• Anonym (Josh)

    Varför saknar de flesta tjejer egna intressen?

    Hänger en del på nätdejtingsidor och har funderat på det där. Varför har majoriteten av tjejer så lite egna intressen? Runt 90% av alla tjejer har endast en eller flera av dessa intressen: Mat/Vin/Resor/Shopping/Träning. Det är ju inga direkta intressen. Det är ju mer allmängiltiga saker som man mer eller mindre måste göra, men som man ändå tycker är kul, i likhet med sova, bajsa, duscha, klippa sig,.. Inga direkt egna intressen alltså. Plus att dom alla är i princip konsumtionsbaserade, alltså du konsumerar i ditt intresse, du producerar ingenting. Jag tycker det lätt ger sken av en ytlig och odriven person..

    Vore intressant att höra från en tjej med bara sådana intressen. 

  • Svar på tråden Varför saknar de flesta tjejer egna intressen?
  • Anonym (kvinna 30)
    Anonym (nördig kvinna) skrev 2013-05-14 14:18:20 följande:

    Eftersom du uttryckte dig på följande sätt: "Vin: Har aldrig förstått det heller, vadå, betyder det att personen är alkis eller?" är det lätt att få uppfattningen att du tror att vinintresse betyder alkoholism.
    Fast det var du som gjorde kopplingen vinintresse ---> vinprovning. Sedan kom EnAnonumius och påstod att "Ingen jävel anklagade dig om att det skull handla om "vin provning"". Därför påpekar jag att hon inte verkar förstå sammanhanget i inläggen hon citerar. Jag skrev nämligen "vin", det var du som skrev "vinprovning".
  • Anonym (kulturtanten)
    Anonym (w) skrev 2013-05-14 13:10:06 följande:
    Folk som har speciella intressen brukar vara så tråkiga och insnöade på just det så man blir alldeles trött. Jag tycker det viktigaste är att en person är allmänt intresserad av saker utan att bli djupgående. Folk som är allmänbildade brukar vara det för att de har en generell nyfikenhet på saker. De är enkla att prata med allt möjligt om, har ofta spännande små projekt för sig och är aktiva utan att vara låsta och det är väldigt attraktivt. Hur kul är det med nån som har tex frimärkssamling, fotboll eller träning som intresse? Ingen har väl missat killarna som bara snackar fotboll jämt för att det är deras största (enda) intresse. Fattar inte hur deras tjejer står ut. Enda alternativet för att inte dö tråkdöden av insnöad människa som jag ser det är ju att man är lika insnöad själv alternativt helt hjärndöd.

    Frågan är ju hur man skriver på en presentation att man är lite intresserad av allt möjligt men inte fördjupad i något eftersom man vill hålla arenan fri för nya spännande saker? 
    Håller med dig här. Har suttit mig igenom alldeles för många middagar där jag fått höra om människors båt, golf, verandabygge eller vad det nu kan vara och utöver det så har de inte kunnat diskutera så mycket. Det enda som är värre är väl när de pratar sjukdomar.
  • Anonym (hmm 2)
    Anonym (uygchgjvkbn) skrev 2013-05-14 14:25:43 följande:
    Fast vad ska man ha för intressen för att vara intressant då? Nån som inte gillar att resa, laga mat eller dricka alkohol... kan inte tänka mig en tråkigare människa. 

    Fast "gilla" och "intresse" är ju inte samma sak.

    Att gilla att dricka vin någon gång, laga en fin middag med vänner, gå ut på krogen och dansa osv kan väl alla gilla. Men inresse är något man lägger ned mer tid på och gör mer frekvent än "någon gång".

    De flesta gillar väl att resa. Om man hade intresse att resa så skulle jag se framför mig någon som tar ledigt någon extra månad för att resa långt och vara borta länge. Inte en vecka på kreta eller två i Thailand.

       
  • Anonym (nördig kvinna)
    Anonym (kvinna 30) skrev 2013-05-14 14:56:48 följande:
    Fast det var du som gjorde kopplingen vinintresse ---> vinprovning. Sedan kom EnAnonumius och påstod att "Ingen jävel anklagade dig om att det skull handla om "vin provning"". Därför påpekar jag att hon inte verkar förstå sammanhanget i inläggen hon citerar. Jag skrev nämligen "vin", det var du som skrev "vinprovning".
    Jag tog upp vinprovning eftersom jag tycker att det ligger nära till hands att anta att en person som säger sig ha vin som intresse skulle vara intresserad av vinprovning. Jag ville visa på att vinintresse kan betyda att man intresserar sig för vins kvalitet och olika smaker och att det inte behöver innebära alkoholism. Det var alltså en svar på din fråga "Vin: Har aldrig förstått det heller, vadå, betyder det att personen är alkis eller?".
  • Hallonmumsan

    Jag är tjej och har intressen men däremot inga typiska föreningsaktiviteter. Jag gillar tex växter, dataspel, virkning. Jag är ingen krogmänniska eller tränings typen. Jag tror många rabblar intressen som har men det yttre att göra för att dom tror att dom har större chans. Hur intresserad blir egentligen en kille av en tjej som gillar att spela dator och virka? Vad blir bilden av den tjejen?

  • Faber
    Hallonmumsan skrev 2013-05-14 15:26:44 följande:
    Jag är tjej och har intressen men däremot inga typiska föreningsaktiviteter. Jag gillar tex växter, dataspel, virkning. Jag är ingen krogmänniska eller tränings typen. Jag tror många rabblar intressen som har men det yttre att göra för att dom tror att dom har större chans. Hur intresserad blir egentligen en kille av en tjej som gillar att spela dator och virka? Vad blir bilden av den tjejen?
    Den blir väl bra om killen själv gillar att spela. Då kan ni ju dra en deathmatch eller spela något mmorpg ihop. När jag körde SWG så var många i min guild par i riktiga livet.

    Det jag inte tål är PK intressen. Alla djävla program om heminredning och matlagning har skapat ett helvete. Nu skall man vara intresserad av en veranda eller mexikansk mat bara för att alla andra är det.

    Det liknar Miss Univerum.

    -Vad vill du göra?

    -Eh, jag vill arbeta med djur eller barn.

    Standardsvar A1.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Anonym (uygchgjvkbn)
    Anonym (hmm 2) skrev 2013-05-14 15:13:06 följande:

    Fast "gilla" och "intresse" är ju inte samma sak.

    Att gilla att dricka vin någon gång, laga en fin middag med vänner, gå ut på krogen och dansa osv kan väl alla gilla. Men inresse är något man lägger ned mer tid på och gör mer frekvent än "någon gång".

    De flesta gillar väl att resa. Om man hade intresse att resa så skulle jag se framför mig någon som tar ledigt någon extra månad för att resa långt och vara borta länge. Inte en vecka på kreta eller två i Thailand.

       
    Ja, iofs...
    Fast "intressen" såsom du beskriver det, alltså ett ämne man intresserar sig av och lägger ned åtskilliga timmar på att utöva det och det tar upp en stor del av ens vardag. En sån människa skulle inte jag vilja dejta eller kanske ens vara kompis med, vad skulle man få för utbyte av en sådan person om man alls inte gillar samma sak? Som det står i TS så uppfattar jag det som om det vore av yttersta vikt att dejta nån med ett snävt intresse och inte allmängiltiga saker. Det förstår jag inte. 
  • mycketsaft
    MissEofc skrev 2013-05-14 13:11:04 följande:
    Jag är tråkigast i skalan, mina intressen är min man och mitt barn, diska och städa (ja jag har det som INTRESSE)

    Vill du så får du städa och diska hos mig, jag skulle vara supertacksam med! Drömmer
  • sötare

    Så här skrev jag på en social sida, nyfiken på hur ni tolkar det Tungan ute :
     Jag är en sambo,mamma, matte och student.
    Jag kommer i två år att utbilda mig till Grafisk produktionsledare
    Jag är en skånsk fröken fräken med glimten i ögat.
    Använder mig av många olika verktyg för att få utlopp för min kreativitet, kamerna är ett av dem.
    Jag har inga tatueringar och är endast pircad i öronen.
    Tillbringar tid här mest för att boosta mitt ego så jag söker igentligen inget speciellt.
    Jag ger bara komentarer till de som har en bild som tilltalar mig.
    Jag betackar mig för påhopp av folk som inte kan hantera att man inte svara på deras mail och gästboksinlägg.
     

Svar på tråden Varför saknar de flesta tjejer egna intressen?