• Forumvärd

    Är du nöjd med valresultatet?

    Igår gick vi till valurnorna och röstade och idag på morgonen läste jag valresultatet.
    Dagens fråga är:
    Är du nöjd med valresultatet?

    Diskutera gärna i tråden Solig

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är du nöjd med valresultatet?
  • Anonym (***)
    Jan Banan01 skrev 2014-05-26 20:39:11 följande:
    Med tanke på hur det är i Sverige idag är det inte svårt alls!!!
    Håller med. Eftersom svenska skolan är så undermålig, så lär sig inte eleverna varken historia eller källkritik. Då ökar ju rösterna på SD.
  • Anonym (nej)
    Anonym (***) skrev 2014-05-26 20:41:58 följande:
    Håller med. Eftersom svenska skolan är så undermålig, så lär sig inte eleverna varken historia eller källkritik. Då ökar ju rösterna på SD.
  • manolito

    Tråkigt att ett parti som Fi kommer in och även tråkigt att PP åker ut.

  • HeddaG
    lillajag82 skrev 2014-05-26 11:44:38 följande:
    Fagerlund: Man minns faktiskt inte heller nazismen på 30-40 talet om man tycker att det högerextrema är mindre farligt..
    Extrem som extrem..
    Satt just och pratade med några SD anhängare och de räknar såhär (minns inte siffrorna korrekt) Stalin 68 miljoner, någon Mao skit 46 miljoner och så då Hitler 26 miljoner. Enligt deras sätt att se det så handlar det bara om det rent statistiska....
    Alltså ursäkta mig, men det är faktiskt människor allihop som dött i de där krigen!! :-O
    Är det verkligen så en SD:are tänker.. Ja då är det ju faktiskt så att de försvarar rasism och nazism och därmed så ÄR de ju åt det det extrema högerhållet! Enkel slutsats..
    Och det skrämmer faktiskt skiten ut mig..
    "någon Mao skit"

    Wow, verkligen? Bra att du kan din historia hörru
  • Anonym (sorg)
    Jan Banan01 skrev 2014-05-26 20:08:06 följande:
    Jag är både och. Jag är kalasnöjd med SD:s framgång. Dock inte med Maskrospartiets och FI:s. Men man kan ju inte få allt. Vad Europa beträffar är jag glad när det gäller Dansk Folkeparti, Sannfinländarna och brittiska UKIP. Det är dom vi bör samarbeta med. Franska Nationella Fronten är jag dock skeptisk till. De är ganska plumpna, ärligt talat. Likaså Gyllene Gryning och Fidesz.
    Ändå sägs det att sd har mörkat att de ska jobba med franskarna att han redan skickat sin dotter att göra upp planer med Åkesson. Han tycker även de är en frisk fläkt och var glad och gratulerade dem. Vilket han själv sagt.
    Hoppas folk vet vad de har röstat på..känns lite som grisen i säcken.
  • Anonym (sorg)
    Jan Banan01 skrev 2014-05-26 20:39:11 följande:
    Med tanke på hur det är i Sverige idag är det inte svårt alls!!!
    Ja självklart..är man arg på Reinfeldt och Löven så ska man ställa sig bakom  hitler eller mao, eller?
  • Jan Banan01
    Anonym (sorg) skrev 2014-05-26 22:24:43 följande:
    Ja självklart..är man arg på Reinfeldt och Löven så ska man ställa sig bakom  hitler eller mao, eller?
    Jag står bakom varken Hitler eller Mao. Jag står bakom kung Jimmie!!
  • Anonym (***)
    Anonym (sorg) skrev 2014-05-26 22:23:13 följande:
    Ändå sägs det att sd har mörkat att de ska jobba med franskarna att han redan skickat sin dotter att göra upp planer med Åkesson. Han tycker även de är en frisk fläkt och var glad och gratulerade dem. Vilket han själv sagt.
    Hoppas folk vet vad de har röstat på..känns lite som grisen i säcken.
    http://www.etc.se/val-2014/le-pen-valkomnar-sd-i-sin-allians-av-hogerextrema

    De samarbetar redan med Nationella Fronten.
  • Anonym (sorg)
    Jan Banan01 skrev 2014-05-26 22:29:17 följande:
    Jag står bakom varken Hitler eller Mao. Jag står bakom kung Jimmie!!
    Det mest patetiska jag hört på länge. Du fattar verkligen inte, jag är inte förvånad.
Svar på tråden Är du nöjd med valresultatet?