• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Malleh
    lovelyangel82 skrev 2012-07-21 22:41:28 följande:
    Hej hej plussade idag så hoppar in här om de e ok
    lovelyangel82 skrev 2012-07-21 22:41:28 följande:
    Hej hej plussade idag så hoppar in här om de e ok
    Grattis till er båda och välkomna hit =)
  • c u

    Hej!
    Jag smyger också in här :) Har BF 22 mars :D Hoppas verkligen h*n vill stanna kvar där inne :) 

  • HejAlice

    God kväll på er :) använder ni nässpray? Jag är så täppt och det är ju vanligt när man är gravid läste jag, men så läste jag att man ska undvika nässpray. Är det nån som vet varför? Är det det klassiska att man blir beroende eller är det för att det inte är bra för graviditeten? Jag skulle ju tro på det första men eftersom man inte ska ta Ipren så känns det som att man slutar aldrig förvånas ;)

  • Hokuspokusan
    HejAlice skrev 2012-07-21 23:37:46 följande:
    God kväll på er :) använder ni nässpray? Jag är så täppt och det är ju vanligt när man är gravid läste jag, men så läste jag att man ska undvika nässpray. Är det nån som vet varför? Är det det klassiska att man blir beroende eller är det för att det inte är bra för graviditeten? Jag skulle ju tro på det första men eftersom man inte ska ta Ipren så känns det som att man slutar aldrig förvånas ;)
    Rhinocort fungerar - Kortison nässpray.
    Men nasoferm, nezeril, otrivin.. ska man helt undvika pg.a torra slemhinnor = Kronisk nästäppa som måste i första hand behandlas med kortison nässpray i alla fall.

    Har använt "vanlig" nässpray i sammanlagt 7 år :p Var utan ett år för jag opererade näsmusslorna.. Men det kom tillbaka nu när jag blev gravid.
    Skulle aldrig tänka mig det är farligt för fostret :) - Det jag känner skulle vara farligt är kortisonen.  
  • Kenize

    Hoppar in här från gamla tråden, även om jag inte varit så aktiv senaste tiden. Haft ett par jobbiga veckor med massa illamående och ibs-besvär. Rynkar på näsan Vaknar varje morgon helt utsvulten och måste bara få i mig något, vad som helst så fort som möjligt, varit helt matt, skakig och kallsvetting, men direkt efter första tuggan blir det fosterställning i soffan av smärta. Så har varit pest eller kolera, nu efter en och en halv vecka verkar det börja lätta. Har fått vara hemma från jobbet några dagar med och då har hela dagen bara bestått av att försöka äta och sen sova en massa, igår sov jag till kl 18. Tungan ute 
    Har knappt orkat tänka på graviditeten under den här perioden. Vi ska på vul på måndag, v8+0, och jag har inte ens sett fram emot det utan bara undrat hur fan jag ska fixa det om jag mår såhär. Men nu när allt börjar bli bättre så känns det spännande igen. Glad 
    Sambon ser väldigt mycket fram emot det, han har varit rätt orolig senaste tiden pga hur jag mått. Att det skulle vara någon fara för den lille eller så, men enligt alla mina googelsök ska det inte påverka fostret så jag oroar mig inte så mycket faktiskt. Glad 

    Till alla er som mår illa har jag märkt att isglass funkar bra för att mildra mitt illamående och även halsbränna. Har tänkt testa bara is sen när piggelinen i frysen är slut, så jag inte får i mig hur mycket socker som helst. Så det är ett tips att testa, hoppas det funkar för flera. 

  • HejAlice

    Tusen tack för hjälpen hokuspokusan. Jag använde otrivin nu men ska köpa kortison nässpray då. Det låter ju bättre :)

  • Hokuspokusan
    HejAlice skrev 2012-07-22 00:02:51 följande:
    Tusen tack för hjälpen hokuspokusan. Jag använde otrivin nu men ska köpa kortison nässpray då. Det låter ju bättre :)
    Ingen fara :) 
    Jag vet hur irriterande det kan vara. Pröva även Nozoil! Det hjälper näsan att inte torka ut :)  
  • HejAlice

    Ja det ska jag göra. Kliar som tusan nu för näsan är så torr :)

  • lovelyangel82

    Hej hej tack så mycket!

    Ang nässprej så kommer jag ihåg att de precis hade ändrat så
    Mitt kära nässprej otrivin blev listat som
    Ej ok och de var för den kunde ge skador
    På hjärnan tror jag de var.. Kommer
    Ihåg att jag var skit
    Skraj för
    Jag kollade först och då var de ok och använda sen sa
    Bm att de inte var de och då
    Kollade jag igen.. Nu stod de att som en försiktighets åtgärd
    Ska man inte ANv de..

    Men som nån nämnde att vid täppa så bör man nog vara försiktig just för slemhinnorna men vanlig förkylning och vid enstaka tillfällen så borde
    Man kunna ta sig ett sprut

    Jag får
    Panik iaf av att inte kunna
    Andas!

  • mammaibromma

    Nu har jag funnit en lösning, Mitt illamående lindras av mjölk.
    Så ett glas mjölk får starta min dag för efter det får jag i mig nåt utan å må super illa :)

Svar på tråden Marsbebis 2013