka i färg
    11/9 kväll var också två streck, något starkare färgmässigt, men minimalt 
    12/9 morgon var två tydliga starka streck.

    Eftersom han inte kunde de andra dagarna så fick det bli igår. :) Hoppas det går vägen helt enkelt. =)

  • plopp76
    Tvillingoxe skrev 2012-09-12 12:44:57 följande:
    Morgon och kväll. Igår testade jag mitt på dagen också (av någon anledning. :P)
    11/9 morgon var negativt
    11/9 dag var två tydliga streck, lika starka i färg
    11/9 kväll var också två streck, något starkare färgmässigt, men minimalt 
    12/9 morgon var två tydliga starka streck.

    Eftersom han inte kunde de andra dagarna så fick det bli igår. :) Hoppas det går vägen helt enkelt. =)
    Aha, perfekt. Då vet du ju ganska exakt när stegringen kom. Du kände väl på dig att det var dags :) Håller tummarna nu!
  • Wimlan

    I mitt fall blev det alltså helt fel. Torsdag- neg, sköt fram träff till fredag. fredag - neg, fick inte tag på donator via datorn men åker och träffar honom ändå. Tänker att jag åtminstone får se om detta kommer att funka rent praktiskt, då vi inte ska se varandra. Insemineras. Lördag - neg. Söndag - en anings stegring och försöker nå donatorn men misslyckas. Måndag- stegring. Jag inser då att det inte kommer att bli nåt plus och via datorn bestämmer vi nu tre nya datum nästa månad. Men mensen uteblev och jag var gravid!

  • plopp76
    Wimlan skrev 2012-09-12 14:54:39 följande:
    I mitt fall blev det alltså helt fel. Torsdag- neg, sköt fram träff till fredag. fredag - neg, fick inte tag på donator via datorn men åker och träffar honom ändå. Tänker att jag åtminstone får se om detta kommer att funka rent praktiskt, då vi inte ska se varandra. Insemineras. Lördag - neg. Söndag - en anings stegring och försöker nå donatorn men misslyckas. Måndag- stegring. Jag inser då att det inte kommer att bli nåt plus och via datorn bestämmer vi nu tre nya datum nästa månad. Men mensen uteblev och jag var gravid!
    Men det var ju hur bra som helst! Du inseminerade fredag fick ÄL tisdag, då stämmer det ju hur bra som helst att simmarna kan leva upp till 5 dygn. Din kropp kanske behövde den tiden för att hinna med att få simmarna på plats? Härlig historia hur som helst :)
  • Vet varken ut eller in

    Wimlan, vad skönt att dina tidigare barn och din omgivning är så positiva och glada för dig och din lille. Fortsätt att kika in här. Det är roligt och mysigt att höra om "livet efter".: )

    Ja, det är säkert så att man inte ska gå benhårt efter stickorna, men det är ju svårt när det är dem man har att gå på liksom... Vi brukar inseminera så snart som möjligt efter stegringen. En gång samma dag, men annars dagen efter. En gång har vi gjort ett försök dagen innan stegring. Den här gången har vi sagt att om det går så gör vi ett försök så fort jag fått fertilt sekret, men det är frågan om det kommer att gå att lösa för nu kommer jag att vara iväg två kvällar, sen kommer donatorn att vara upptagen och efter det kommer nog stegringen. Men det kan ju vara en bra idé för nästa cykel att ev. göra försöken flera dagar innan stegringen.: ) 


  • plopp76

    Hej på er!

    Här kommer en fråga som jag hoppas få lite hjälp med. Pergotime och progesteronvagiatorier... Vad heter de läkemedlen utomlands? Jag ska inte beställa nåt på nätet, jag vill bara kika lite på om det kan tänkas finnas när jag ska ut och resa. Nån som vet?


    Vet varken ut eller in skrev 2012-09-12 18:17:45 följande:
    Ja, det är säkert så att man inte ska gå benhårt efter stickorna, men det är ju svårt när det är dem man har att gå på liksom... Vi brukar inseminera så snart som möjligt efter stegringen. En gång samma dag, men annars dagen efter. En gång har vi gjort ett försök dagen innan stegring. Den här gången har vi sagt att om det går så gör vi ett försök så fort jag fått fertilt sekret, men det är frågan om det kommer att gå att lösa för nu kommer jag att vara iväg två kvällar, sen kommer donatorn att vara upptagen och efter det kommer nog stegringen. Men det kan ju vara en bra idé för nästa cykel att ev. göra försöken flera dagar innan stegringen.: ) 
    Jag tror absolut att det kan vara idé att inseminera om man har möjlighet redan när man ser stegringen, gärna dagen efter oxå. Det är det som är lite kruxet när man inte har donatorn på ett sånt avstånd att det fungerar. Om det är lång resa åt nåt håll är det ju oftast så att det blir bara en gång.
Svar på tråden Vi singlar som ska insemineras 2012!