• Lisa02

    Tanke kring Putins agerande

    Nu har han alltså stoppat adoptioner till Sverige pga.  att inte riskera att barnen kommer till homosexuella.

    Ok. Ryssland har en omodern och förlegad syn på homosexuella.
    MEN! Det mest förjävliga här är att barn bli kvar på barnhemmen!

    Det finns många länder som tycker såhär.
    Som inte koomit lika långt som sverige. Men frågan drabbar barnen främst.

    Klart vi ska kämpa för att Ryssland och andra länder accepterar föräldrar oavsett kön att adoptera
    men dom är inte där ännu

    Jag tycker vi ska lova att inte adoptera barnen till homosexuella
    ett tag till
    och då ska inte de homosexuella slå bakut utan ha förståelse för att barnen går före,
    och att det tar tid för vissa länder att ändra sig

    Håller ni med?                     

  • Svar på tråden Tanke kring Putins agerande
  • VNmamma
    Solrosens skrev 2013-10-06 18:55:59 följande:

    Ryssland nu då!
    Lejonmamma01 påstår att Ryssland inte är ensam om att stoppa adoptioner på det sätt som Ryssland nu gör.

    Där har hon fel. Det är det vi pratar om. 
  • Grappa
    Solrosens skrev 2013-10-06 18:28:28 följande:

    Ja men många får barn så!
    Eh, nej Många får inte barn så.
  • Solrosens
    Grappa skrev 2013-10-06 19:11:15 följande:
    Eh, nej Många får inte barn så.

    Menar både heterosexuella som homosexuella. Många söker sig till surrogatmödraskap idag.
  • AlexO
    Solrosens skrev 2013-10-06 20:25:03 följande:

    Menar både heterosexuella som homosexuella. Många söker sig till surrogatmödraskap idag.
    Okej du tänker på de som är såpass rika att de kan resa till andra länder och använda deras rehler och betala dyra pengar för ett barn.
     
  • Lejonmamman01
    LillGris skrev 2013-10-06 17:51:40 följande:


    Mm och det finns inte ett enda homosexuellt par eller ensam man som skulle kunna bli utmärkta föräldrar eller vad menar du?

    Det finns ANLEDNINGAR till att inga länder i hela världen, lämnar sina barn till homosexuella par eller ensamma män. (För internationell adoption, alltså.) INGA länder. Tror du verkligen att alla människor som varit involverade i de besluten jorden över HAR FEL..?

    Själv tänker jag, att ska ett barn ha bara en förälder, så är en mamma viktigare. I alla fall om barnen är små, för då behöver de en kvinnas omvårdnad mer än något annat. När det gäller större barn - typ en stor, bråkig pojke - så kan jag tänka mig att det i sällsynta fall skulle vara bättre med en man som enda adoptivförälder. Någon som kunde vara en bra förebild för pojken.

    Homosexuella kan naturligtvis vara bra föräldrar VAR FÖR SIG - såvitt jag vet sitter inte föräldraegenskaper ihop med sexualiteten. Men det räcker inte för ett adoptivbarn, som redan gått igenom trauma och som ändå alltid kommer att vara avvikande i Sverige p.g.a. sitt utseende och sin annorlunda bakgrund. Ett sådant barn behöver komma till en så normal och icke-uppseendeväckande familj som möjligt, så att det inte blir ett DUBBELT utanförskap. Han eller hon ska inte DESSUTOM behöva gå i bräschen för homosexuellas rättigheter... som han eller hon inte ens har kunnat VÄLJA att ställa sig bakom.    
  • AlexO
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-06 22:30:34 följande:

    Det finns ANLEDNINGAR till att inga länder i hela världen, lämnar sina barn till homosexuella par eller ensamma män. (För internationell adoption, alltså.) INGA länder. Tror du verkligen att alla människor som varit involverade i de besluten jorden över HAR FEL..?

    Själv tänker jag, att ska ett barn ha bara en förälder, så är en mamma viktigare. I alla fall om barnen är små, för då behöver de en kvinnas omvårdnad mer än något annat. När det gäller större barn - typ en stor, bråkig pojke - så kan jag tänka mig att det i sällsynta fall skulle vara bättre med en man som enda adoptivförälder. Någon som kunde vara en bra förebild för pojken.

    Homosexuella kan naturligtvis vara bra föräldrar VAR FÖR SIG - såvitt jag vet sitter inte föräldraegenskaper ihop med sexualiteten. Men det räcker inte för ett adoptivbarn, som redan gått igenom trauma och som ändå alltid kommer att vara avvikande i Sverige p.g.a. sitt utseende och sin annorlunda bakgrund. Ett sådant barn behöver komma till en så normal och icke-uppseendeväckande familj som möjligt, så att det inte blir ett DUBBELT utanförskap. Han eller hon ska inte DESSUTOM behöva gå i bräschen för homosexuellas rättigheter... som han eller hon inte ens har kunnat VÄLJA att ställa sig bakom.    
    Så du nekar helt till att det sedan 1700-talet spridits en rädsla för homosexuella, främst genom religion och att det tvingar beslutsfattare att fatta det besliut det gör?

    Homosexuella har i alla forkningar visat sig vara bättre föräldrar helt enkelt för att vi aldrig skaffar barn av misstag. Det krävs mycket planerande och tänkande innan vi får ett barn. Statistiskt sätt gör det oss till bättre föräldrar. Du tror inteatt om barn farit illa hos ett bögpar så hade det på nått sätt upptäkts i de enorma forskningar som gjorts? Där man utgått från både psykologiskt aspekt hos barnen, hur det gått för dem i skola, i arbete i livet? Hur de ser på sin könsidentitet?

    läs på lita och kom tillbaka sen lilla du 
  • Grappa
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-06 22:30:34 följande:

    Det finns ANLEDNINGAR till att inga länder i hela världen, lämnar sina barn till homosexuella par eller ensamma män. (För internationell adoption, alltså.) INGA länder. Tror du verkligen att alla människor som varit involverade i de besluten jorden över HAR FEL..?
     
    Med det resonemanget är det helt korrekt att egyptierna könsstympar sina flickor. 85% a kvinnorna är könsstympade. För så många egyptier kan ju inte HA FEL! Eller...
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-06 22:30:34 följande:

    Själv tänker jag, att ska ett barn ha bara en förälder, så är en mamma viktigare. I alla fall om barnen är små, för då behöver de en kvinnas omvårdnad mer än något annat. När det gäller större barn - typ en stor, bråkig pojke - så kan jag tänka mig att det i sällsynta fall skulle vara bättre med en man som enda adoptivförälder. Någon som kunde vara en bra förebild för pojken.
    Ja och då tänker du fel. Finns inget som visar att ett kön är bättre eller sämre för ett litet barn. Det är endast vid amning en kvinna har fördel mot en man men det är ovanligt att adopterade ammas av sin adoptivmamma.
    Lejonmamman01 skrev 2013-10-06 22:30:34 följande:


    Homosexuella kan naturligtvis vara bra föräldrar VAR FÖR SIG - såvitt jag vet sitter inte föräldraegenskaper ihop med sexualiteten. Men det räcker inte för ett adoptivbarn, som redan gått igenom trauma och som ändå alltid kommer att vara avvikande i Sverige p.g.a. sitt utseende och sin annorlunda bakgrund. Ett sådant barn behöver komma till en så normal och icke-uppseendeväckande familj som möjligt, så att det inte blir ett DUBBELT utanförskap. Han eller hon ska inte DESSUTOM behöva gå i bräschen för homosexuellas rättigheter... som han eller hon inte ens har kunnat VÄLJA att ställa sig bakom.    

    Ryska barn är inte utseendeavvikande så det argumentet är felaktigt. Jag köper det dock för barn med annan hudfärg.

  • Solrosens
    AlexO skrev 2013-10-06 20:26:26 följande:
    Okej du tänker på de som är såpass rika att de kan resa till andra länder och använda deras rehler och betala dyra pengar för ett barn.  

    Kostar inte alls mycket. Därför åker de flesta till Indien tex.
  • AlexO
    Solrosens skrev 2013-10-06 22:40:38 följande:

    Kostar inte alls mycket. Därför åker de flesta till Indien tex.
    Ja men gud ja, det vill jättemånga göra, utnyttja fattiga kvinnor som prostituerar sin kropp för att överleva.
    Precis så vill jag ha barn. 
  • Solrosens
    VNmamma skrev 2013-10-06 19:00:02 följande:
    Lejonmamma01 påstår att Ryssland inte är ensam om att stoppa adoptioner på det sätt som Ryssland nu gör. Där har hon fel. Det är det vi pratar om. 

    Ja jag förstår det.
Svar på tråden Tanke kring Putins agerande