• Lisa02

    Tanke kring Putins agerande

    Nu har han alltså stoppat adoptioner till Sverige pga.  att inte riskera att barnen kommer till homosexuella.

    Ok. Ryssland har en omodern och förlegad syn på homosexuella.
    MEN! Det mest förjävliga här är att barn bli kvar på barnhemmen!

    Det finns många länder som tycker såhär.
    Som inte koomit lika långt som sverige. Men frågan drabbar barnen främst.

    Klart vi ska kämpa för att Ryssland och andra länder accepterar föräldrar oavsett kön att adoptera
    men dom är inte där ännu

    Jag tycker vi ska lova att inte adoptera barnen till homosexuella
    ett tag till
    och då ska inte de homosexuella slå bakut utan ha förståelse för att barnen går före,
    och att det tar tid för vissa länder att ändra sig

    Håller ni med?                     

  • Svar på tråden Tanke kring Putins agerande
  • LillGris
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-05 19:03:25 följande:
    Det är MÅNGA heterosexuella par samt ensamma damer, som kunnat bli utmärkta föräldrar, som fallit för åldersstrecket i köerna på grund av att de homosexuella fick adoptionsrätt. Men som vanligt gick de homosexuellas önskningar före allt annat...  



    Mm och det finns inte ett enda homosexuellt par eller ensam man som skulle kunna bli utmärkta föräldrar eller vad menar du?
  • AlexO

    Men... Det ÄR inte lagligt att sm homosexuell adoptera från utlandet så... det finns egentligen ingen risk.
    Om barnet som blivit adopterat hamnar i fosterhem av nån anledning kan de hamna hos homosexuella men risken är enormt liten då socialen hävdar att det är "naturligare" för ett barn att bo i ett heterohem.

    De stoppar adotioner till USA med, inte för adoptionslagarna utan för att det finns stater som tillåter homoäktenskap.
    Enda sättet att göra Putin nöjd är alltså att ta bort rätten för homosexuella att gifta sig. Med andr aord går det inte i Sverige.
    Fruktansvärt men så är det :( 

  • Habitus

    Ryssarna får göra exakt som de vill liksom svenskarna. Det finns inga måsten, inget som säger att DE måste tillverka barn för export. Mänskliga rättigheter skriker ni då, javisst, men då tycker jag man ska sopa framför egen dörr först innan man ger sig på andra. Hur ser det ut med prostitution här i landet? barn som far illa här? människor som inte har nånstans att sova HÄR I SVERIGE 2013. Varför bryr ni er helt plötsligt om barnen i ryssland när barn över hela Europa har illa varje dag?

    Homosexuella kan få barn, bara det att de har valt att INTE göra det själva utan andra får fixa det åt dem. Ge fan i ryssarna, vi svenskar är goda kålsupare, vet ni att svenska vapen dödar människor varje dag runt om i världen? däribland barn? Vad säger ni om det? Som sagt Ryssland har lagar som skall respekteras liksom de respekterar våra, de lägger sig i vad vi gör. Om det inte handlar om underrättelseverksamhet men då är det lika åt båda hållen. 

  • AlexO
    Habitus skrev 2013-10-06 17:57:42 följande:
    Ryssarna får göra exakt som de vill liksom svenskarna. Det finns inga måsten, inget som säger att DE måste tillverka barn för export. Mänskliga rättigheter skriker ni då, javisst, men då tycker jag man ska sopa framför egen dörr först innan man ger sig på andra. Hur ser det ut med prostitution här i landet? barn som far illa här? människor som inte har nånstans att sova HÄR I SVERIGE 2013. Varför bryr ni er helt plötsligt om barnen i ryssland när barn över hela Europa har illa varje dag?

    Homosexuella kan få barn, bara det att de har valt att INTE göra det själva utan andra får fixa det åt dem. Ge fan i ryssarna, vi svenskar är goda kålsupare, vet ni att svenska vapen dödar människor varje dag runt om i världen? däribland barn? Vad säger ni om det? Som sagt Ryssland har lagar som skall respekteras liksom de respekterar våra, de lägger sig i vad vi gör. Om det inte handlar om underrättelseverksamhet men då är det lika åt båda hållen. 
    hur får homosexuella barn menar du?
     
  • Solrosens
    AlexO skrev 2013-10-06 18:03:46 följande:
    hur får homosexuella barn menar du?  

    surrogat eller inseminering!
  • AlexO
    Solrosens skrev 2013-10-06 18:08:40 följande:

    surrogat eller inseminering!
    Surrogat är inte lagligt i Sverige.
    Tom jag skulle klassas som surrogat åt mitt eget barn i Sverige enligt lagen om jag fick ägg från min flickvän.

     
  • Solrosens
    AlexO skrev 2013-10-06 18:12:35 följande:
    Surrogat är inte lagligt i Sverige. Tom jag skulle klassas som surrogat åt mitt eget barn i Sverige enligt lagen om jag fick ägg från min flickvän.  

    Ja men många får barn så!
  • VNmamma
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-06 17:47:33 följande:
    Det kan du inte veta. De flesta går inte ut med sina icke-politiskt korrekta skäl så öppet. Det vet du också, att det händer hela tiden att givarländer slutar att ge sina barn till vissa länder, och börjar samarbeta med andra i stället.
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-06 17:47:33 följande:
    Det kan du inte veta. De flesta går inte ut med sina icke-politiskt korrekta skäl så öppet. Det vet du också, att det händer hela tiden att givarländer slutar att ge sina barn till vissa länder, och börjar samarbeta med andra i stället.
    Det kan jag.

    När förslaget om att låta samkönade få möjlighet att utredas som adoptivföräldrar kom påstod många, bland annat adoptionsorganisationerna, att en lagändring skulle få givarländerna att bryta samarbetet med Sverige. 
    I utredningen som gjordes inför lagändringen skickades en enkät ut till mängder av länder. De fick svara på frågan om en ny svensk lag skulle förändra Sveriges möjligheter att adoptera. Jag tror det endast var två länder som svarade "ja" på den frågan. Inget av dem var ett s k givarland.

    I dag medger adoptionsorganisationerna att deras farhågor var överdrivna. INGET land har stoppat eller minskat några adoptioner pga lagändringen. Den enda påverkan jag minns var att kort tid efter lagförslaget så införde Kina ett krav på intyg från singeladoptanter, ett intyg om att de inte var homosexuella. Tror inte det kravet finns kvar i dag. 

    Jag tar adoptioner på stort allvar. Därför tycker jag väldigt illa om felaktiga påståenden kring adoptioner. 
  • Solrosens
    VNmamma skrev 2013-10-06 18:52:32 följande:
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-06 17:47:33 följande:
    Det kan du inte veta. De flesta går inte ut med sina icke-politiskt korrekta skäl så öppet. Det vet du också, att det händer hela tiden att givarländer slutar att ge sina barn till vissa länder, och börjar samarbeta med andra i stället.
    Det kan jag. När förslaget om att låta samkönade få möjlighet att utredas som adoptivföräldrar kom påstod många, bland annat adoptionsorganisationerna, att en lagändring skulle få givarländerna att bryta samarbetet med Sverige.  I utredningen som gjordes inför lagändringen skickades en enkät ut till mängder av länder. De fick svara på frågan om en ny svensk lag skulle förändra Sveriges möjligheter att adoptera. Jag tror det endast var två länder som svarade "ja" på den frågan. Inget av dem var ett s k givarland. I dag medger adoptionsorganisationerna att deras farhågor var överdrivna. INGET land har stoppat eller minskat några adoptioner pga lagändringen. Den enda påverkan jag minns var att kort tid efter lagförslaget så införde Kina ett krav på intyg från singeladoptanter, ett intyg om att de inte var homosexuella. Tror inte det kravet finns kvar i dag.  Jag tar adoptioner på stort allvar. Därför tycker jag väldigt illa om felaktiga påståenden kring adoptioner. 

    Ryssland nu då!
  • AlexO
    Solrosens skrev 2013-10-06 18:55:59 följande:

    Ryssland nu då!
    Ryssland har ju gått i krig med homosexuela, de är knappast bara ute efter att homosexuella inte ska få ha barn, de ska inte få existera.

    Det är olagligt att berätta för ett ryskt barn att homosexuelitet finns.

    Heterosexuella föräldrar i ryssland kan om nästa lag röstas igenom bli ifråntagna sina barn om de har haft homosexuella "böjelser".

    Media i Ryssland uppmanar folk att anmäla "misstänkt homosexuell aktivitet" bland grannar och vänner. 

    Ska vi anpassa oss efter ett sånt land i vår lagstiftning?
    Varför inte i såna fall anpassa oss efter ett arabland och förbjuda kvinnor att ha mobiltelefon också? 
Svar på tråden Tanke kring Putins agerande