• Äldre 4 Jul 06:55
    32021 visningar
    5 svar
    5
    32021

    Vad kostar det att parkera på Djurgården?

    Är det värt att ta bilen hela vägen till Djurgården och parkera där eller är det omotiverat dyrt? Det andra alternativet är att åka bil, parkera och sen ta tunnelbana och spårvagn ut. Parkeringen och tunnelbanan kostar då mindre men frågan hur mycket mindre. Ska åka själv med en fem- och en sjuåring och då kan det vara skönt att ha bilen nära när det är dax att åka hem.

  • Svar på tråden Vad kostar det att parkera på Djurgården?
  • Äldre 4 Jul 07:18
    #1

    Framförallt finns det inte många parkeringsplatser på själva Djurgården. Finns en parkering vid Junibacken som jag tror kostar 70kr/timme. Finns också ett p-hus vid Cirkus. Har ingen aning om vad det kostar/h men för några år sedan stod vi där inte ens en hel dag och betalade över 300 kr. Kan också vara så att bomen är stängd så här i semestertider så bara boende får köra in på Djurgården. Isåfall är det bara parkeringen på Junibacken att välja på. Den är inte speciellt stor så är ni inte där tidigt ska ni inte räkna med att det finns plats. 

    Alternativet är att parkera på Östermalm och gå hela vägen dit ni ska (gissar Skansen, Grönan, Junibacken) men har ni små barn utan vagn är det en ganska lång promenad, framförallt på vägen hem.

  • Äldre 4 Jul 07:32
    #2

    Vi brukar parkera på Östermalm, våra har gått därifrån från 5 år, innan tog vi vagnen. Betydligt billigare och skönt att slippa panikleta, kan dock vara svårt ändå med ledig plats beroende på dag.

  • Äldre 4 Jul 07:37
    #3

    Det kostar 30 kr'/timme och parkera på Djurgården.


    Mother of 4 skrev 2012-07-04 07:32:28 följande:
    Vi brukar parkera på Östermalm, våra har gått därifrån från 5 år, innan tog vi vagnen. Betydligt billigare och skönt att slippa panikleta, kan dock vara svårt ändå med ledig plats beroende på dag.
    Gör som ovan parkera utanför så kan det gå på 12 kr/timme. http://www.stockholmparkering.se/ här kan du söka billigare parkeringar som dessutom är gratis efter kl 17.
  • Äldre 4 Jul 07:58
    #4

    Vi brukar parkera på Östermalm och gå ut. Men idag är alternativen som jag skrev ovan. Parkera och sen tunnelbana/spårvagn eller parkera på Djurgården. Kostar det 30 kr/h är det inte motiverat att parkera där och barnen blir glada att få åka tunnelbana. Tack för alla snabba svar!

  • Äldre 4 Jul 09:55
    #5

    När vi ska till Gröna lund parkerar vi alltid på parkeringen som ligger precis mitt emellan grönan och Aquaria. Det är minimal väg att gå. 35 kronor i timman kostar det och jag tycker det är värt det för att slippa gå långt eller krångla med bussar/spårvagn när jag har barnen med. På helgerna är det ju gratis gatuparkering inne i stan, t.ex. på Östermalm men annars kostar det ju att stå överallt.

Svar på tråden Vad kostar det att parkera på Djurgården?