• Stockholmsmamma130825

    Första barnet i STOCKHOLM - augusti 2013

    Jag och min sambo väntar vårt första barn den 25 augusti 2013. Vi väntar en flicka och jag är nu i v. 27 (26 + 1). Söker likasinnade personer som liksom jag kommer att vara föräldralediga framöver. Utbyta tankar om livet i smått och stort, gå promenader, fika och barnaktiviteter. Framförallt vore det kul att lära känna personer som också väntar barn i augusti 2013 och som bor i Stockholm.

  • Svar på tråden Första barnet i STOCKHOLM - augusti 2013
  • Stockholmsmamma130825

    Vi har köpt en Emmaljunga Mondial Duo. Man kan ha babtskyddet på chassit så blir en "nättare" vagn. De lär dock vara tunga varför jag inte vet hur mycket man utnyttjar det i realiteten.

  • Twinisar

    Själv kan inte jag ha babyskydd på min vagn :( den är för smal ! Men den är ny så dom kanske börjar göra babyskydd till min med :p

  • Första barnet 130825

    Det verkar praktiskt att ha babtskyddet direkt på chassit, för att det ska bli nättare. I vecka 29 nu. Idag har jag fått ett planerat kejsarsnitt beviljat på KS. Det blir den 20 augusti dvs. 5 dagar före BF. Väl sent vad jag förstått i jämförelse med andra.

  • Första barnet 130825

    Jag är rädd för att föda vaginalt, dels för smärtan och dels för att något ska gå fel! Fast nu blir jag lite orolig då BF är 25 augusti och snittet blir 20 augusti. Tänk om allt sätter igång tidigare när det är så nära inpå.

  • Första barnet 130825
    Twinisar skrev 2013-06-06 10:00:05 följande:
    Du har inte fått prata om med någon om förlossningsräddslor ? Jo det är ju väldigt nära bf :/

    Nope, jag behövde faktiskt inte gå till Aurorabarnmorskan som en del andra fått göra. Det räckte med 2 besök hos överläkaren på KS. Tror Stockholm har mest moderat inställning till kejsarsnitt. 1 / 4 förlossningar lär ju ske med kejsarsnitt här. Ute i landet 15 procent vad jag läst. Sedan är det vissa saker som att det tagit flera år för mig att bli gravid. Vi började försöka i slutet av 2010 och inte förrän i slutet av 2012 blev jag gravid. Haft missfall däremellan, tar Fragmin ända fram till vecka 37, en del övriga mediciner till vecka 12. Så jag är rädd för om något går fel att det ska ta lika långt tid igen. Alla dessa faktorer samt att jag är 41 år och förstföderska har säkerligen vägt in i läkarens bedömning.
  • Första barnet 130825

    Glömde - är ni med i grupperna på Face Book? Augustimammor 2013, Lyckobebisar, Augustiföräldrar 2013, Augustimammor 2013 - Stockholm? Väldigt många från olika forum, trådar har hittat dit. Grupperna är dolda och vissa av dem måste man bli inbjuden till.

  • Twinisar

    Första barnet 130825 - då förstår jag :) ja nej då skulle nog även jag satsa på snitt garanterat :) beklagar missfallen :/

    Nej jAg är inte med i någon utav dessa grupper.. Känner mig så utanför då jag är ensam :) men har däremot en annan grupp, dold för ensamma gravida :)

Svar på tråden Första barnet i STOCKHOLM - augusti 2013