• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Johanna 413

    Idag går jag på 4 veckors semester och det är så skönt att slippa stressa! (jobbar i butik så man måste alltid vara trevlig och pigg) Slippa bita mig i tungan så fort en kund irriterar en med löjliga utbrott om saker de vill köpa som är slut. Så kan man ta det lugnt. Känns som att jag vill sova en vecka minst!:)

  • FruRundberg

    Tilji75: enligt gravräknaren här på FL har jag bf den 27:e mars

    Känner sig någon manad att göra en blogg/twitter/instagram lista om vi vill börja följa varandra?

    Jag tar förgivet att vi alla är diskreta med vad vi skriver till varandra ifall vi kommenterar så inget "läcker" ut

  • Malleh
    FruRundberg skrev 2012-07-21 00:35:32 följande:
    Tilji75: enligt gravräknaren här på FL har jag bf den 27:e mars

    Känner sig någon manad att göra en blogg/twitter/instagram lista om vi vill börja följa varandra?

    Jag tar förgivet att vi alla är diskreta med vad vi skriver till varandra ifall vi kommenterar så inget "läcker" ut
    Jag försökte göra en blogg lista tidigare kanske dags att göra en twitter & instagram-lista?
  • mammaibromma

    Jag gick upp 9kg i förra graviditeten, den här gången tänker jag äta hälsosammare för att jag redan är överviktig och det blir för tungt för mina 150cm att bära på för mycket övervikt. Mera grönt på tallriken får det bli helt enkelt :)

    Min 15månaders väckte mig för en halvtimma sen, jag gav honom en vällingflaska så han sommar om och själv ligger jag nu illamående i sängen och försöker sova men det kommer nog inte hända, suck!

    Vad kan man göra för att få bort illamåendet när man ligger här i sängen och bara vill somna om?! Jag som mådde så bra under min förra graviditet!

  • EnStoltMamma

    Någon som har bra tips för att få bort illamående?:) jag mår KONSTANT illa och är yr hela tiden! Jättejobbigt! Speciellt när man jobbar:/ igår höll jag på att svimma och kräktes 4 gånger under kvällen när jag jobbade :/

  • LinnV

    Det enda som hjälper för mig när jag mår illa är att äta lite men ofta, minst varannan timme! Den här gången äter jag frukt istället för smörgås och fika.

  • MammaTillEnStjärna

    Godmorgon tjejer! Vad ni skriver mycket Får alltid läsa ikapp! Vid förra graviditeten gick jag upp 20kg från att jag plussade. Min startvikt var 57kg. Förstår inte varför jag gick upp så mycket egentligen. Efter förlossningen gick jag ner 10kg och sen ytterligare 6kg ett par veckor efter då jag ammade (eller försökte!) och knappt åt något. Nu är min startvikt 58,5kg, kommer säkert gå upp lika mycket denna gång. Min dotter vägde 3680gr och var 50cm, är rädd att detta barn kommer väga typ 4kg, då det är vanligt att det andra är större Jag är väldigt ofta illamående, men tyvärr har jag inga bra tips mot det Jag hade önskat att det fanns något supertips mot denna ständiga trötthet dock! Jag har tittat på filmen om fosterdiagnostik på vårdguidens hemsida, min bm bad mig göra det då jag ska göra CUB.

  • MammaTillEnStjärna

    Konstigt mina mellanslag inte kommer med. Blir jobbigt att läsa så mycket text när det inte är indelat i stycken... Och nu använder jag inte appen utan har gått in på hemsidan, via telefonen...

  • Laliii

    God morgon alla :) Här missar man massooor om man är borta en dag! Imorgon går vi in i vecka 8 & än så länge är jag rätt så befriad från illamåendet, lider med er som inte är det! :( Annars mår jag bra :) Igår fick några av våra närmaste vänner veta om bebisen, så svårt att hålla tyst! Den ena jobbar på neunatal på SÖS & påpekade att jag bara skulle våga föda någon annanstans än på SÖS! :) Hehe! Blir verkligare & verkligare detta! Ni som är gulliga & tar er an att skapa en blogg/Instagram/twitter lista, här är mina: B: alisagonzalez.se & createdbylove.blogg.se - Graviditeten är ej offentliggjord på min "huvud" blogg så jag bloggar i privat/låst blogg om graviditeten just nu :) T: Aliisaa - Graviditeten är ej offentliggjord här heller I: Aliisaa - Graviditeten är ej offentliggjord här heller Så skoj att följa er alla, vi är ett stort gäng :)

Svar på tråden Marsbebis 2013