• snobben00

    IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

    Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

  • Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • snobben00
    Kramizen skrev 2014-01-22 12:56:21 följande:
    Någon som har använt clearblue ägglossningsstickor inför FET, ska man använda dom på morgonen eller flera gånger under dagen?
    Fick också info om att man kollar 1 gång/dag och på morgonen.
  • snobben00
    Lisa 236 skrev 2014-01-22 11:04:12 följande:
    Hej tack för tanke jo har varit så jobbigt ett tag. Var spontangraviditet men blev utomkvedshavandeskap av det så väntar nu mest på att kroppen ska klara ut det själv. För jag vill helst det för att vi ska få fortsätta med ivf sen så snart som möjligt. Men det går åt rätt håll i allafall.  Hur går det för dig?
    Vad jobbigt för dig! Hur fungerar det vid utomkveds? Stöter kroppen ut det själv eller får man någon hjälp med det?

    Ikväll tog jag första Menopursprutan och har fått tid måndagmorgon för blodprov.
    Har hamnat lite i en känslomässig dvala vilket faktiskt varit oerhört skönt eftersom det stundtals (speciellt under ruvning) är så fruktansvärt psykiskt påfrestande. (blir snart 9:e återföringen)
    Äggplock blir under v.6

    Jag har för mig att även du haft ganska många återföringar bakom dig, har du gjort hysteroskopi eller blivit erbjuden det? Jag kommer att göra det på Sabbatsberg om inte färskförsöket tar sig nu. Vill veta om det finns något hinder i livmodern som inte syns på vanligt VUL, tydligen inte allt för ovanligt med polyper, sammanväxtningar och liknande.
  • Micro

    När man kör långa protokollet brukar det vara på cykeldag 21 som medicineringen startar?

  • tes 75
    Micro skrev 2014-01-23 09:32:17 följande:

    När man kör långa protokollet brukar det vara på cykeldag 21 som medicineringen startar?


    Precis.
  • Kramizen
    snobben00 skrev 2014-01-22 21:23:43 följande:
    Fick också info om att man kollar 1 gång/dag och på morgonen.
    Mena du att man kollar 1 gång/dag och det är på morgonen?
  • Heidi82
    snobben00 skrev 2014-01-22 21:22:17 följande:
    Vet inte exakt när i cykeln man kan göra hysteroskopi men det görs när man har många misslyckade ivf.er som man inte hitta nån anledning till att det ej tagit sig. Det finns en hel del i livmodern som kan ställa till det som inte syns på VUL.
    I vårt fall var det läkaren som föreslog det men tror att man själv kan ta upp det och gå vidare med det om man vill.

    Jag vet inte om hysteroskopi är samma sak men jag har fatt livmodern rispad den här gangen, aka priming.
    Det ska underlätta för embryonen att fastna. Min rispning gjorde I cykeln fore IVF starten. Ska bli spännande och se om det kommer att bära frukt!
  • snobben00
    Heidi82 skrev 2014-01-23 13:37:20 följande:

    Jag vet inte om hysteroskopi är samma sak men jag har fatt livmodern rispad den här gangen, aka priming.
    Det ska underlätta för embryonen att fastna. Min rispning gjorde I cykeln fore IVF starten. Ska bli spännande och se om det kommer att bära frukt!

    Jag satt och diskuterade med läkaren senast jag var där då hon tog upp hysteroskopin och frågade om rispning och då sa hon bara att det visste hon ingenting om men att livmodern blir typ "rispad" under hysteroskopin då dom går in med kamera och kollar och att embryot fastnar lättare i cykeln efter.
    Jag frågade eftersom jag vill slippa sövningen... Rynkar på näsan Tänkte att det fanns nåt enklare sätt...

    Vart går du? Privat? Falun? Hur gick det till? Bedövning?
  • BlankaBlanka

    Hej på er,
    Nu har jag varit på UL och det är 9 stora ägg och 7 små. Det blir äggplock på tisdag. Detta är min andra IVF. Den första misslyckades. Har två missfall bakom mig och försökt bli gravid i snart 3år. Sjukt jobbigt har det varit men hoppet är ju det sista som överger en. Jag gör det korta protokollet och fick förra gången ut 10 ägg. Hoppas på guldägget denna gång.

  • Heidi82

    Snobben00: Jag bor utomlands så kan tyvärr inte rek ngn klinik till dig. Men min läkare gick in med en kateter i livmodern och gjorde fyra små rispningar. Det gick på bara några minuter och gjorde inte ett dugg ont.

Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare