• mullemeck

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • mullemeck

    Gjorde blodprov för KUB idag. 11+2 och skall på ultraljudet 1/8 när jag är i 12+5. Jag har hört att man gör KUB vecka 11-14. 

  • Edvina

    Det gick bra på kubtestet idag En stycken bebis i magen med beräknad nedkomst 29/1. Alltså stämmer datumet med senaste mens än så länge. Vecka 12+4 idag. Jag fick sannolikheten 1:4160 för Downs, låg sannolikhet med andra ord. Bebis låg alldeles stilla och sög på tummen hela tiden, antagligen sov den. Hjärtat pickade på fint

  • Loncelot
    Edvina skrev 2014-07-22 18:40:03 följande:

    Bebis som suger på tummen :-P


    Va härligt tydligt man ser bebisen, går det att se könet i v.12?
  • Laura79
    Edvina skrev 2014-07-22 18:40:03 följande:

    Bebis som suger på tummen :-P


    Å så härligt att allt var bra och vilken fin bild! :)
  • Edvina
    Liten är så söt så Känns mer verkligt nu faktiskt! Jag har också känt lite som att jag hittat på att jag är gravid. Loncelot: Nja, jag har läst ngnstans att det finns sätt att kunna se könet vid kub. Men flickor och pojkar ser ganska lika ut så det kräver nog sin expert. Men de vill inget säga ang. kön så här tidigt. Jag tyckte den var väldigt lik sina bröder iallafall, såg ut som en pojke men vi får väl se
  • Carolina01
    Loncelot skrev 2014-07-22 19:17:29 följande:
    Va härligt tydligt man ser bebisen, går det att se könet i v.12?
    Vad jag vet så Går det inte att se så tidigt, pojkar och flickor ser för lika ut då:)!
  • Emms1984

    Så gullig :)

    Vad jag har hört är det med förtidigt att se könet i vecka tolv. Men är som sagt ingen expert Skrattande

  • MariaW01

    Deras kön är nog väldigt lika dessa veckor. Men finns den där nub teorin, där man kollar vinkeln på "nubben" för att avgöra. Men nog väldigt svårt för en nybörjare Flört Men googla nub teorin så kan ni läsa mer vad jag menar Glad

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!