• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • CinnamonMai
    Hokuspokusan skrev 2012-09-10 17:17:34 följande:
    Citronvatten och nektariner! Ostfrallor är nog en bra kandidat.. och Liptons IceTea! söp i mig 1L under natten nu. 
    Sov förbaskat dålig och hade tråkigt haha. Sovit hela dagen nu istället. Sova = Bästa som finns och jag undrar hur det blir när bebis kommer :)

     
    Sova ja! Samma här.. det kommer inte bli lätt i början inte.
  • sajo0106
    LinnV skrev 2012-09-10 16:57:49 följande:
    Har ni några sug just nu? Jag är så sugen på en kokt korv med bröd, men sambon tycker inte det är mat :-P annars är det mest choklad, citronvatten och tranbärsjuice.. mycket surt ska det vara, jag som inte gillar surt annars
    Ja sura saker, typ kryptoniter, sura godisar med salt inuti :D! Plommon, vindruvor, makrill, morötter och lite annat som jag kan få riktigt SUG efter ;)
  • harkrank

    Måste bara skriva hur glad jag är! Idag var vi på tidigt ultraljud (v11+5) och fick se en liten sprattlande filur, hur häftigt som helst! Eftersom vi båda hade den dåliga erfarenheten av en tom livmoder i vecka 18 från i våras så var tankarna rätt mörka innan.. Men det fanns en liten där! Ni är så många som fått se era små mirakel och jag har varit så avundsjuk, men nu vet jag också att jag bär på ett liv inom mig, hur häftigt som helst ju!! :)

  • Noliee
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-09-10 15:44:33 följande:
    Klart att din sambo också ska närvara! Ni borde kunna byta till en annan tid som faktiskt passar er båda! Ring och kolla själv där ultraljudet ska göras

    Vi fick vara med och "välja" själva nu när vi var hos bm idag. Men eftersom de bara har ul en gång per vecka här och vi är utomlands tiden vi först fick så fanns det inte fler alternativ där vi hinner innan det är för sent eller för tidigt. Verkar vara fullbokat när de har ul så sällan. undra om man får filma skärmen?
    saoura skrev 2012-09-10 15:09:46 följande:
    Noliee, blir sjukskriven så tidigt iom att de är enäggs som delar moderkaka. Egentligen ville hon sjukskriva mig redan idag men det går tekniskt inte för vår värld funkar inte så :/ när det är enäggs kan de drabbas av något som kallas för T T S eller T S S(kommer inte ihåg ad det heter), vilket betyder att den ena tvillingen får mer fostervatten och växer mer än den andra. För att försöka undvika att detta sker så är det vila som gäller, ingen stress eller tunga lyft. Ska de ske så är det bättre att det händer senare i graviditeten ca v28 för då kan man ta ut dom men sker det tidigare som i v20 tex så finns det åtgärder som man kan göra, fick inte riktigt detaljer på vad...

    Ja det är så det ligger till, man vet inte mkt. Men det var mkt att tänka på kring en tvillinggraviditet alltså! Du får du vila ordentligt så fröna gror.
    ♥ Gravid med första barnet ♥
  • Hoomlan

    usch hade behövt klaga av mig lite egentligen, men men! Mår bra idag , än så länge ingen huvudvärk härligt! Haft det annars konstant i ca en vecka, så hoppas hoppas hoppas att den är borta nu!


    hoomlan.vimedbarn.se/ - Mama till Neo & gravid med pyret ♥
  • EnStoltMamma

    Jag har också blivit sugen på sura saker! Kryptoniter är en stor favorit;) men något jag är extremt sugen på är mjölk! Haha..

    Skolan gick förövrigt hyfsat bra idag men va väldigt trött och yr efter.. Varit ensam med sonen under em då sambon jobbar till 21.. Tror att jag kommer somna samtidigt som sonen idag;)

  • Laliii
    harkrank skrev 2012-09-10 18:19:39 följande:
    Måste bara skriva hur glad jag är! Idag var vi på tidigt ultraljud (v11+5) och fick se en liten sprattlande filur, hur häftigt som helst! Eftersom vi båda hade den dåliga erfarenheten av en tom livmoder i vecka 18 från i våras så var tankarna rätt mörka innan.. Men det fanns en liten där! Ni är så många som fått se era små mirakel och jag har varit så avundsjuk, men nu vet jag också att jag bär på ett liv inom mig, hur häftigt som helst ju!! :)
    Så fantastiskt :D
  • JagEm
    saoura skrev 2012-09-10 12:56:36 följande:
    Hej tjejer! Sitter på jobb nu igen efter att ha stor på ett mycket lyckat "kub"!!! :D jag är då otroligt lycklig! Allt såg bra ut med båda tvillingar och jag blev framflyttad en hel vecka va jag själv trott och har bf 9 mars och är i v14+1 idag! :D eftersom graviditeten var så långt gången blev det inget kub utan mer ett vanligt ul men hon kollade ändå nackarna snabbt och gjorde en ungefärlig uträkning. Fick 1/21000 något på båda tvillingarna som för övrigt ser ut att vara två små flickor! Väntar alltså enäggstvillingar och kommer bli sjukskriven v20 med kontroller på spec.mvc varannan veckan.
     Åh vad härligt! Mysigt att få se sina små :) skönt att bli framflyttad en vecka också :)
    sajo0106 skrev 2012-09-10 15:15:45 följande:
    Har också BF 9:e mars :)! Ååååå har alla fått tid för UL utom jag :(?? Vill också ha ett datum att längta efter!!!
    Här får man boka själv efter inskrivningen så jag ringde dagen efter och bokade :) KOmmer inte ihåg vilket datum jag fick men jag vet att det var torsdag v42 Känns sjukt långt kvar!
Svar på tråden Marsbebis 2013