• mamajennie

Gultaktigt hår, vill ha gråare. Tips?!

Behöver hjälp med mitt blekta, lite gul/guldiga hår! Vill lägga i slingor, för att få mer gråa/silver skiftningar i det. Köpte MOOD askgrå, jag gjorde en testslinga igår, men färgen som jag blandade till var mkt MKT brun-guldig och färgresultatet efter ganska lång stund, ca 0... Vad gör jag? Tips?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-24 10:33
    Tänkte tillägga att jag har redan kört med silverschampo och Revlons "färgbomb" 1002, men skulle vilja ha ngt "starkare" och mer hållbart :)

• Svar på tråden Gultaktigt hår, vill ha gråare. Tips?!
  • mamajennie

Ungefär denna färga har jag idag. Den är lite gulare än på bilden. Inte jättehemsk, men lite too much...
  • greeneyes

Tvätta med silverschampo, det dämpar det gula. Eller köp en silvertoning (vissa kallar det pearl). Grått neutraliserar gult nämligen.

• mamajennie

Tack för tips! Jag har redan kört med silverschampoo och Revlons "färgbomb" 1002, men skulle vilja ha ngt "starkare" och mer hållbart. Fler tips?

• Utropstecknet

Wella har i alla fall tidigare haft en toningsmousse i färgen Pärlemor. Den har fungerat jättebra för mig att dämpa gula skiftningar.

• mamajennie

Hej!

Jag hade lite svårt med tålamodet, som vanligt hehe! Blekte lite random "slingor" målade lite här och där i håret där det var mest gul/orange och lite extra kring ansiktet. Blev fin färg, men galet torrt hår!

Tips om mirakelmedel till håret? Har en inpackning från Björn Axén, men finns det ngt bra som kan ligga kvar i håret efter tvätt? Skulle behöva ngt riktigt riktigt bra!

Svar på tråden Gultaktigt hår, vill ha gråare. Tips?!