• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Fridzl

    Ni kan utesluta mig från den här tråden och de som tillhör den.
    Jag fick idag veta att jag fått missfall redan i vecka 7 och jag skulle nu varit i 10.

    Lycka till alla ni andra!

  • MammaTillEnStjärna
    Fridzl skrev 2012-08-03 14:32:44 följande:
    Ni kan utesluta mig från den här tråden och de som tillhör den.
    Jag fick idag veta att jag fått missfall redan i vecka 7 och jag skulle nu varit i 10.

    Lycka till alla ni andra!

    Nej Inte en till med mf/ma Stackare... Jag kan inte annat än önska dig lycka till och hoppas att det går bättre nästa gång, även om det just nu känns för j*vligt

     
  • Lilly Jk
    Fridzl skrev 2012-08-03 14:32:44 följande:
    Ni kan utesluta mig från den här tråden och de som tillhör den.
    Jag fick idag veta att jag fått missfall redan i vecka 7 och jag skulle nu varit i 10.

    Lycka till alla ni andra!
    Men nej!
    Du hade ju bf bara dagen innan mig =(
    Så fruktansvärt tråkigt.

    Blir jätterädd själv eftersom jag inte har några symptom alls.
    Hur fick ni veta det?

    Vill verkligen inte behöva gå och vänta enda till rul om det vore något fel
  • älskarlivet81
    Fridzl skrev 2012-08-03 14:32:44 följande:
    Ni kan utesluta mig från den här tråden och de som tillhör den. Jag fick idag veta att jag fått missfall redan i vecka 7 och jag skulle nu varit i 10. Lycka till alla ni andra!

    Åh, nej stackare!
  • Cantaton
    Hoomlan skrev 2012-08-03 12:52:21 följande:
    Oppsi tror jag har hittat en ny nojja denna graviditeten .... Dillkaviar på knäckebröd! Köpte det igår och den är snart slut har jag tur räcker det till en macka till! 
    Haha, ojdå. Jag är inte förtjust i kaviar (eller jo, äkta går bra ), så mig skulle det inte falla in att ens köpa det. Men lite kul. Jag var supersugen på köttfärspaj här om dagen och gjorde en mitt i natten.
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-08-03 12:52:31 följande:

    Jag ska på inskrivning på tisdag
    Okej!  Jag tyckte BM var mkt bättre på inskrivningen än hälsosamtalet. (För er andra: MammaTillEnStjärna o jag har samma BM.)
    EnStoltMamma skrev 2012-08-03 14:15:05 följande:
    Ser att det diskuteras lite kring ul:) vi kommer troligtvis få göra en hel del ultraljud.. Varje vecka mellan v23-32 sen ett till i v 35.. Graviditeten är en såkallad riskgrav. så då håller dom antagligen lite extra koll.. Jag fruktar att behöva bli sängliggande inne från v 20 för att bebis ska stanna där inne:/
    Vad jobbigt det låter med eventuellt sängliggande. På vilket sätt är det en riskgraviditet? (Om du vill berätta.) Känns väl ändå bra att få så regelbundna kontroller mot den bakgrunden?
    Lilly Jk skrev 2012-08-03 14:20:48 följande:
    Har fått ett otroligt sug efter kräftor nu alltså.

    Måste ordna kräftskiva fortast möjligt!
    Hihi. Vi har en årlig i grannskapet, ute på gården. Fast i år krockar den med två saker (som ju redan i sig krockar...) Tror dessvärre inte att kräftskivan blir högsta prio.  Men mormors vänner neråt landet fiskar kräftor så de hade med sig ett gäng till midsommarafton! Mm, så gott!
    Fridzl skrev 2012-08-03 14:32:44 följande:
    Ni kan utesluta mig från den här tråden och de som tillhör den.
    Jag fick idag veta att jag fått missfall redan i vecka 7 och jag skulle nu varit i 10.

    Lycka till alla ni andra!
    Åh nej. Det är en ny sorgens dag i den här tråden...  Så fruktansvärt sorgligt att läsa - och både overkligt och väldigt verkligt på samma gång... Önskar er all lycka och tur framöver.
  • EnStoltMamma

    Jag "öppnades" mer och mer och fick starka sammandragningar i v 24 och i v28 gick det inte att stoppa och sonen förlöstes med akut snitt.. Dom trodde att jag hade börjat öppna mig redan runt v21 då jag började få väldigt ont i magen.. Va inne flera gånger men inget gjordes och det gjorde ju att när jag kom in och hade regelbundna värkar i v 28 fanns det inget att göra.. Men det gick bra och sonen har inga men efter den tidiga födseln:) men inget jag vill vara med om igen!

Svar på tråden Marsbebis 2013