Är det HIV jag blivit smittad av?
För ett antal år sedan blev jag förkyld, hade feber och diarré, kanske mådde illa/spydde också. När jag mår så dåligt brukar jag alltid dricka blåbärssoppa.Den här gången jag gjorde det så fick jag, kanske en timma eller så efter intagandet, minns icke riktigt, utslag över hela ryggen nästan. Det var röda eller vita och runda. Det spred sig sen till bröstkorgen och även ben, kanske även ansiktet. Det gick bort efter ungefär en dag och har aldrig dykt upp igen. Eftersom jag var säker på att det var blåbärssoppan jag blivit allergisk mot har jag inte druckit det sedan dess, fram tills idag.
Var jättesugen på blåbärssoppa och lite nyfiken på om jag fortfarande var allergisk mot det så jag tog några glas. Det hände absolut ingenting, mår jättebra. Gogglade därför vad det annars kan ha varit som orsakat utslagen. Råkade hamna på symptom man får första veckorna efter man fått HIV och såg att flera symtom stämmer in där, influensaliknande symptom var vanligt som min förkylning, feber och illamående. Tyvärr står det ju även följande som gjorde mig rädd då det inte hänt tidigare eller sedan dess: "ljusröda oregelbundna utslag på ryggen, bröstkorgen och ibland i ansiktet och på armar och ben."
Jag minns faktiskt inte om jag hade oskyddat sex några veckor innan det här, det är mycket möjligt. Bör jag oroa mig för att det här kan röra sig om HIV? Jag förstår faktiskt inte riktigt vad "oregelbundna utslag" betyder. Kan någon förklara det? Det var som sagt jättemånga lite överallt på kroppen, speciellt ryggen. Det kliade som bara helvete och dom var som sagt försvunna efter ungefär en dag. Stämmer det in med dom utslag man får efter man smittats med HIV eller brukar dom vara kvar längre än en dag? Hur länge i sånna fall?
Är verkligen jätterädd och nojig så seriösa svar uppskattas.