• Äldre 30 Aug 22:26
    5532 visningar
    1 svar
    1
    5532

    3:e hjulet

    Min12-årige son får inte till det med kompisar. Han blir alltid tredje hjulet. Han är så otroligt snäll och omtänksam, positiv och framåt. Han är duktig i skolan och fantastisk duktig i de idrotter han utövar. Han är nästan aldrig själv, men det ringer aldrig någon kompis och frågar efter honom. Det har gått så långt att jag håller på att oroa ihjäl mig. Hans "stress" efter kompisar och vara omtyckt gör att jag oroar mig för att vara hemma när han kommer hem från skolan. Han blir så ledsen de dagar han inte får napp. Känner mig som världens sämsta mor, vad har vi gjort för fel. Varför får han ingen kompis? Hur kan vi hjälpa honom? Han ringer och cyklar till kompisarna och frågar om han kan vara med. Ofta får han det, men ingen frågar någonsin honom... Hjälp mig hjälpa honom är ni snäll. Min oro har gått överstyr, orkar inte mer snart. Tacksam för svar!

  • Svar på tråden 3:e hjulet
  • Äldre 5 Sep 03:58
    #1

    Hjälp honom flytta fokus, hans "stress" låter inte sund. Livet har perioder av allt. Det låter ju lite som det klassiska problemet att den som konstant soker kärleken har mycket svårt att finna den, men om man fokuserar på annat och slutar stressa, brukar den dyka upp när man minst anar det. DU måste definitivt sluta stressa over detta; undermedvetet sänder du kanske signaler om att det på nåt sätt skulle vara konstigt, vilket då bara okar hans stress.

Svar på tråden 3:e hjulet