outbildad undersköterska!
hejsan!
Nu sitter jag här och är super glad. Jag har fått sommarjobb på en kirurgavdelning nu under sommaren!
Ska bli så roligt. meeeeeeeeen, jag är inte färdig utbildad undersköterska än.. är klar i november. jag ha hört att det är svårt och ganska ovanligt här jag bor att få ett sommarjobb som outbildad undersköterska på sjukhuset. Jag har läst alla viktiga kurser, så som medicin och alla vårdkurser och etik och psykiatri. Jag har haft alla mina praktiker och så.
men för att komma till frågan, är det någon som vet hur det ligger till med provtagning och sånt när man inte är riktigt klar med sin utbildning? Jag fick testa på 1 gång att ta ett venprov på praktiken och har fått testa på en docka i skolan. Att ta ett kapillärprov har jag gjort många gånger dock. Jag är så nervös att dom be mig ta ett venprov det första dom gör.. jag ska dock få gå jämte en tjej på avdelningen nu vecka 7, kanske är meningen att jag ska få testa på mer där? Gud vad jag är nervös att jag inte klara av detta.. just de där med venprover.. och kateter har jag aldrig fått testa på heller.. men det kanske dom inte låter sommarvikarierna göra.. är det någon som vet något om dehär!