• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Cantaton
    älskarlivet81 skrev 2012-08-06 12:24:34 följande:
    Cantaton: Rutinläkarkontroll?
    BM sa att alla förstföderskor erbjuds en tid hos doktorn för "rutinkontroll". Vet inte riktigt vad det innebär. Jag har ju tagit en massa prover och sådant under inskrivningen. Hur som helst tyckte jag att jag lika gärna kunde tacka ja. Att kolla upp vad det än må vara kan väl aldrig skada. Och som egenföretagare behöver jag ändå inte pussla med något jobbschema. Så jag ska dit imorgon helt enkelt.
  • älskarlivet81
    Cantaton skrev 2012-08-06 12:51:48 följande:
    BM sa att alla förstföderskor erbjuds en tid hos doktorn för "rutinkontroll". Vet inte riktigt vad det innebär. Jag har ju tagit en massa prover och sådant under inskrivningen. Hur som helst tyckte jag att jag lika gärna kunde tacka ja. Att kolla upp vad det än må vara kan väl aldrig skada. Och som egenföretagare behöver jag ändå inte pussla med något jobbschema. Så jag ska dit imorgon helt enkelt.

    Inget som erbjuds i mitt landsting i.alla fall. Träffade bara läkaren när jag blev sjukskriven förra graviditeten.
  • MS87

    Var på mvc idag - fick tid för ul på onsdag! Ska bli spännande och se så att allt är som det ska.. Gått in i vecka 8 idag troligtvis.

  • Cantaton
    älskarlivet81 skrev 2012-08-06 13:15:04 följande:

    Gjorde aldrig någon gynekologisk undersökning heller.
    Det är väl som med allt annat, att det skiljer mellan län.
  • älskarlivet81
    Cantaton skrev 2012-08-06 13:16:40 följande:
    Det är väl som med allt annat, att det skiljer mellan län.

    Jo, precis. Är bara glad in jag slipper.gynekologisk undersökning Gjorde ingen på efterkontrollen heller.
  • Lilly Jk
    Kenize skrev 2012-08-05 14:02:15 följande:
    Wow, det var verkligen ett bra pris! Förstod att ni slog till, det hade jag med gjort även om det är tidigt. :) Var det precis den modellen ni ville ha? Jag tycker det känns som en djungel med alla olika sorters vagnar och alternativ som finns. Vi har inte köpt något alls till bebisen än, men jag har tittat runt en maaassa på nätet efter saker. Så kul att kika runt och planera.
    Ja, justja. Glömde logga in igår!
    Precis, just en sån vagn jag tittat på redan innan jag visste att jag var gravid
    och har tänkt att "en sån ska jag ha om jag får barn" och så vips.
    Rätt färg och allt också, bara att slå till :)
  • ankiden

    Varit på inskrinving hos Bm idag, bebisen är beräknad till den 8 mars ist för 12:e=) Men allt kan ju ändras på UL vecka 13=) Längtar tils vi får höra bebisens hjärtljud o se den lilla filuren=)
    Skrattande

Svar på tråden Marsbebis 2013