• sagapo

    Vi singlar som ska insemineras 2012!

    Hej! Jag är singel och tänkte påbörja min resa 2012! Jag kommer använda clearblues fertilitetsmonitor och testa med heminsemination först för att sen gå vidare till Danmark om det inte blir något. Tänkte att alla vi singlar som ska försöka plussa 2012 kan samlas här, skulle vara kul att gå igenom allt med andra :)

  • Svar på tråden Vi singlar som ska insemineras 2012!
  • miamaria76

    Hej Wimlan, grattis till den lille/aGlad.  Men hur gick din insemination till om du inte ens sett honom? Träffade du inte honom för att känna av om det kändes rätt med honom först?

    Jag har inga barn innan, så detta blir förhoppningsvis nr 1 eller kanske 1 och 2 om det blir dubbelt i magen! Ska troligtvis försöka komma iväg när jag har äl i mitten av november om allt går som det ska.  

  • miamaria76

    Hej finskorpan. Det här med att de gör vul innan låter ju bra, vad jag har läst så gör inte Stork det?!  Låter ju bättre att göra det först så man slipper slänga ex antal tusenlappar i sjön då.
    Var ligger Sellmer? 

  • finskorpan

    Det ligger i Örestad, strax utanför Köpenhamn. Öresundståget stannar där och sen går man bara över gatan, in i Fields galleria och tar hissen upp. Så det ligger behändigt till också. 

    Kan väl säga att jag upplevde att Stork hade mer förkrav vilket väl egentligen är bättre. Hos Sellmer var det bara ett journalsamtal och ett papper med sjukdomshistoria och sånt. Jag passade på att åka ner och göra VUL i samband med mitt journalsamtal så jag hade både hittat dit en gång, träffat den som jobbar där (dom är två totalt) vilket kändes bra. Jag har väldigt oregelbunden mens så jag är tyvärr rädd att det aldrig kommer funka för mig för vi har PCO i släkten men då känns det bättre med VUL iaf så det kan se någotsånär.

    Det råder lite delade meningar om man får göra VUL på BM-kliniker eller bara på läkarkliniker men Sellmer är vad jag förstått en BM-klinik som gör VUL så... 

  • finskorpan

    O GODE GUD!!!

    Jag orkade inte vänta - köpte två Clearblue idag. Tog ett nyss och det är ett tydligt plus! 

  • Vet varken ut eller in
    Tvillingoxe skrev 2012-09-27 10:32:29 följande:
    Nepp. Inget den här gången heller, 
    Vad tråkigt!: ((

    Verkar inte bli det nåt för mig heller denna gången. Definitivt besked verkar komma imorrn. Blä.: (    
  • Vet varken ut eller in
    finskorpan skrev 2012-09-30 19:54:48 följande:
    O GODE GUD!!!

    Jag orkade inte vänta - köpte två Clearblue idag. Tog ett nyss och det är ett tydligt plus! 

    Grattis!!!!!: ) Vad roligt! Hur känns det?: )
  • finskorpan

    känns overkligt! Skakis... Hur ska jag nu kunna sova liksom?

    Är det någon som är bra på matten?
    HAde mens typ 14 augusti men inseminerade inte förrän 19 september. Vilken vecka är jag i då? Har ju väldigt oregelbunden mens... 

  • Vet varken ut eller in

    miamaria76: välkommen!: )

    Jag har valt heminsemination. Det finns fördelar och nackdelar så klart. Men jag är inte orolig för att min donator en dag ska vilja vara pappa. Det finns några orsaker till det, men skulle han mot all förmodan ändra sig så kan han ju bli avkrävd underhåll. Så det ligger lite i hans intresse att hålla överenskommelsen. Min donator är känd för mig och barnet kommer att få veta vem han är. Jag är nöjd med vårt upplägg, men förstår också att det inte är så alla vill ha det. 


  • Vet varken ut eller in
    finskorpan skrev 2012-09-30 20:15:18 följande:
    känns overkligt! Skakis... Hur ska jag nu kunna sova liksom?

    Är det någon som är bra på matten?
    HAde mens typ 14 augusti men inseminerade inte förrän 19 september. Vilken vecka är jag i då? Har ju väldigt oregelbunden mens... 

    Åh vilken känsla!: ) Så glad för din skull!

    Den matten klarar inte jag av tyvärr... Nån annan?  
Svar på tråden Vi singlar som ska insemineras 2012!