• CarolineL

    Föräldraledig i Eriksberg/Bräcke/Göteborg

    Jag är 33 år och har precis fått mitt andra barn, han är fem v nu. Storebror är 4,5 år. Eftersom det inte erbjuds någon föräldragrupp för omföderskor är här lite tunt med sällskap på dagarna Har du det liknande? Jag söker några att umgås med; promenera, dricka kaffe, njuta av solen gå till lekplatsen med storasyskonen etc. Vi bor i Bräcke men jag har inget emot att åka någonstans i Göteborg heller.

  • Svar på tråden Föräldraledig i Eriksberg/Bräcke/Göteborg
  • Ausi79

    Vi har haft en bra helg, mamma har varit här och hjälpt till lite för min sambo har varit i Köpenhamn med jobbet  
    Vi kan fortfarande vara här hemma hos oss om ni vill, men vi är också flexibla 

  • CarolineL

    Här har det varit lite hektiskt, därav dåligt med kommentarer, men bra. Vi har varit ute i trädgården en del och jag har haft egentlig med ett besök till simhallen, inget jag brukar göra men det var lagom belastning med simning. Sedan har jag varit ensam med min syster på restaurang-fantastiskt Vi kan väl ses hemma hos dig då Ausi79? Om man åker kollektivt, var går man av? Adress?

  • Ausi79

    Hållplatsen heter  brunnsbotorget när man kliver av går man in bakom bilskolan/macken och går in mellan radhusen och så långt upp man kan komma på "berget" . Vi bor på lilla postegårdsgatan 8 , vitt hus med blått runt fönstren Är det ngn som är allergisk mot ngt ? (om jag ska baka ngt) Jag har en katt också som sagt.. 

  • CarolineL

    Om ni vill promenera så är ja på men det är inget måste. Det är roligt om alla kan komma och då kanske vi ska hoppa över promenaden. Inga allergier här

  • Ausi79

    Då struntar vi i promenaden  kanske är svårt att prata också med flera barnvagnar på rad sådär första gången vi ses (eller har ni setts innan?)  och som sagt roligare om alla kan vara med vi kan ju gå sen när allas kroppar kommit tlll sans igen hehe 

  • Magnolia78

    Har ingen allergi mot djur heller. Min tanke e att ja ska komma oxå om ja inte e väldigt trött. 
    Finns det parkering vid huset?  

     

  • Ausi79

    Magnolia78: Ja det finns det  bor vid en vändplats där det finns både gräsmatta och vändplats samt flera platser på grusgången inne på tomten. Kom hit och slappa i en soffa

  • Magnolia78

    Det låter som en bra idè Glad
    Det går magsjuka på sonens avdelning , ni har bebisar o ja e höggravid , har dock inte blivit smittad men vad tycker ni..? Vill inte ha på mitt samvete att era små har fått det lr ngn annan heller för den delen.

Svar på tråden Föräldraledig i Eriksberg/Bräcke/Göteborg