• Finmamma

    Sputor för att framkalla äl UTAN ivf?? Ngn mer än jag?

    Hej, Vi ska med hjälp av sprutor stimulera fram en äl och vi ska förföla få 1-2 ägg att mogna för att sedan ha samlag hemma. Det ska vara svårt att få bara 1-2 ägg säger gyn. Vi har två barn redan pch vill ha en trea. Jag har ett amh på 7.0. Ngn som vill dela med sig av sina erfarenheter?

  • Svar på tråden Sputor för att framkalla äl UTAN ivf?? Ngn mer än jag?
  • Finmamma

    Förresten jag var på första vul idag, sprutdag 8. Hade två blåsor på 10 mm en på vardera äggstock, fick ändå öka dosen fr 37.5 till 50. Hon sa att 10mm är jättelite och att det in princip räknas som att jag ej svarade på 37.5 ieQ

  • Tjockisbullen2012

    Finmamma: ja det är konstigt hur olika de kan vara! Vet faktiskt inte hur det funkar där jag går, dock vet jag att fler än två skulle de aldrig tillåta.

    Skönt att hon valde att höja ändå! Men jag tror inte du behöver oro dig, mina ägg som varit på 9 mm och uppåt har alltid växt till sig till stora fina ägg. Så det är stor chans att du ändå får ägglossning tror jag. :) när ska du göra nästa vul?

  • Finmamma

    Man kan ju hoppas, nästa vul är ons. Men varför sa hon att det hade varit samma som att jag endast hade sprutat in vatten? Och inte alls svarat

  • Finmamma

    Tjejer, hade ni vågat höja från 50 ie till 60 ie utan att läkaren ordinerat?

    Är på sprutdag 10 och känner fortf ingenting :(

  • Finmamma

    På onsdag. Fast idag har jag börjat känna något i i nedre regionen. Hoppas det är äggen som växer!

  • Finmamma

    Nej aldrig egen äl bara med pergotime men inte varje kur då heller! När man känner att äl är på g, ska man känna av det hela tiden eller bara från och till? Jag känner att det drar och spänner från och mellan varven känner jag ingenting :-/

Svar på tråden Sputor för att framkalla äl UTAN ivf?? Ngn mer än jag?