• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Friida11

    Nån som har tips på en bra syskon vagn?!? 

    Fy satan va jag mår illa HELA tiden.. man blir ju helt slut av detta :(  


    ♥ Frida Isabell 110516 ♥ BF 130315 ♥
  • Mixxa

    Imorgon ska jag göra mitt andra vul och se om lillen finns där inne.Håll tummarna!!!

    Jag blöder fortfarande rött fast bara ibland och brunt varje dag. Ingen smärta förutom molvärk.

    Är så nervös.

  • FruRundberg
    Mixxa skrev 2012-08-02 21:55:27 följande:
    Imorgon ska jag göra mitt andra vul och se om lillen finns där inne.Håll tummarna!!!

    Jag blöder fortfarande rött fast bara ibland och brunt varje dag. Ingen smärta förutom molvärk.

    Är så nervös.
    Håller tummarna! Kram
    vittsomsocker.blogspot.com - 4 barns mamman med 5 barn
  • Hokuspokusan

    [quote]Imorgon ska jag göra mitt andra vul och se om lillen finns där inne.Håll tummarna!!! 

    Jag blöder fortfarande rött fast bara ibland och brunt varje dag. Ingen smärta förutom molvärk. 

    Är så nervös[/quote]

    Håller mina tummar här också för att det går bra!

     Köpte första bebissakerna idag :) Mest för att sambon ville köpa något. 
    Inget speciellt egentligen, men bra erbjudande :D Blöjhink! 

  • Laliii
    Mixxa skrev 2012-08-02 21:55:27 följande:
    Imorgon ska jag göra mitt andra vul och se om lillen finns där inne.Håll tummarna!!!

    Jag blöder fortfarande rött fast bara ibland och brunt varje dag. Ingen smärta förutom molvärk.

    Är så nervös.
    Håller tummarna så hårt!
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • Mixxa

    Tack snälla ni. Svårt att sova i natt blir det. Får ligga och gosa med mina två hundar som är bortskämda med att ligga i sängen. :)

  • FruRundberg

    Jag har så ont nedre delen av ryggen/ländryggen! Det värker och molar! Känner mig så handikappad för jag inte kan vara så rörlig som jag vill. Så irriterande!
    Sen tappar jag hår så in i h....te!
    Är det fler som tappar hår?

  • Laliii
    FruRundberg skrev 2012-08-02 22:20:26 följande:
    Jag har så ont nedre delen av ryggen/ländryggen! Det värker och molar! Känner mig så handikappad för jag inte kan vara så rörlig som jag vill. Så irriterande!
    Sen tappar jag hår så in i h....te!
    Är det fler som tappar hår?
    Nä inte märkt av att jag tappar mer hår, dock har mitt hår blivit fetare, även min hy & mina naglar har blivit STENHÅRDA, helt sjukt vilken kvalité jag fått på naglarna *glad*
    25 år, Stockholm, Gift, Första Barnet & BF 9-12 Mars 2013 :)
  • älskarlivet81
    Cantaton skrev 2012-08-02 19:52:18 följande:
    Hihi. Blev de glada i alla fall?
    Lilly Jk skrev 2012-08-02 19:01:25 följande:
    Usch, nu hamnade jag i dilemma av värsta sort. Var på rekryteringsträff i slutet av maj och fick idag mail om att jag blir anställd. Det är ett extrajobb där utbildning börjar om två veckor. Ska jag säga att jag är gravid? Borde jag hålla tyst ett tag till? Eftersom det bara är extra borde det ju inte vara hela världen tycker man. Kommer jag verkligen klara av att studera, jobba extra och vara mamma? Varför skulle jag ens gå på den där rekryteringen!?
    Hur långt är extrajobbet? På obestämd tid? Ett extrajobb borde det väl inte spela roll för? Även gravida behöver ju inkomst... Men jag kan på intet sätt säga hur du bör göra; om du bör berätta eller inte.Vad obehagligt. Jag hade blivit rädd. Men å andra sidan kan jag ingenting om graviditet mer än det jag upplever själv just nu. Hoppas att nästa UL visar mer!
    EnStoltMamma skrev 2012-08-02 19:23:23 följande:
    Idag har varit den bästa dagen på 3 (!!) veckor!:) "bara" legat 2 timmar på hela dagen och ätit första lagade måltiden som jag fått behålla, på två veckor!:) hoppas verkligen att det är påväg att vända nu.. Kräks varje morgon så den postafentabletten jag tar på morgonen hinner väldigt sällan att verka:/ finns det inte suppar för vuxna?;) hade gärna haft det nu så jag hade fått någon lindring av illamåendet:) resan nästa vecka fick vi förövrigt tyvärr ställa in:/ vågar inte chansa på att jag blir bättre och klarar vara borta i 10 dagar och inte alls kunna vila på samma vis.. Sambon blev väldigt besviken men han förstod såklart varför det inte passade att åka iväg..:)
    Åh så skönt för dig! Trist givetvis med resan, men klokt beslut. 

    Absolut! De blev glada, min man är enda barnet så detta blir andra.barnbarnet för dem.
Svar på tråden Marsbebis 2013