• Svar på tråden Gravida 30+ som kämpat & längtat länge efter plus
  • Baktakt

    Ni undrar om jag just skickade iväg mannen för att köpa lösgodis med motiveringen "Men herre Gud! Jag är ju gravid!"? Svaret är ja.

  • miap01
    Baktakt skrev 2014-02-22 20:48:15 följande:

    Ni undrar om jag just skickade iväg mannen för att köpa lösgodis med motiveringen "Men herre Gud! Jag är ju gravid!"? Svaret är ja.


    Haha Tummen upp!!

    Min man går för tillfället också med på alla mina idéer om mat, och kvällsmaten kan absolut bli en helt annan än vad som bestämdes 30 min tidigare. Lite svårare att ändra barnen bara, men mutor är tillåtna just nu
  • Baktakt

    Haha! Vi får se hur det hela utvecklats när jag nått fram till v. 9 som du  Jag har själv mest lagat mat efter orken den sista veckan. Tur E gillar pannkakor och gröt! 

    Mannen var lyckligtvis snabb och jag kunde konstatera att lösgodis inte smakar illa, så som det gjorde när jag väntade E. Sa att jag var orolig och ville kolla så att allt var ok och han var fullständigt oförstående. Han hade dessutom fräckheten att påpeka att jag var mycket tuffare för en knapp vecka sedan, just efter testet. Mmmm...men det var då! 

    Vi tog bilder på magen (just nu bara otrivselkilon) i morse. Efter att E somnade har jag roat mig med att klippa in bilden i de vi gjorde när jag var gravid senast. En för foton framifrån och en för foton från sidan. Kunde konstatera att jag är rejält sned i kroppen. Dels lutar jag så pass mycket åt vänster att det skiljer flera centimeter på höger och vänster axel. Dels sträcker jag inte lika bra på mig som förra gången, så jag ser framåtlutad ut. Dessutom är mina axlar mer framåtvända än förr. Inte så att jag har dålig hållning: det är bara inte lika mycket "stuns" i den.

    På måndag blir det till att ringa en kiropraktor och se om jag kan bli mindre sned i sidled iaf. Och skjuta fram massagetiden jag hade inplanerad till slutet av april. Fast den kanske inte kommer att behövas lika väl efter en (ett par?) rundor hos kiropraktorn?

  • Anceka m D

    Vecka 10 imorgon och vi har faktiskt börjat berätta för folk. Min mamma blev mycket gladare den här gången, hon vet ju hur vi kämpat. Känns skönt att alla vet varför jag inte verkar vara på topp precis.

    Magen är mycket mer svullen än förra gången också så jag kommer inte kunna dölja det så länge till. Vill absolut inte ha byxor på mig!

  • miap01
    Anceka m D skrev 2014-02-23 18:31:31 följande:

    Vecka 10 imorgon och vi har faktiskt börjat berätta för folk. Min mamma blev mycket gladare den här gången, hon vet ju hur vi kämpat. Känns skönt att alla vet varför jag inte verkar vara på topp precis. smile1.gif

    Magen är mycket mer svullen än förra gången också så jag kommer inte kunna dölja det så länge till. Vill absolut inte ha byxor på mig!


    Vill också börja berätta, men väntar till onsdag, för att veta om där e något att berätta eller inte. Framför allt Längtar jag till den dagen jag kan berätta för barnen att de ska få ett syskon. Vår dotter tjatar så gott som dagligen och har gjort det i ett år nu.

    Jag har också en bra bula, önskar att jag inte hade behövt försöka dölja den så mycket, ganska drygt, har liksom inte hur mycket stora tröjor som helst, som dessutom ser någorlunda bra ut att ha på jobb.

    Vill bara att allt ska se bra ut på onsdag och att vi äntligen kan glädjas.

    Baktakt: var hos kiropraktikern 3 ggr förra veckan, hade grym nackspärr och så har jag även ganska krokig rygg, tur jag kunde dra det på jobbets friskvårdsbidrag. Inte är det billigt heller...
  • Baktakt

    Det finns inga restriktioner för kiropraktorbesök vid graviditet då, antar jag?

    Friskvårdsbidrag har jag också turen att ha. Blir trevligare att registrera de kvittona än det hade varit med de från IVF-kliniken

    Var hos svärisarna idag och sitter nu och undrar om de misstänkte något. De bjöd inte på vin till maten som vanligt. Kanske är jag lite paranoid

  • Anceka m D

    Jag mår lite mindre illa idag och börjar genast noja. Dessutom har vi ju börjat berätta och då kan man ju undra om vi "jinxat" det. Men äh, det kan ju vara en bra dag och jag försöker finna lugn i att vi ju faktiskt såg ett tickande hjärta förra veckan, och början till navelsträng och moderkaka. Har det gått så långt är ju chansen väldigt stor att det kommer gå bra. Och det måste ju inte följa mönstret från förra graviditeten till punkt och pricka. 

    Mia: jag kommer hålla tummarna så hårt för dig på onsdag! Vilken tid ska ni dit? Det bara måste vara er tur nu!

  • miap01

    Idag mår jag kasst! Och ska jobba till 18:30, kunde haft det bättre :/

    Verkat som att illamåendet varierar från dag till dag i allra högsta grad.

    Vi ska vara där kl 9:40, har tagit semester hela dagen för att gardera mig. Går det bra på ultraljudet ska jag unna mig att gå och kika på baby plagg i några butiker :)

    Tror absolut inte du behöver vara nojig anceka, allt är son det ska.

    Baktakt: det var inga problem att gå till kiropraktikern, jag frågade, men det var ingen fara alls.

  • Anceka m D

    Tack Mia, jag försöker njuta av de bättre dagarna! Jag hoppas så att det ska se bra ut för dig på onsdag!

  • miap01

    Mm detta illamåendet känner jag inte att jag vill ha i "onödan", så ett litet frö måste där bara vara!!

Svar på tråden Gravida 30+ som kämpat & längtat länge efter plus