• Siqueen93

    Ska barn få använda mobiler, dator, ipad m.m.?

    Dagens samhälle idag är inte bra!
    Tycker ni små barn ska få använda era mobiler, datorer, ipads m.m.? Fick vi det när vi var små? Skulle knappas tro det.. Varför ger ni era kära barn detta??

    Förstår inte hur lata och tråkiga föräldrar är där ute.. Själv är man ute i skog och mark varje dag! Håll leken i liv ute i naturen, låt era barn få springa och leka! inte sitta vid några osociala och omedvetna apparater.

    Har ni tänkt på strålning ni ger era barn?
    Har ni tänkt på barnens hjärna inte är fullt utvecklade! En ipad och dator, mobil är inte bra för små barn!

    Vill veta vad andra tycker om detta!

  • Svar på tråden Ska barn få använda mobiler, dator, ipad m.m.?
  • sthlmsgirl94
    Siqueen93 skrev 2014-03-19 17:29:30 följande:
    Då tycker jag att dem får vara sena med talet osv. Bara lata "vuxna" människor som inte har bättre hjälpmedel för sig utan måste använda datorer, ipad och mobiler för att göra det så enkelt som möjligt. Snarare tror jag det blir tvärtom. Hjärnan utvecklas medan hälsan tar stryk. Stackars barn. 
    Håller med dig. Och hur kommer de sig att alla inte va sena med tal och sånt förr då? eftersom att de inte fanns mobiler och så. Jo föräldrar tog sig tid och lära barnen.
  • Siqueen93
    Ingram skrev 2014-03-19 17:31:11 följande:
    Djur som använder mobiler? menar du apor då? för jag tror inte direkt hundar kan tränas till att spela spel på en iphone.

    Min son är 7 år gammal, han har en telefon och en surfplatta och han får självfallet hålla på med dem...han har tom. lärt sig mycket pga. dessa saker.
    Varför skulle han inte få hålla på med dessa saker tycker du?
    Jag var mer ironisk där. Menar mer att djur aldrig skulle få för sig att göra något sådant som vi människor har gjort. De osmarta människor är de som klassas som "smarta" det är de som förstör och tar fram en massa skit här på jorden som droger, bensin, farliga kemikalier m.m. Detta hade aldrig djuren fått för sig att göra om de hade kunnat. Tänker på de stackars vilda djuren som får leva för våra behov. Samhället är rent utsagt skit. 
  • Ingram
    Siqueen93 skrev 2014-03-19 17:37:28 följande:
    Jag var mer ironisk där. Menar mer att djur aldrig skulle få för sig att göra något sådant som vi människor har gjort. De osmarta människor är de som klassas som "smarta" det är de som förstör och tar fram en massa skit här på jorden som droger, bensin, farliga kemikalier m.m. Detta hade aldrig djuren fått för sig att göra om de hade kunnat. Tänker på de stackars vilda djuren som får leva för våra behov. Samhället är rent utsagt skit. 
    Ironi gör sig dåligt på nätet, men jag förstod nästan det..men på såna sidor som denna vet man aldrig!

    Djuren drivs ju inte på samma sätt som vi människor, vi tänker ju och drivs inte enbart av instinkter som tex. en hund gör så det är sjukt stor skillnad på människa och djur.
    Men vad har detta med att barn använder iphone och ipads att göra?
    Min son har haft ipad sen han var 3 år gammal, det har hjälpt honom i rätt mycket och det är ett jättebra tidsfördriv under en flygning eller bilfärd.
    Han har en telefon för att man alltid ska kunna nå honom och att han alltid ska kunna nå mig, vad är felet i det?
  • sthlmsgirl94
    Ingram skrev 2014-03-19 17:40:30 följande:
    Han har en telefon för att man alltid ska kunna nå honom och att han alltid ska kunna nå mig, vad är felet i det?
    Att ha telefon så man kan nå varandra ser jag inga problem med, det är något av de ända som jag ser är bättre. Önskar de finns vanliga nokia mobiler kvar när jag skaffar barn så.
  • Ingram
    sthlmsgirl94 skrev 2014-03-19 17:42:28 följande:
    Att ha telefon så man kan nå varandra ser jag inga problem med, det är något av de ända som jag ser är bättre. Önskar de finns vanliga nokia mobiler kvar när jag skaffar barn så.
    Varför just Nokiamobiler?
    Det är ett jättebra tidsfördriv med dessa saker, när man ska åka nånstans...dessutom lär sig barn mycket via dessa saker.
    Ipad och mobiler tycker jag är något bra och något som barn har nytta av!
  • sthlmsgirl94

    Ja men när dom är t,ex i skolåldern så tycker jag att ända användingen dom behöver i en mobil är att kunna ringa och sms, okej kanske nåt spel. Men tycker t.ex inte att dom ska kunna gå ut och surfa på internet o så.

  • Ingram
    sthlmsgirl94 skrev 2014-03-19 17:48:42 följande:
    Ja men när dom är t,ex i skolåldern så tycker jag att ända användingen dom behöver i en mobil är att kunna ringa och sms, okej kanske nåt spel. Men tycker t.ex inte att dom ska kunna gå ut och surfa på internet o så.
    Varför inte?
  • sthlmsgirl94
    Ingram skrev 2014-03-19 17:49:31 följande:
    Varför inte?
    Varför ska en 7 åring kunna använda instagram, fb och gå in på internet? Och ja, för mycket strålning är verkligen inte bra.
  • Ingram
    sthlmsgirl94 skrev 2014-03-19 17:50:44 följande:
    Varför ska en 7 åring kunna använda instagram, fb och gå in på internet? Och ja, för mycket strålning är verkligen inte bra.
    Varför ska dem inte göra det? min 7- åring har visserligen varken instagram eller fb men han tittar på youtube och spelar spel på sidor.
    Strålningen ska man vara orolig för och man bör därför begränsa användandet men att ta bort det helt ser jag ingen anledning till, vi lever trots allt med strålning omkring oss hela dagarna.
Svar på tråden Ska barn få använda mobiler, dator, ipad m.m.?