• Lisa02

    Tanke kring Putins agerande

    Nu har han alltså stoppat adoptioner till Sverige pga.  att inte riskera att barnen kommer till homosexuella.

    Ok. Ryssland har en omodern och förlegad syn på homosexuella.
    MEN! Det mest förjävliga här är att barn bli kvar på barnhemmen!

    Det finns många länder som tycker såhär.
    Som inte koomit lika långt som sverige. Men frågan drabbar barnen främst.

    Klart vi ska kämpa för att Ryssland och andra länder accepterar föräldrar oavsett kön att adoptera
    men dom är inte där ännu

    Jag tycker vi ska lova att inte adoptera barnen till homosexuella
    ett tag till
    och då ska inte de homosexuella slå bakut utan ha förståelse för att barnen går före,
    och att det tar tid för vissa länder att ändra sig

    Håller ni med?                     

  • Svar på tråden Tanke kring Putins agerande
  • Solrosens
    AlexO skrev 2013-10-06 22:41:22 följande:
    Ja men gud ja, det vill jättemånga göra, utnyttja fattiga kvinnor som prostituerar sin kropp för att överleva. Precis så vill jag ha barn. 

    Det är din åsikt. Skriver igen att många par fått barn så. Vet flera. Dilemat får varje par värdera. Jag bara konstaterar fakta, så mig behöver du inte bli upprörd över!
  • AlexO
    Solrosens skrev 2013-10-06 22:44:22 följande:

    Det är din åsikt. Skriver igen att många par fått barn så. Vet flera. Dilemat får varje par värdera. Jag bara konstaterar fakta, så mig behöver du inte bli upprörd över!
    Jag är inte upprörd över dina åsikter, jag är upprörd över det faktum att du anser att homosexuella enkelt kan skaffa barn i Sverige. Vilke var det första du skrev, för så är inte faktumet. Det är väldigt svårt, kostsamt och dyrt. 
  • Solrosens
    AlexO skrev 2013-10-06 22:45:53 följande:
    Jag är inte upprörd över dina åsikter, jag är upprörd över det faktum att du anser att homosexuella enkelt kan skaffa barn i Sverige. Vilke var det första du skrev, för så är inte faktumet. Det är väldigt svårt, kostsamt och dyrt. 

    Ganska enkelt faktiskt. De söker sig bara till det andra könet av homosexuella. Likt Lotta Brome och han programledaren gjort bara ett exempel, kostar inte en krona.De gjorde heminsemination.
  • AlexO
    Solrosens skrev 2013-10-06 22:53:07 följande:

    Ganska enkelt faktiskt. De söker sig bara till det andra könet av homosexuella. Likt Lotta Brome och han programledaren gjort bara ett exempel, kostar inte en krona.De gjorde heminsemination.
    och du ser inga problem i det?
    Om jag skaffar barn ska det vara mitt och partnerns barn, inte 4 personers barn.
    Bögar skulle ju då alltid behöva finna ett passande flatpar att skaffa barn med, inte nog att det är svårt att hitta EN person man är villiga att skaffa barn med, tänk dig då 2-3 st?? 
  • Grappa
    Solrosens skrev 2013-10-06 22:44:22 följande:

    Det är din åsikt. Skriver igen att många par fått barn så. Vet flera. Dilemat får varje par värdera. Jag bara konstaterar fakta, så mig behöver du inte bli upprörd över!
    Antingen är din definition av flera helt korrupt eller så hittar du på. Förra året var 38 barn som kom till Sverige födda av surrogatmödrar i Indien.
    Jag hävdar igen att det är få, till och med ytterst få, som använder surrogatmammor.
  • Solrosens
    AlexO skrev 2013-10-06 22:55:04 följande:
    och du ser inga problem i det? Om jag skaffar barn ska det vara mitt och partnerns barn, inte 4 personers barn. Bögar skulle ju då alltid behöva finna ett passande flatpar att skaffa barn med, inte nog att det är svårt att hitta EN person man är villiga att skaffa barn med, tänk dig då 2-3 st?? 

    Återigen jag lägger inte ner några värderingar i det jag bara förklarar att det behöver inte vara svårt, krångligt och kostsamt, och folk gör så! På pappret finns det en biologisk mor och en biologisk far. Finns trådar på fl där det söks donatorer och även andra forum, kolla in regnbågsfamiljetrådarna! Lesbiska har det ännu lättare då de kan få insiminerade av donerad spermie av fertilitetskliniker i Sverige!
  • Solrosens
    Grappa skrev 2013-10-06 22:58:00 följande:
    Antingen är din definition av flera helt korrupt eller så hittar du på. Förra året var 38 barn som kom till Sverige födda av surrogatmödrar i Indien. Jag hävdar igen att det är få, till och med ytterst få, som använder surrogatmammor.

    Jag vet flera familjer som fått sina barn så inte bara i år utan flera år bakåt.
  • Solrosens
    Solrosens skrev 2013-10-06 22:59:18 följande:
    Återigen jag lägger inte ner några värderingar i det jag bara förklarar att det behöver inte vara svårt, krångligt och kostsamt, och folk gör så! På pappret finns det en biologisk mor och en biologisk far. Finns trådar på fl där det söks donatorer och även andra forum, kolla in regnbågsfamiljetrådarna! Lesbiska har det ännu lättare då de kan få insiminerade av donerad spermie av fertilitetskliniker i Sverige!

    *de kan få insemination av donerad sperma.
  • Grappa
    Solrosens skrev 2013-10-06 23:00:37 följande:

    Jag vet flera familjer som fått sina barn så inte bara i år utan flera år bakåt.
     2009 var det bara 4 barn så nej, det är inte många.
Svar på tråden Tanke kring Putins agerande