• Anonym (Men hallå!!)

Varför spökar man ut sitt barn??

Satt på en uteservering och höll på att sätta kaffet i vrångstrupen när en mamma och hennes lilla bebis kommer in. Bebisen har inte ett fjun på huvudet men däremot ett hårband med rosett!! Förvånad

Sånt här trodde jag bara förekom typ i USA där de spökar ut barnen inför fotograferingar och liknande. 

Det ser helt absurt och jättefult ut. Varför spökar man ut sitt barn på detta sätt?? Flickan hade rosa klänning och strumpbyxor så det gick ju inte att missa ett det var en tjej, kan det inte räcka där?? 

• Svar på tråden Varför spökar man ut sitt barn??
  • Emmi27
    Anonym (Men hallå!!) skrev 2012-06-28 22:47:35 följande:
    Jag tycker det är att spöka ut.

Ja, uppenbarligen. Jag tycker det är att överdramatisera.
  • Queenie70

I min stad är det rätt vanligt bland invandrare, men jag vänjer mig inte. De där hårbanden är verkligen asfula och riktigt riktigt tacky.

• Queenie70
    Anonym skrev 2012-06-28 22:07:35 följande:
    Aah vad sött, jag har haft ett ett sådant på min bebis och hon har inga hår.

Dessutom är det rätt mycket extra fult med dessa HÅRband på ungar som inte ens har hår. Blir liksom en extra dimension av fulhet där.
  • Litet My

Har också funderat över tjusningen att sätta hårband på en så gott som skallig bebis

• Fluffguf
    Emmi27 skrev 2012-06-28 22:37:03 följande:
    När du använder uttrycket "spöka ut" så låter det som om barnet har markerad-kläder på sig. Ett hårband är väl som en keps. Tror knappast att alla som sätter keps på sina bebisar gör det bara för att skydda dem från solen.
    Precis vad jag tänker
    Det finns ju gott om saker man har på sig som inte fyller någon annan funktion än att se fint ut, smycken tex.
  • Anonym (Men hallå!!)
    Anonym (Sött!!) skrev 2012-06-28 20:53:36 följande:
    Det är ju sött! Och vaddå spöka ut? Så om någon klär sin unge i fula kläder enligt dina ögon, så har dom alltså spökat ut ungen?

Nej, det är inte samma smak. Kläder är en sak men hårband på flintskallig bebis.... det är i en klass för sig.
  • Selma1966

Spöka ut sig gör nog många lite till mans. Hårband på en skallig bebis fyller ingen annan funktion annat än att den som gjorde det antagligen tycker det är sött, precis som tatueringar, piercings, örhängen, färgade skal till mobilen etc inte fyller någon funktion. Det är upp till var och en. Barnet störs troligen inte av det (för då hade det ryckts av illa kvickt).

• Lenche

Ha ha ha hur f-n kan man störa sig på att en liten spädis hade hårband på sig trots att den inte hade hår? Du hade säkert surat över det där oskyldiga lilla bandet även om bebisen haft ett hårsvall som Tina turner. Eller så hade du irriterat dig på att kläderna var rosa! "Wt, tacky, trashigt "osv.. Bäst att klä sin bebis i bruna velourdräkter så att den slipper arga blickar från lättstötta främlingar!

• Anonym (Men hallå!!)
    Lenche skrev 2012-06-29 13:45:50 följande:
    Ha ha ha hur f-n kan man störa sig på att en liten spädis hade hårband på sig trots att den inte hade hår? Du hade säkert surat över det där oskyldiga lilla bandet även om bebisen haft ett hårsvall som Tina turner. Eller så hade du irriterat dig på att kläderna var rosa! "Wt, tacky, trashigt "osv.. Bäst att klä sin bebis i bruna velourdräkter så att den slipper arga blickar från lättstötta främlingar!
    Försök hålla isär argumenten tack.

Jag tycker att det ser fruktansvärt utspökat ut med hårband på en bebis utan hår, tycker synd om bebisen även om den inte förstår att mamma styr ut henne förrän hon som tonåring får se bilder på sig själv som liten spädis.  
  • Anonym

Jag håller med.  Fast det finns nåt som är värre: sk ankstjärtsbyxor, dvs barntrosor med volanger....

Svar på tråden Varför spökar man ut sitt barn??