• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Hjärtefröjd
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-09-11 13:03:48 följande:
    Har varit runt i ett centrum nu på lunchrasten för att få tag i en mammakjol - men utan resultat.

    Var in på H&M, Lindex & Åhléns och de enda som hade mammakläder i överhuvudtaget var H&M, men dom hade inga kjolar

    Vart får man tag i en schysst mamma-jeanskjol?
    Kanske på Tradera? http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?header=true&search=jeanskjol&catid=1632
  • Cantaton
    ankiden skrev 2012-09-11 12:50:42 följande:

    Usch stackare=/ Har oxå haft problem med huvudvärk/ migrän...Min bm sa att det bara var o äta alvedon! Men hjälper ju inte....Man kan få utskrivet annan medicin om man har diagnoserad migrän. Hoppas det snart går över för dig!
    Jag känner att alvedon inte kommer hjälpa o då känns det onödigt att ta. Jag har diagnostiserad migrän, men inte hos min nuvarande husläkare. Har ju funnits rätt många receptfria varianter senaste åren o oftast har de hjälp så jag har inte brytt mig om att få receptbelagda sedan vi flyttade.

    Ringer gör det stupiett också idag. Fast det har varit bra saker, så jag vill inte stänga av. Har bl.a. fått förfrågan om ett sånguppdrag imorgon kväll och inväntar slutgiltigt besked ang. pris etc. Turligt nog har jag nyligen sjungit den låt de vill ha. Har ett jobb tidigare imorgon också.

    Gaah. Mitt huvud. Nu stänger jag ner datorn ett tag. Vatten och vila. 
  • Cantaton
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-09-11 13:03:48 följande:
    Har varit runt i ett centrum nu på lunchrasten för att få tag i en mammakjol - men utan resultat.

    Var in på H&M, Lindex & Åhléns och de enda som hade mammakläder i överhuvudtaget var H&M, men dom hade inga kjolar

    Vart får man tag i en schysst mamma-jeanskjol?
    Den här? 
    www.polarnopyret.se/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/&colorid=2761981
  • Noliee

    Någon som vet någon hemsida där man kan beställa behå's alla mina är för små nu så jag kan bara ha sportbh och den börjar också bli trång. Hade 70 E innan och de har växt säkert 1-2 strl. Har lite ångest över brösten, vill inte ha större. De kommer ju vara enorma när amningen sätter igång...och redan nu är de ivägen, särskilt när man ska sova. Kan snart slänga dem över axlarna..haha Har egna bröst växt något nämnvärt? Funderar på om jag ska köpa en amningsbh dan nu och använda för de är väl lite rymligare? Ska på stan efter jobbet idag och titta på bebiskläder har jag bestämt, mysigt!


    ♥ Gravid med första barnet ♥
  • Cantaton
    Noliee skrev 2012-09-11 13:26:20 följande:
    Någon som vet någon hemsida där man kan beställa behå's alla mina är för små nu så jag kan bara ha sportbh och den börjar också bli trång. Hade 70 E innan och de har växt säkert 1-2 strl. Har lite ångest över brösten, vill inte ha större. De kommer ju vara enorma när amningen sätter igång...och redan nu är de ivägen, särskilt när man ska sova. Kan snart slänga dem över axlarna..haha Har egna bröst växt något nämnvärt? Funderar på om jag ska köpa en amningsbh dan nu och använda för de är väl lite rymligare? Ska på stan efter jobbet idag och titta på bebiskläder har jag bestämt, mysigt!
    Jag har gått från H-kupa till typ J-kupa. Jag som avskyr att köpa BH:ar... dessutom har jag fått utslag vid alla spännen. Ringde butiken ang. nickelallergi men hon kollade med både VD & produktion och allt ska vara nickelsäkrat. 
  • Emmelinan

    Ja, då får vi se på vårt KUB-UL nästa vecka om de kan se (vi bor i USA). Med dottern sa de att de va ju väldigt tidigt men ibland kunde de se, men dottern va så aktiv att hon inte va stilla tillräckligt länge för att de ens skulle ge sig på en riktig gissning. "nu ser det ut som en pojke men nyss såg det ut som en flicka"... (va alltså en flicka). Men vi ska absolut fråga! Både sköterskan och doktorn!

  • Emmelinan

    Grattis till (eventuellt flick)tvillingar förresten! Får jag fråga om det kom sig "naturligt" eller om det va ivf?

  • CinnamonMai
    Noliee skrev 2012-09-11 13:26:20 följande:
    Någon som vet någon hemsida där man kan beställa behå's alla mina är för små nu så jag kan bara ha sportbh och den börjar också bli trång. Hade 70 E innan och de har växt säkert 1-2 strl. Har lite ångest över brösten, vill inte ha större. De kommer ju vara enorma när amningen sätter igång...och redan nu är de ivägen, särskilt när man ska sova. Kan snart slänga dem över axlarna..haha Har egna bröst växt något nämnvärt? Funderar på om jag ska köpa en amningsbh dan nu och använda för de är väl lite rymligare? Ska på stan efter jobbet idag och titta på bebiskläder har jag bestämt, mysigt!
    www.bravissimo.com/
    change.com/se/

    Du ska inte köpa en amningsbehå nu för den kommer inte att passa sedan. Jag frågade samma sak på Change när jag var där och hon sa att den ska man inte köpa förrän man ska börja amma i princip.
  • CinnamonMai
    MammaTillEnStjärna skrev 2012-09-11 13:03:48 följande:
    Har varit runt i ett centrum nu på lunchrasten för att få tag i en mammakjol - men utan resultat.

    Var in på H&M, Lindex & Åhléns och de enda som hade mammakläder i överhuvudtaget var H&M, men dom hade inga kjolar

    Vart får man tag i en schysst mamma-jeanskjol?
    http://mamalicious.se/mama-licious/skirts/GLOSSDENIMMINISKIRT/20000706,sv_SE,pd.html?dwvar_20000706_colorPattern=20000706_DENIM&forceScope=
    http://mamalicious.se/mama-licious/skirts/MINNADENIMSKIRT/20000049,sv_SE,pd.html?dwvar_20000049_colorPattern=20000049_DENIM&forceScope=
    http://mamalicious.se/mama-licious/skirts/LAURADENIMMINISKIRT/20000278,sv_SE,pd.html?dwvar_20000278_colorPattern=20000278_DENIM&forceScope=

Svar på tråden Marsbebis 2013