• Forumvärd

    Är du nöjd med valresultatet?

    Igår gick vi till valurnorna och röstade och idag på morgonen läste jag valresultatet.
    Dagens fråga är:
    Är du nöjd med valresultatet?

    Diskutera gärna i tråden Solig

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du nöjd med valresultatet?
  • Pathfinder

    Jag är glad för att Miljöpartiet (och även FI) tog ett stort kliv uppåt.

    Mindre missnöjd med att SD gjorde detsamma och det är vansinnigt tråkigt att se rasismen öka i Europa.

  • Jan Banan01
    Forumvärd skrev 2014-05-26 07:22:45 följande:
    Igår gick vi till valurnorna och röstade och idag på morgonen läste jag valresultatet.
    Dagens fråga är:
    Är du nöjd med valresultatet?

    Diskutera gärna i tråden Solig
    Jag är både och. Jag är kalasnöjd med SD:s framgång. Dock inte med Maskrospartiets och FI:s. Men man kan ju inte få allt. Vad Europa beträffar är jag glad när det gäller Dansk Folkeparti, Sannfinländarna och brittiska UKIP. Det är dom vi bör samarbeta med. Franska Nationella Fronten är jag dock skeptisk till. De är ganska plumpna, ärligt talat. Likaså Gyllene Gryning och Fidesz.
  • Kasperina

    Det är skönt att se att många anser att EUs miljöpolitik behöver uppdateras, men bedrövligt att så många vill ha brunskjortor i europa igen.
    Tom polackerna har ju börjat hitta på ursäkter för Hitler

  • Jan Banan01
    Anonym (SD) skrev 2014-05-26 19:57:36 följande:



    Ja, why not!
  • Anonym (SD)

    Finns rasister i vartenda jävla parti. Man ska inte tro att alla utom SD har rent mjöl i påsen för det är inte sant. De övriga partierna borde se detta som en väckarklocka, något är uppenbarligen fel i deras politik, de lever i sin lilla bubbla och låtsas att allt är bra, inte så konstigt SD får många röster. Nu får de jäkla jobba hårdare för folk har ungefär röstat som de tänker rösta i höst. Sverige kan inte rädda gud och hela världen, men det är det inga som fattar förutom SD.

  • Anonym (SD)

    Finns rasister i vartenda jävla parti. Man ska inte tro att alla utom SD har rent mjöl i påsen för det är inte sant. De övriga partierna borde se detta som en väckarklocka, något är uppenbarligen fel i deras politik, de lever i sin lilla bubbla och låtsas att allt är bra, inte så konstigt SD får många röster. Nu får de jäkla jobba hårdare för folk har ungefär röstat som de tänker rösta i höst. Sverige kan inte rädda gud och hela världen, men det är det inga som fattar förutom SD.

  • Jan Banan01
    Tapest skrev 2014-05-26 10:04:48 följande:
    Ja det syns ju inte alltid på dem heller. De kan ju gå till pizzerian, kebabbaren och stå och skoja på ett trevligt sätt med bakaren och sen sitta hemma och inte gilla invandrare. Det gör att man inte kan lita på folk när de inte är öppna med vad de tycker. Man vet inte vem som är vad, sen kan de utåt sett vara hur trevliga som helst.
    Det kallas diplomati. Det är det diplomati går ut på. Att man ber någon fara och flyga på ett sätt som gör att de ser fram emot den resan. Got the picture?
  • Swagger

    Besviken på att junilistan inte kom in. Ännu mer besviken på att SD kom in. Hur kan någon rösta på SD?

  • Indianica

     


    Näe, chockad över att så många svenskar röstat in två uppenbarligen intellektuellt handikappade individer i EU-parlamentet. Iofs tror jag inte SD kan göra så mycket skada i EU-parlamentet, men det stör mig att en förvirrad och okunnig människa som t ex Winberg ska sitta och trycka på en knapp i flera år och för det tjäna miljoner.

    Nog för att man kan ifrågasätta t ex segregeringen i Sverige, men att därför rösta på SD är bara så sjukt. Vad ska man skylla på? Skolväsendet? Folk i Sverige kan knappt läsa eller tänka kritiskt längre och röstar därför på uppenbara idioter?

  • Jan Banan01
    Swagger skrev 2014-05-26 20:26:44 följande:
    Besviken på att junilistan inte kom in. Ännu mer besviken på att SD kom in. Hur kan någon rösta på SD?
    Med tanke på hur det är i Sverige idag är det inte svårt alls!!!
Svar på tråden Är du nöjd med valresultatet?