• Sokkerflikkan

    BF vintern 13/14 i Umeå!

    Tänkte att jag startar upp en tråd för oss alla i Umeå som väntar smått under vintern.

    Jag är beräknad till den 10/12 och hoppas på att det finns fler här inne i Umeå som vill följas åt och kanske ta en fika längre fram!


  • Svar på tråden BF vintern 13/14 i Umeå!
  • Sokkerflikkan

    Hej, skulle skriva här igår men dagen sprang som förbi :p

    Haha nä vi är fortfarande väldigt ovetande om vad som gömmer sig där inne. Men vi båda tror flicka eftersom vi inte kunde se något själva som skulle tyda på en pojke. Men man har ju ingen aning, helt plötsligt är ju den där foten man trodde man kikade på en hand:p

    Men rulet gick jätte bra. Läkaren konstaterade att allt såg normalt ut och såg ingen anledning till att fortsätta med ul undersökningar fram till tillväxtultraljudet.
    Det var en enorm lättnad, både jag och min sambo han bli nervösa under undersökningen. Men det var en överaktiv bäbis som boxade runt där inne. Läkaren lyckades inte ens få en vettig bild för bäbisen rörde sig så mycket :p

    Hur är det med dig och magen:)?

  • SandraL

    Åh vad spännande!! :D

    Haha ja det kan ju vara så, men jag tror ofta att magkänslan har rätt :)

    Men vad skönt att höra att den lilla krabaten mår bra :)

    Vad innebär ett tillväxtultraljud och när görs det?

    Kan du känna när den rör sig?

    Det är toppen! Jag går in i vecka 13 nu men det känns som att tiden står stilla! :P jag vill ju börja handla saker och förbereda nu, men det är ju ett bra tag kvar än haha :P

  • Sokkerflikkan

    Tillväxtuktraljud görs runt vecka 31. Det är bara en koll så att bäbisen växer som den ska :)

    Jo, jag känner den varje dag numera, ibland sparkar och ibland då den ändrar ställning. Det är ganska läckert^^

    Skönt att höra. Ja de veckorna är eg ganska tråkiga. Man går bara och väntar på att det ska hända något. Här hemma längtar jag till nästa vecka då det är lön. Ska se om vi hittar några småkläder på rean., och lite linnen till mig då utbudet på kläder som passar har minskat :p

  • SandraL

    Jaha okej okej, då förstår jag :)

    Vad roligt!! :) Det är så svårt att föreställa sig hur det känns.. tror att det kommer vara lite läskigt från början :P

    Vad kul att handla kläder och lite sånt smått :) själv har jag 7 syskonbarn så jag får en hel del av dom, men det är ju alltid roligt med nytt :)
    Funderar dock på att ta en vagn av dom för det är ju svin dyrt! :O
    Får ni köpa det mesta nytt? :)
    Haha ja men jag kan förstå det :) man lär ju få införskaffa sig en hel del nya plagg :P
    Får man av ren nyfikenhet fråga när du är född? :)

  • Sokkerflikkan

    Jag är född 88 och min sambo 83. Du då?

    Vi har också ärvt.. Alldeles för mkt tror jag :p vi har kläder upp till sex år. Men av det jag tagit fram till en baby är många tyger sträva. Mycket är sen jag och mina systrar var små. Så då känner jag att åtminstone i början ska vi ha mjuka kläder för bäbisens hud.

    Vi köpte en begagnad emmaljunga på blocket. En 06:à med all utrustning för 1500. Den fungerar jätte bra men är naturligtvis inte lika snygg som dom nya. Men vi skulle aldrig ha råd med en ny. Och sen tycker jag det är fruktansvärt mycket pengar man lägger ut på en vagn man kanske bara anv första året. När bäbisen blir större kanske man vill ha en nättare sitt vagn ;) vi har en sån också, den fungerar utmärkt på stan och i stora folksamlingar.
    Men det är otroligt svårt att välja vagn, det finns alldelesför mycket.

    När hade du tid för RUL?

  • SandraL

    Okej, Jag är född 89 och min sambo är född 86 :)

    Ja men precis! Att ärva är alltid bra, bara det är i någorlunda skick :) dom växer ju ur kläderna så otroligt fort.

    Det var ju ett riktigt bra pris, vad smart! :) funderar på att kika efter beggad bilbarnstol och lite sånt som man också bara använder en kortare period innan bebisen blivit för stor.

    Jag har tid den 3/9 så det är ju en hel evighet kvar!! :P haha

  • Sokkerflikkan

    Då är du och jag i ganska samma ålder, kul :)

    Ett tips är att bilbarnstolar har oftast bara en livslängd på tio år eftersom plasten åldras. Vi tänkte också köpa begagnat innan jag lärde mig det. Då blev det ett begagnat babyskydd och en ny bilbarnstol. Men det är mycket pengar. Iblandkänns det som att man ska bli ruinerad, och då får jag ångest över att bäbisen snart är här. Men det mesta löser sig ju alltid :)

    Ja det var ett tag kvar, men snart bara en månad :D !!

  • SandraL

    Ja men visst! :)

    Jaha okej, det hade jag ingen aning om. En bra bilbarnstol känns mycket viktigt så då får jag sluta bort det.
    Eller hur! Det dyker ständigt upp nya saker som måste införskaffas. Precis! På ett eller annat sätt så löser det sig alltid :)

    Är du extra noga nu med vad du stoppar i dig (bra mat)? Tycker det känns som en hel djungel vad man får stoppa i sig och inte :s     

         

  • Sokkerflikkan
    SandraL skrev 2013-07-21 10:33:03 följande:
    Ja men visst! :)

    Jaha okej, det hade jag ingen aning om. En bra bilbarnstol känns mycket viktigt så då får jag sluta bort det.
    Eller hur! Det dyker ständigt upp nya saker som måste införskaffas. Precis! På ett eller annat sätt så löser det sig alltid :)

    Är du extra noga nu med vad du stoppar i dig (bra mat)? Tycker det känns som en hel djungel vad man får stoppa i sig och inte :s     

         
    Gick du gymnasiet i Umeå? 

    Nä det hade inte jag någon aning om heller till för ett par månader sedan då vi jagade efter en bilbarnstol för större barn. Det är helt klart en lika jobbig djungel som barnvagnarna.

     Verkligen inte, jag äter det jag ätit förut. Men tror jag äter ganska bra.. bortsett från kanske lite, lite mycket socker ibland(gör ont att erkänna :P) .. Frågade min BM sist jag var ditt om jag borde äta några vitaminer eller tillskott eftersom det känns som att alla gravida proppar i sog tabletter hit och dit med olika tillskott. Men hon sa att så länge mina värden ser bra ut och att jag äter som vanligt så ska det inte behövas. Så då kör jag på det. 

    Idag har jag gått och funderat på barnvagnar. Vet inte om vi ska behöva köpa en syskonvagn eller bara en till begagnad enkel barnvagn. Eller om vi helt enkelt ska avvakta till dagen vi har bäbisen här så ser vi om det fungerar med en vagn. Från och med 1/9 så kommer vi ha min sambos dotter varannan vecka så det är därför vagnfunderingen har dykt upp i mitt huvud igen :) 
  • SandraL

    Ja det gjorde jag. Efter (tyvärr) lite för lite poäng så hamnade jag efter många om och men på Midgårdsskolan.
    Ändå en helt okej skola, men en värdelös utbildning :P Gick du i Umeå?

    Okej okej.. lite som för mig då :) Försöker att inte känna att "nu kan jag passa på att äta skräp" och fortsätta som jag gjort tidigare. Jag har också funderat mycket över det där med vitaminer men då kanske jag kan släppa dom tankarna eftersom mina värden också ser bra ut :)

    Ja men just det ja. Ja då kanske det kan vara en bra ide med en syskon vagn. Men jag tror nog också att det kan vara bra att vänta tills bebben kommit och känna efter då. Så man inte köper något i onödan :)
    Min syster rensade ut vinden och garaget så jag var dit idag och hämtade en flyttlåda med kläder, en gåstol, hoppgunga mm mm... Jag har nog inte riktigt insett allt än, men ju mer saker man hämtar ju mer börjar det som sjunka in och kännas "på riktigt" :P

Svar på tråden BF vintern 13/14 i Umeå!