• snobben00

    IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare

    Tänkte starta den här tråden för oss som kämpat på ett tag med ivf men inte lyckats få det där plusset än men nu ska vi lyckas! Själv har jag 8 embryoåterföranden bakom mig varav ett missfall men vägrar ge upp kampen än. Jag och min man klassas som oförklarligt barnlösa och dom hittar ingen anledning till att vi inte får barn. Nu i januari ska vi påbörja vårt tredje försök och jag hoppas vi blir några som kan följas åt nu under våren.

  • Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare
  • Heidi82

    Gina43: Vilken flax att lyckas vid första försöket. Avis jag blir!

    Vi har oxå manlig faktor med många men slöa. Vi har dock klarat oss utan ICSI so far.

    Jag misstänker att det ärmin endometrios som sätter käppar i hjulen för oss...att det är därför som embryonen stannar i utvecklingen.

  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-01-28 15:57:55 följande:
    Har nu varit på äggplock. Vi fick ut 10 ägg men tyvärr finns det risk för överstimmulering :(. Vi får vänta och se hur jag mår de närmaste dagarna. Annars sa jon att vi kanske får göra ett frysförsök. Fick dock inget till frysen förra gången så jag har ju inte så stort hopp om att det funkar denna . Bara vila och hoppas på det bästa.

    Åh... jag höll mina tummar sååå hårt för er idag. Gör givetvis det fortfarande. Ringer dem imorgon och berättar läget? Eller vad händer nu? Vi ska köra till Malmö imorgon bitti vid 7 för vårt första vul denna omgången. Är ganska nervös faktiskt. Usch ja, vad våra kroppar går igenom mycket. Men vi alla här inne kommer att lyckas så som vi kämpar. Eller hur tjejer
  • BlankaBlanka

    Danisen: Åh tack va du är snäll. Ja vi kolla av hur jag mår de närmaste dagarna. De skulle ringa i morgon och berätta om hur många som blivit befruktade. Bara att hålla tummarna att jag slipper överstimmulering och att vi får tillbaka ett litet embryo på fredag.
    Spännande med VUL, hoppas det är perfekt många och att allt ser bra ut. Håller tummarna!

  • Danisen
    BlankaBlanka skrev 2014-01-28 22:17:35 följande:
    Danisen: Åh tack va du är snäll. Ja vi kolla av hur jag mår de närmaste dagarna. De skulle ringa i morgon och berätta om hur många som blivit befruktade. Bara att hålla tummarna att jag slipper överstimmulering och att vi får tillbaka ett litet embryo på fredag.

    Spännande med VUL, hoppas det är perfekt många och att allt ser bra ut. Håller tummarna!



    Det kommer gå bra för er det känner jag på mig sätter man inte in om man blivit överstimmulerad? Har aldrig blivit det så vet inte hur det går till. Är lite rädd för att jag blir det denna gången eftersom dosen är mycket högre än de andra gångerna hehe. Tack snälla du
  • Micro

    Dansen: jag börjar spraya imorgon. Har du tagit gonalf? Vilken dos i så fall? Jag har lite låg äggreserv så vi skulle få starta på lite högre dos (150). Läkaren trodde att jag har liten risk att bli överstimmulerad, nåt positivt iaf men de brukar väl vara lite försiktiga första gången.

  • Gina43
    Heidi82 skrev 2014-01-28 22:05:59 följande:
    Gina43: Vilken flax att lyckas vid första försöket. Avis jag blir!

    Vi har oxå manlig faktor med många men slöa. Vi har dock klarat oss utan ICSI so far.

    Jag misstänker att det ärmin endometrios som sätter käppar i hjulen för oss...att det är därför som embryonen stannar i utvecklingen.
    Tittade in i tråden för att önska dig lycka till eftersom jag kände igen dig från novembertråden. Hoppas att det går bra för dig denna gång! Jag håller som sagt tummarna för dig. 
  • Danisen
    Micro skrev 2014-01-28 23:40:17 följande:
    Dansen: jag börjar spraya imorgon. Har du tagit gonalf? Vilken dos i så fall? Jag har lite låg äggreserv så vi skulle få starta på lite högre dos (150). Läkaren trodde att jag har liten risk att bli överstimmulerad, nåt positivt iaf men de brukar väl vara lite försiktiga första gången.

    jepp jag har kört med Gonal-F 225. Hade vattniga flytningar känns nästan som ägglossning hoppas att jag har fel. Är på väg till Malmö för vul nu. Ja dem har kört med låga doser på mig de andra gångerna men fick dåligt med ägg då så dem höjde dosen. Är det första ivf för er?
  • Micro

    Det är första, har ju börjat spraya idag så jag väntar m spänning på biverkningarna:) brukar ha ganska mkt huvudvärk så det väntar jag mig att jag får. Känner mig lite nervös, vet inte varför egentligen. Kanske för att vi äntligen är på g. Menar du att du tar 225 ie?
    Lycka till på vul idag, håller tummarna.

  • Danisen
    Micro skrev 2014-01-29 10:29:57 följande:
    Det är första, har ju börjat spraya idag så jag väntar m spänning på biverkningarna:) brukar ha ganska mkt huvudvärk så det väntar jag mig att jag får. Känner mig lite nervös, vet inte varför egentligen. Kanske för att vi äntligen är på g. Menar du att du tar 225 ie?

    Lycka till på vul idag, håller tummarna.



    Oftast blir man lite så nervös/spänd/förväntansfull jag har haft mycket vallningar framför allt på natten å svårt att sova (mer än vanligt) nu har jag sprutat sen den 21 jan å mår ganska illa och har huvudvärk, trött och uppsvälld hehe. Jepp 225ie. Det gick bra, hittade 9st stora äggblåsor som håller på att växa till sig. Sen va där flera st små också. Så nu hoppas vi att vul på lördag visar att de växt till sig som de ska. Och att det finns många ägg i dem så det inte är tomma blåsor. Så det blir äggplock nästa vecka i mitten trodde han
Svar på tråden IVF januari 2014 - vi som kämpar vidare