• synthpop

    Vi som tecknar/ritar/målar :)

    Hej!

    Söker likasinnade där ute! Som rubriken lyder...

    Vore jättekul om vi kunde bli ett gäng som disskuterar, ger tips eller slänger upp bilder på våra alster!?
    Tveka inte att skriva!

  • Svar på tråden Vi som tecknar/ritar/målar :)
  • Alvi

    ,,,och jag inser nu när jag läser att denna tråd verkar vara rätt död.... Hmm, jag letar vidare! Kanske finns något helt rit-forum förresten...!

  • Flisan79

    Alvi: jag hjälper dig gärna. Jag jobbar som tatuerare/illustratör så rita tillhör min vardag.
    Om du inte vill lägga upp bilder hör så inboxa mig så kan du gå min mail.

    Du kan kika in på www.lisaglans.se för att se lite vad jag pysslar med.

  • Alvi
    Flisan79 skrev 2014-06-30 21:22:54 följande:

    Alvi: jag hjälper dig gärna. Jag jobbar som tatuerare/illustratör så rita tillhör min vardag.
    Om du inte vill lägga upp bilder hör så inboxa mig så kan du gå min mail.

    Du kan kika in på www.lisaglans.se för att se lite vad jag pysslar med.


    Åh gud så fina bilder! Pricktekniktatueringen var ju riktigt häftig dessutom!

    Alltså, när jag ser det du har ritat inser jag att jag måste träna mer på skuggningar! Jag har mest skissat händer och fötter, 2 minuter per bild, och de kan jag försöka skicka till dig för din åsikt. Sedan har jag en bild där jag har ritat av en popgrupp, och bara, ja, för att få en åsikt. Jag ser ju att det är vissa skavanker, men första reaktionen från dig tar jag gärna.

    Men sedan har jag även ritat en porträttbild av två i popgruppen jag skrev om..... och DÄR inser jag att jag tänker träna mer innan jag visar dig. Jag ser ju att jag KAN rita, och man ser vilka det är jag försöker rita.... men herregud, det ser verkligen ut som att det är en totalt oerfaren men konstnärligt lagd 12-åring som har gått loss med pennan.... så den tänker jag inte visa dig. Men skuggning ska jag öva mer på! Sedan kanske!!

    Ska bara se först om jag ens lyckas få iväg bilderna!

    TACK för att du erbjuder dig!
  • Flisan79

    Alvi: det är bara att skicka. Mailen står ju på den sidan så det är bara att använda den.
    Var inte rädd, jag kommer vara snäll och ha i åtanke att du inte ritat på länge.

  • hon83

    superkul om det börjar bli liv i denna tråd! :) 
    jag har haft en kreativ svacka o behöver gärna tips råd o pepp sjäv ;)

  • Tess1985

    hej har ett nyfunnet intresse för att teckna. Är ej så bra på det ännu men finner att det lugnar min själ och så.

    Skulle dock vilja gå en kurs för att lära mig att rita bättre men vet ej vart det finns så ekonomin inte e den bästa just nu.. men men hoppas det finns nån kvar i denna grupp

  • Flisan79

    Tess: folkuniversitetet har ju en hel del fristående kurser.

    Men att lära sig teckna handlar mest om att träna och att "se". Dvs verkligen titta på det man ritar av.

  • Alvi
    Tess1985 skrev 2014-11-20 22:36:51 följande:

    hej har ett nyfunnet intresse för att teckna. Är ej så bra på det ännu men finner att det lugnar min själ och så.

    Skulle dock vilja gå en kurs för att lära mig att rita bättre men vet ej vart det finns så ekonomin inte e den bästa just nu.. men men hoppas det finns nån kvar i denna grupp


    En sak som jag har snappat upp när jag har suttit som modell på krokikurser, är att se tomrummen, alltså, att man inte ritar konturerna av det man har framför sig, utan man ritar liksom det som INTE finns... Det trekantiga hålet som blir om man står med en hand i midjan till exempel.  
  • Alvi

    Det är synd att man inte kan "fota in i tråden" på fl, för jag ritade nyss en snabb teckning som jag blev hemskt nöjd med! Tunn tunn tuschpenna, vlken befrielse att INTE kunna sudda!  

  • Alvi

    ...och alltså - det vore kul att bara slänga upp saker lite snabbt. Men det går ju inte.

Svar på tråden Vi som tecknar/ritar/målar :)