• Äldre 10 Nov 23:21
    2685 visningar
    7 svar
    7
    2685

    Vattenfontän eller inte?

    Snälla kan inte ni som har en vattenfontän hemma till eran katt berätta om för och nackdelarna. Om den är lätt att hålla ren? Och framför allt om den är tyst?
    Det sägs ju att katten hela tiden får fräscht vatten men det är ju samma vatten som cirkulerar, jag förstår att det silar bort skräp men det är ändå inte nytt?

  • Svar på tråden Vattenfontän eller inte?
  • Äldre 11 Nov 13:09
    #1

    Det bästa jag gjort när jag skaffade fontän. Katterna dricker betydligt mycket mer vilket är a och o för att minska risken för urinvägsbesvär. Finns inga nackdelar, diskar ur fontänen en till två ggr i veckan och den är mycket tystgående.

  • Äldre 11 Nov 17:38
    #2

    Vilket märke har du på den?

  • Äldre 11 Nov 19:04
    #3
  • Äldre 11 Nov 22:22
    #4

    Jag köper nästan allt på zooplus det är helt klart billigast där. Är det Lucky kitten du har den vita i keramik?

  • Äldre 12 Nov 14:00
    #5

    Vi har inte fontän just  nu för katterna gillade bättre att dricka ur hundens stora skål. Men vi har haft två fontäner tidigare och de är jättebra. Vattnet cirkulerar ju vilket gör att det håller sig fräscht. Det renas med filter och håller sig kallt. JÄTTEBRA då det är precis vad atter gillar.

    Ljudet de gör är minimalt och efter några dagar är det något man inte tänker på längre.

  • Äldre 12 Nov 14:01
    #6

    När jag hade katt hade jag vattenfontän, det var det bästa jag köpt till dem tror jag!

  • Äldre 12 Nov 15:05
    #7

    Hej

    Eftersom det finns så många att välja mellan kan inte ni berätta vilka märken ni hade eller om ni känner nån som har nån speciell som dom tycker är bättre eller sämre?

Svar på tråden Vattenfontän eller inte?