• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • Alvii

    Jag kommer köpa en bagagnad emmaljunga mest troligt, måste vara kombi och inte så tung (är ganska liten själv;P) och inte för bred... men jag kan ingenting om barnvagnar så jag vet inte vad modellen liknande det jag söker kan heta, någon som vet någon liknande min beskrivning och vad dom kallas ? :) När folk skriver om "chassi" osv. har jag ingen aning om vad dom menar, haha.

  • cwittra

    Chassi är när själva stommen på vagnen, om du tar bort sittdel/liggdel så är det chassit som är kvar :) Kan inget om emmaljungamodeller tyvärr men brukar finnas massor av dem på blocket :)


  • sajo0106
    Hute skrev 2012-09-12 18:19:31 följande:
    som det berömda fisksnärtandet, eller på ngt annat sätt?
    Hur långt gången är du??
    åhhh längtar tills jag känner!! 
    Mer som ett fladder i livmodern, ungefär som ett bubbel, eller som fjärilar eller vad man nu ska kalla det :D!! är i vecka 15, (14+3), har aldrig känt något sånt här tidigare och det kändes verkligen i livmodern.. det måste ha varit den :D!!!!
  • sajo0106
    Hokuspokusan skrev 2012-09-12 18:24:17 följande:
    Vill också! Och inget jäklars fladder bara :( 
    Sambon kollade youtube igår (eller ja, 9gag med meme's och ragecomics inget spyande där inte) han hittade en liknande video till den här:

    " rel="nofollow" target="_blank">



    Bebis som rör på sig. Uffa, är det såhär eller är detta bara extremfall? Ojojoj, han var fascinerad!   

    Rensat garderober och sorterat tvätt. Ska bara äppelkaka men...  Det som kallas foglossning gör att jag bara vill sitta ner och dricka soppa :p Kan säga att det blev inget städat, ser bara värre ut :( 
    Ja jag kände som ett slags fladder, bubbel, fjärilsfladder ungefär ;)
  • MS87

    Häftigt med fladder!! Jag har också känt lite vid ett par tillfällen nu och det bara måste vara bebisen! Jag är bara i 12+3 men ska på inskrivning imon och hoppas på att få lyssna på hjärtljuden då! För oss blir det troligtvis en Babytravel Dublin som syskonvagn - var och provkörde lite och den kändes klart bäst tyckte vi!

  • Alvii
    cwittra skrev 2012-09-12 19:13:45 följande:
    Chassi är när själva stommen på vagnen, om du tar bort sittdel/liggdel så är det chassit som är kvar :) Kan inget om emmaljungamodeller tyvärr men brukar finnas massor av dem på blocket :)
    Aha då hänger jag med lite mer, haha. :) Sånt ska man ha i hållbart material då antar jag ^^
  • sajo0106
    MS87 skrev 2012-09-12 19:26:21 följande:
    Häftigt med fladder!! Jag har också känt lite vid ett par tillfällen nu och det bara måste vara bebisen! Jag är bara i 12+3 men ska på inskrivning imon och hoppas på att få lyssna på hjärtljuden då! För oss blir det troligtvis en Babytravel Dublin som syskonvagn - var och provkörde lite och den kändes klart bäst tyckte vi!
    Ja det kändes helt galet och overkligen med ändå sant :)

    Jag har redan beställt en vagn, snabb som jag är :P Jag tänkte såhär... om det nu mot förmodan skulle vara något fel på detta barn så kommer det ju alltid komma ett barn så den kommer ju att behövas ;) Har hittat en som jag tror kommer passa mig ganska bra, den har fått riktigt bra kritik på dem tester den varit med och var väl som utsedd till bästa budgetvarianten :)

    http://webshop.annaofscandinavia.se/?category_id=2&item_id=aos-cph-bl 
  • CinnamonMai
    älskarlivet81 skrev 2012-09-12 18:19:51 följande:
    Min foglossning blir värre och värre.. Skär som knivar när jag går och nu har jag fått smärta i framsidan av låren också, så det gör ännu mer ont.. Vet snart inte vad jag ska ta mig till...
    Känner igen den skärande smärtan. Skitjobbigt är det! Har ju hund som måste ut när maken är borta mellan 6-19. Fuskar en hel del och släpper honom i trädgården, men försöker gå en liten runda iallafall. Annars har jag tur som kan vara hemma och vila.
  • MammaFia04
    Laliii skrev 2012-09-12 17:40:32 följande:
    Vad roligt :) Japp vi var på KUB i vecka 13, 12+1 & vår bebis var 56 mm, helt rätt för den gångna tiden :) Så ja din verkar ju lite större, du kanske var längre gången!
    Den längden verkar de flesta haft som jag läst om. Jag var i v.12+4 sa barnmorskan men hoppas då på att jag är lite längre gången. 
    CinnamonMai skrev 2012-09-12 18:04:50 följande:
    Visst var det så att du absolut inte kunde vara längre gången? Det måste ju betyda att de kan vara större än vad alla tabeller säger ändå...

    Vänta till RUL innan du oroar dig alltför mycket. Den kanske hade en växtspurt precis då, eller så var du längre gången.


    Jag vet inte alls hur pålitliga de datumen är som de sätter i v.12:/ ska iväg i v.19+2 igen så hoppas den jämnat till sig. Min första plutt va 51 cm lång, något som är stort för min storlek och större vore inge roligt:/
    Hjärtefröjd skrev 2012-09-12 17:43:10 följande:
    Vår bebis var 62 mm i vecka 12+1, vilket jag med uppfattade som stort...
    Min vänninas lilla va i samma storlek som din, men vid andra ultraljudet va den enligt tabellen. Jag känner mig så gnällig över att oroa mig för att bebisen ska bli så stor när man egentligen tycker att det viktigaste är att det utvecklas normalt Vi får uppdatera storleken på våra småttingar vid nästa ultraljud;)

       
        
Svar på tråden Marsbebis 2013