• Webbredaktör

    Mitt barn sa en så kul sak!

    Alla har vi upplevelser att dela med oss av när det gäller vad dem små liven sagt eller gjort,  som gett oss många skratt.

    Nu gör vi en bok.

    Dela med av era upplevelser av vad era barn sagt eller gjort. Dela med er här i tråden! Vi kommer sedan samla utvalda bidrag och ge ut i bokform. Det här är en dröm vi på Familjeliv har haft länge och i samarbete med Toyota blir det nu möjligt.

    Så passa på att dela med dig och var med och skapa boken "Det roligaste mitt barn har sagt eller gjort". Vill du vara anonym i boken? I så fall skriv det i ditt inlägg!


  • Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!
  • Ulli

    Sonen Milton sitter i sängen när jag renbäddar, han tar tag i tvättrådet/lappen på täcket och säger till storebror Tycho: "-Titta Tycho täckenspråk"

  • Ulli

    Tycho sitter i soffan, då säger han plötsligt: "- Mamma, hur kan man se så mycket när ögonen är så små."

  • Ulli

    Vi skulle äta hummer på nyår. Jag säger till Tycho: "- Vet du vad detta är." och pekar på hummern. Han säger: "- En krabba." "-Nej" säger jag. "-En räka." "Nej" säger jag. "- En krabat då"

  • Ulli
    Kamouflage skrev 2012-07-18 12:26:59 följande:
    Min dotter pekande på en bild på mig där jag var i ca 6, 7-årsåldern (hon var 3 år), och sa: "Titta mamma, här är jag som stor!"
    Gud vad gulligt.
  • Mammorna

    Syskonbarnen kom hem, 
    – vad är baddarna? En kille på gatan sa att vi skulle visa baddarna?! 

  • Ulli

    Tycho sitter i bilen och tittar på vägen, då säger han "- Pappa, att köra bil är som att sy,.. man måste följa linjerna."

  • Puffpinglan
    Mamma020413 skrev 2012-07-16 21:18:17 följande:
    hade besök av en kompis .vi sitter och.fikar när dottern då 5 år,tittar allvarligt på min kompis och säger:
    -vet du,mamma har en tunga i snippan !
    (hon syftade på mina blygd läppar ,som Inte är så stora som det låter!)
    JAG höll ju på och dö kan jag säga
    Hahahaha!!!
    Rasmus och Ebba är det bästa jag gjort!
  • Joz1a

    Jag och dotter var ute och shoppade. När jag kom fram till betaldisken stod en äldre man med utländskt påbrå. Han berättade att min dotter hade börjat prata med honom och frågat vad han heter och berättat om sig själv. Att hon e 4 år och när hon blir 5 kommer hon gå i skolan och tappa sina tänder.
    Mannen sa " va modig hon är?.." lite förvånat.
    När vi gick därifrån och satte oss i bilen sa jag till henne: Bella det e farligt att prata med människor man inte känner. Man kan hälsa, och vara trevlig, men man ska inte prata med de mer. ( hon hade pratat med en kvinna oxå.) jag förklara att de kanske tar henne från oss då. De kanske säger" kom med här så ska du få godis, eller leksak. " Och sen kastar in henne i bilen.
    Så säger hon: kommer de lura mig??..
    Ja säger jag. Och då kan du säga sluta! Jag ska gå till min mamma! Och ropa högt!
    Så säger hon: nä, jag ska säga till de ' vänta jag ska bara göra en sak, sen springer jag och gömmer mig bland byxorna tills de går.

    Visste inte om jag skulle skratta eller gråta..

  • changes

    sonen på 9 år hade länge hört mig klaga över att jag inte orkade äta en hel pizza som höggravid, och pappa som längtade tills ölen som stod redo att fira nya bebisens hemkomst.

    Så i bilen på väg hem från att hälsat på på BB:

    -pappa, nu orkar nog mamma äta en hel pizza egen, oh va glad hon kommer bli. Och då kan du passa på att dricka din öl! Jag ska nog fira med ett glas coca cola och en kokosboll för när man är storebror får man börja bestämma mer. 


  • Familjen L

    Jag, min man och dotter då lite över 3,5år, skulle åka till gravar och tända ljus, då det var den tiden på året. Vi åkte först till min morfars grav.
    Jag berättade att min morfar ligger begravd under jorden, vid denna gravsten. Då kläckte dottern ur sig; mamma, är din morfar en mask?

Svar på tråden Mitt barn sa en så kul sak!