• CarolineL

    Föräldraledig i Eriksberg/Bräcke/Göteborg

    Jag är 33 år och har precis fått mitt andra barn, han är fem v nu. Storebror är 4,5 år. Eftersom det inte erbjuds någon föräldragrupp för omföderskor är här lite tunt med sällskap på dagarna Har du det liknande? Jag söker några att umgås med; promenera, dricka kaffe, njuta av solen gå till lekplatsen med storasyskonen etc. Vi bor i Bräcke men jag har inget emot att åka någonstans i Göteborg heller.

  • Svar på tråden Föräldraledig i Eriksberg/Bräcke/Göteborg
  • Ausi79

    Så länge du inte har ngr symtom så är det ju lugnt för min del iaf. Magsjuka kan man ju få av att gå och handla och åka buss osv. dessutom verkar jag ha unnats med den där genen som gör att man inte får magsjuka, halva familjen låg i magsjuka här för ngr veckor sedan men jag och lilleman klarade oss

  • Ausi79

    Förresten, ta med er matlåda om ni inte bara vill fika jag tänkte fixa ngn lunch men fick lite beslutsångest så jag bakar en kaka istället ..

  • Ausi79

    Tack för igår kul att prata annat än bebisspråk en stund. Här började natten bra, lade Agust i egen säng vid nio och svea var lagd vid sju. Men sen kom lukas hem från sin herrklubb vid ett och började genast snarka högljutt. Vid tre kom Svea och va jättepigg, hade feber, ville ha saft med medecin i och pratade högt, då vaknade Agust och ville äta. Men då ville Svea att jag skulle sova hos henne och fick tuppjuck föratt jag sa att jag skulle sova i min säng föatt höra Agust. Då fick jag tuppjuck på lucas för att han snarka och inte hjälpte mig i Svea konflikten. Det hela slutade med att lucas fick sova med svea och jag sov själv i 180 sängen. Agust vaknade igen vid fem och ville ha mat så han var den som skötte sig bäst inatt hahah.. Som grädde på moset försov sig lucas( jag brukar alltid få väcka honom för att han snozar, men nu sov han ju hos svea så jag hörde inte hans mobil) sen när han skulle ta bilen så har vi fått punka ...

  • MariaTherese77

    Tack själv. Ja det är skönt att ha lite vuxenkontakt under dagen. Vi har haft riktigt bra dagar och det är härligt. Lilla C har sovit ganska bra de sista nätterna och inte vaknat förrän det är ett okej klockslag även för oss att gå upp. Härligt väder har det ju varit i helgen så idag passade vi på att ta en långpromenad hela familjen och igår fick jag joggat en runda, det var härligt.
    Det låter som att du/ni hade en intensiv och besvärlig avslutning på torsdagen och början på fredagen. Hoppas att fredagen inte fortsatte i samma takt och att ni har haft en go helg Ausi79.  

  • CarolineL

    Tack för senast, det var kul att träffa er även om jag fick rusa iväg Det är kort em på förskolan så det blir intensivt. Vi har haft det riktigt gott i helgen, varit ute hela dagarna och bara njutit av solen. Ätit glass och pillat i morfars trädgård. Dessutom sov Nils från nio igår till halv sex idag-utan mat!?!? Vet inte om det beror att han inte behövde mer mat eller om det var sambons natt och han inte hörde eventuellt gnäll Tror dock att jag hade vaknat om det var gråt/skrik, det gör jag ju alltid annars. Jag tackar och tar emot iaf.

  • CarolineL

    Tillbaka igen...hann inte skriva färdigt tidigare Det är jobbigt när nätterna strular, Ausi. Man är ju så otroligt beroende av just sömnen. Har det varit bättre i helgen? MariaTherese;Jag håller med dig om vuxenkontakten. Det är skönt att prata bort några timmar med andra som är lika splittrade i vaggande, matning och blöjbyten som en själv. Det är egentligen ett under att småbarnsföräldrar kan föra samtal och faktiskt ha behållning av dem även om distraktionerna är många och ibland intensiva. Hur ha ni det veckan efter denna? Vad sägs om dejt här hemma den andra maj?

  • Magnolia78

    Det kändes tråkigt att ja inte kunde komma men ni verkade ha haft det trevligt. För min del får ja nog vänta ett tag innan ja kan o har möjligheten att kunna träffa er.

  • MariaTherese77

    Det låter som att ni hade en go helg Caroline och det gäller att passa på att njuta av det härliga vädret när det finns möjligheter till det.Det skulle vara kul att komma till dig Caroline. Jag ska eventuellt iväg på en föreläsning den 2 maj så då kan jag inte men jag kan på måndag den 29:e eller på fredagen den 3:e. Blir det inget med föreläsningen kan jag den 2:e och det vet jag under veckan. 

Svar på tråden Föräldraledig i Eriksberg/Bräcke/Göteborg