• Svar på tråden Gravida 30+ som kämpat & längtat länge efter plus
  • miap01
    Baktakt skrev 2014-02-18 22:32:39 följande:

    Men är det inte kring v 8-10 som de tysta veckorna börjar? Hoppas det bara är det!


    Tror det är efter v 10 som spökveckorna kan komma.

    Kaka igår kväll kom sen illamåendet med besked igen. Har även vaknat ett par ggr i matt med illamående och idag har det också bara varit skit. Tur jag är ledig Tors fre, detta är inte kul...
  • Baktakt

    Tur i oturen Var på stan idag och såg en alldeles nykläckt bebis. Jösses så små de är! Och snart har vi våra Som jag längtar! Jag borde kanske inte göra det, men jag tar definitivt ut glädjen i förskott. Då får man iaf vara glad en gång.

  • Anceka m D

    Jag är också sån som har svårt att inte ta ut glädjen i förskott. Jag gillar att tänka positivt. Men visst, hade jag erfarenhet av flera missfall skulle nog läget vara annorlunda.

    Jag tycker att tiden går sjukt långsamt just nu. Önskar att jag orkade vara mer produktiv på jobbet men dagarna går åt till att försöka överleva utan att somna eller kräkas...

  • miap01

    Mår fortfarande ganska kass, och slutade med hormonet i onsdags, så det är positivt.

    Måste dock äta precis hela tiden känns det som. Den enda gången jag mår hyfsat är bannemig när jag tuggar!

  • Anceka m D
    miap01 skrev 2014-02-21 09:30:59 följande:
    Mår fortfarande ganska kass, och slutade med hormonet i onsdags, så det är positivt.
    Måste dock äta precis hela tiden känns det som. Den enda gången jag mår hyfsat är bannemig när jag tuggar!
    Visst är de här veckorna underbara - NOT! Självklart är det värt det om det i slutändan blir ett litet barn, men jag längtar tills jag börjar må lite bättre. Om det liknar förra graviditeten är det bara ett par veckor kvar nu...
  • miap01
    Anceka m D skrev 2014-02-21 09:39:54 följande:
    Visst är de här veckorna underbara - NOT! Självklart är det värt det om det i slutändan blir ett litet barn, men jag längtar tills jag börjar må lite bättre. Om det liknar förra graviditeten är det bara ett par veckor kvar nu...
    Idag vaknade jag inte av hunger, har druckit en halv kopp kaffe till frukost och mår hyfsat bra. Lite ömma bröst är välbdetbenda som skvallrar om att det finns något hormon som inte finns där i vanliga fall :/ blir lite nojig faktiskt. Vaknade först och gick ner och stekte bacon och äggröra utan bekymmer! Detta hör iofs inte till vanligheterna heller. Vi var dessutom borta igår och kom hem vid 2 i natt, jag var inte tröttare än vanligt heller. Gillar inte detta. Och väntan till onsdag känns oändlig.
  • Baktakt

    Jag kunde inte äta Max pommes med Green & garlic dip (som jag verkligen älskar) när jag var gravid sist. Lösgodis gick inte heller. Nu är pommes & dip lika gott som vanligt, så jag vet inte om jag vågar testa lösgodis... Mådde inte illa så tidigt sist som nu, men mer när det väl kom. Sedan igår är jag mest trött och lite yr emellanåt. Lite hjärtklappning om jag anstränger mig. Inte illamående och ingen växtvärk.

    Försöker tänka att det inte är samma barn och graviditet den här gången och att kroppen kanske inte behöver slå på stora trumman för att annonsera vad som är på G, men oron gnager ju även utan mf och ma i bagaget. Kan tänka mig att det inte är lätt för dig Mia. Håller tummar och tår

  • Anceka m D

    Mitt illamående har kommit exakt samma dag båda graviditeterna, 6+0. Innan dess har jag nästan mått som vanligt och kunnat dricka kaffe och så, men sen har det verkligen svängt över en natt. Jag har haft nån enstaka dag där jag knappt mått illa alls den här gången och hunnit börja oroa mig, men sen har det kommit tillbaka än värre. Jag håller tummarna hårt Mia!

  • miap01

    Skumt detta med symptom. Nu ikväll har jag varit lite illamående och brösten har ömmat lite mer. Har fortfarande en aptit som heter duga och är sugen på än det ena och än det andra. Antar väl att de sär symptomen kommer och går lite som de vill, är iaf grymt andfådd och att gå upp och ner från trappan hemma mer än en gång är pest, tycker jag flåsar som en uttorkad hund.

    Jag fick inte symptom förrän v 7. (6+), vet också att jag mådde lika med sonen och dottern.

Svar på tråden Gravida 30+ som kämpat & längtat länge efter plus