• MammaTillEnStjärna

    Marsbebis 2013

    Hej,

    Här samlas vi från tråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65586885.html men självklart är Du som ny välkommen också!

    Här delar vi med oss av vår underbara resa från plusset till beräknat förlossningsdatum (och kanske längre?).

    Startar även en ny BF-lista för oss som följs åt     
             

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-20 09:44
    BF-listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m65849625.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-31 08:17
    Bildtråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m65981602.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-05 13:03
    Presentationstråd
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m66526219.html

  • Svar på tråden Marsbebis 2013
  • SandraDee

    Förresten, glömde ju berätta!

    Hade mitt KUB idag (igen) och fick 1:18921, är hur glad som helst!!! :D
    Fick även tid till RUL 17/10, men jag mitt pucko kommer på när jag kommer hem att jag är på jobb resa då och inte ens kommer va i stan. smart.
    jaja, bara ringa o ändra imorgon! 
     

  • sajo0106
    SandraDee skrev 2012-09-13 20:06:09 följande:
    Förresten, glömde ju berätta!

    Hade mitt KUB idag (igen) och fick 1:18921, är hur glad som helst!!! :D
    Fick även tid till RUL 17/10, men jag mitt pucko kommer på när jag kommer hem att jag är på jobb resa då och inte ens kommer va i stan. smart.
    jaja, bara ringa o ändra imorgon! 
     
    GRATTIS :D!!!!!
  • Erya
    sajo0106 skrev 2012-09-13 18:50:45 följande:
    Okej tjejer, nu vill jag veta... hur har ni tänkt göra under förlossningen med bedövning och annat, har ni hunnit fundera, har ni förlossningsrädslor, hur gjorde ni sist ni som har barn sedan tidigare och tror ni att ni kommer göra likadant igen :)?

    Jag kommer försöka lyssna mycket på mindfullness under födandet och försöka inbilla mig att klara mig med det och lustgas :P Men det hinner säkert ändras tusen gånger under tiden :) 
    tja jag ska testa lustgas... ska de nu eventuellt sluta använda det, så ska jag i alla fall ha testat det....
    sen funderar jag på, om det behövs, epidural.

    Jag föredrar långdragen smärta, jämfört med "korttids" smärta (tyckte göra hål i öronen gjorde dö ont, medans mina tatueringar inte alls var så farligt ;))

    sen är jag öppen för alternativ smärtlindring.

    Dock har meditation å sånt aldrig fungerat på mig, har för svårt att släppa taget så att säga, så sånt tror jag inte är lönt att pröva för min del.

    Men jag litar på att förlossningspersonalen vet vad de gör å rekomenderar bra saker.

    När det komemr till förlossnngen är jag väl mest rädd för att spricka.... jag har sagt hela mitt liv att jag vill bli förlöst med kejsarsnitt, för då blir bäbis ingen "conehead" (ja... jag var liten när jag bestämde mig första gången :P)

    men jag kommer så klart testa att föda vaginalt, min mamma tyckte att jag skulle göra det också (hon fick aldrig för hon var för liten så det blev 3 kejsarsnitt) men är inte nervös för ett eventuellt kejsarsnitt.
  • Friida11

    Tycker också vaginal förlossning är de bästa jag gjort! Självklart jobbigt men så underbart när de väl är över och man känner sig så grymt stolt över sig själv att man klarat det. :)

    Jag kom in 03:30 tog ett bad vid 05 tror jag till 07 å då började jag med lustagasen sedan EDA vid 09 sen tog dom hål på hinnorna vid 11 tror jag och så fick jag värk stimulerande dropp.. Kl 15:32 föddes min dotter. Tycker att krystvärkarna var det jobbigaste jag någonsin varit med om, mest för jag var rädd för att spricka å bajsa på mig hahaha :P Men själva värkarna gjorde ONT men nej krystvärkarna är fortfarande min största rädsla till nästa gång :P


    ♥ Frida Isabell 110516 ♥ BF 130315 ♥
  • Alvii
    SandraDee skrev 2012-09-13 20:50:44 följande:
    snygg! :)
    Ja visst var den! Jag var mer inne på silver men sambon tyckte guld så han får bestämma det :)
    Jag är helt hopplös med erbjudanden och spara pengar så nu när de är rea så kan jag knappt låta bli fast det är tidigt
  • Cantaton

    Iiih. Min spontana beskrivning av känslan i magen tidigare i dag var ju att det var små tickningar. Nu googlade jag på "känna bebis v. 15" och fick fram nedanstående länk till Vårdguiden, där det står just "Om du känner fosterrörelser nu kan det kännas som regelbundna tickningar i magen som pågår i några minuter." Då var det nog det jag kände! Underbart Skrattande

    www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Graviditetskalender/Veckor/Gravid-vecka-15/ 

  • Mennenajja

    Angående smärtlindring- jag blev igångsatt med sonen och räknade med en lång förlossning så jag ville ha Eda för att orka med så många timmar. Men efter 2,5 timma gick bebisens hjärtljud ner för att sedan rusa i räser fart, dom tog något blodprov och konstaterade omgående att han behövde komma ut omedelbart. Eftersom jag var öppen tio så var det fram med stora saxen och klipp klipp. Då sa tydligen läkaren att den som lagt Eda hade gjort ett bra jobb för jag kände nada. Sen fick jag order om att krysta ( ne, några krystvärkar kunde vi inte vänta på) tre värkar senare poppade han ut. Jag fick reda på efteråt att narkos personalen stod i korridoren och väntade på att söva mig för urakut snitt... Vart jag ville komma med detta - jo, lita på att barnmorskorna kan sitt jobb och hjälper er till rätt smärtlindring.

Svar på tråden Marsbebis 2013