• FrökenFräken1

fina lakan?

Tycker ni att det är lätt eller svårt att hitta fina lakan till era små? Vad tycker ni är fint- rosa kaniner eller retro eller renstilat.....? Jag tycker det finns väldigt lite att välja på....

• Svar på tråden fina lakan?
  • Bast

Själv föredrar jag enfärgade utan lull-lull på, och dessa är hopplösa att få tag på! Det är mönster på i stort sett ALLA lakan!!!!

Till 4-åriga dottern däremot är favoriten rosa lakan med blommor på!

• väntar o längtar

Så enkelt design som möjligt blir oftast snyggast. Verkligen hatar gullepluttiga saker. Sonen har ett par påslakanset från P.o.P som är favoriten - vita med mörkblå smala ränder.

• FrökenFräken1

Bast: är det du eller flickan som gillar det rosa söta?

• Bast

Hrm... Jag sa alltid tidigare att jag aldrig skulle köpa rosa grejjor, men min dotter älskar det, och nu tycker även jag att det är fint! Men i spjälsängen till bebisen som kommer vill jag helst ha enfärgade lakan i jord/naturfärger!

• meya

Är det något standarnmått på ikeas kuddar och täcken? Jag menar, om jag skulle köpa sängkläder från t ex Lexington, skulle de passa till ikea kudde och täcke då?

• irrbloss

Nä, Ikea har annorlunda mått än alla andra.

• meya

Jaha, det var väl jädrans typiskt! Var ska man köpa täcke och kudde till en ett åring då? Babytäcket börjar bli lite litet...

• irrbloss

Dom små täckena på Ikea är ganska stora. Min ettåring får plats. Flera gånger om

• Flutterby

Jag har så'n tur att min mamma sparat sängkläder som jag o min bror hade när vi var små. Jättefina saker, starka färger o fina mönster.

• FrökenFräken1

Det är just starka färger jag saknar, både på sängkläder och kläder. Mjäkrosa är inget för oss.... Vill ha starkt cerise, äppelgrönt, kycklinggult.....

Svar på tråden fina lakan?