• Bittermandel

Nån som testat "duschlotion?"

Någon som testat den nya "duschlotion", tror den är från Nivea eller Dove. Man applicerar den som en duschkräm i duschen men det är en lotion. Jag är för allt som sparar tid för en trött snart trebarnsmorsa..

Hasta la vista, baby..
  • Svar på tråden Nån som testat "duschlotion?"
  • Philippa

Är det nåt nytt??

Behöver man alltså ingen lotion efter duschen? 

• Themis

Vem behöver lotion efter duschen?

Tala om I-landsproblem alltså...

?A fanatic is one who can?t change his mind and won?t change the subject.? /Sir Winston Churchill
  • viseversa

Jag smörjer aldrig in mig efter duschen ändå. Tycker det blir så kladdigt.

• ZaftMonkey
    Themis skrev 2013-04-22 20:52:13 följande:
    Vem behöver lotion efter duschen?

Tala om I-landsproblem alltså...
    Jag behöver, annars är jag så torr att min vardag inte fungerar bra.
    Jag har provat den, men den funkar ungefär samma som alla andra återfuktande duschlotions som finns. Inga märkvärdigheter alls.
  • Themis
    ZaftMonkey skrev 2013-04-22 20:54:48 följande:
    Jag behöver, annars är jag så torr att min vardag inte fungerar bra.
    Jag har provat den, men den funkar ungefär samma som alla andra återfuktande duschlotions som finns. Inga märkvärdigheter alls.
    Tja, jag hade eksem i tio år och var så torr att hela huden ramlade av, men sedan jag slutade käka två av våra vanligaste konserveringsmedel så är min hud helt okej och om jag smörjer med nåt så ska det vara en ren olja från skafferiet som man kan äta.

Då funkar min kropp som den ska.

Så jag kör på att ju mindre kemiskt klet desto bättre.
    ?A fanatic is one who can?t change his mind and won?t change the subject.? /Sir Winston Churchill
  • avstängd

Har inte testat den du pratar om men använder Weleda barnolja, calendula, precis innan jag är på väg ur duschen så lite sköljs av alltså och den är super. Blir aldrig torr längre.

• Chocoholica

Jag använder Niveas. Tycker den är jättebra eftersom jag har torrhud och slarvar med att smörja in mig. Två flugor på en smäll. Glad

• Bittermandel
    avstängd skrev 2013-04-23 00:57:25 följande:
    Har inte testat den du pratar om men använder Weleda barnolja, calendula, precis innan jag är på väg ur duschen så lite sköljs av alltså och den är super. Blir aldrig torr längre.
    Men det lät ju spännande! Älskar Weleda!
    Hasta la vista, baby..
Svar på tråden Nån som testat "duschlotion?"