• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Jag tycker Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti"
  • realist14
    Anonym (nazisvin) skrev 2014-06-24 11:45:42 följande:
    Nu blandar du äpplen med päron här.
    Du kan inte göra dig till tolkningsföreträdare för andra.
    För en del är det säkert skitjobbigt att bli kallad för rasist,
    Andra bryr sig inte, det finns ju dom som helt oförblommerat skryter med sin rasism.
    Och likadant är det med alla andra epitet vi kan lägga på varandra.
    Så att komma och prata om vilket ord som är värst, det är ju bara tramsigt.
    Jag har sett väldigt många som reagerar negativt men extremt få om ens någon som tackar för den tveksamma komplimangen rasist, så ja, jag drar slutsatser utifrån det. Gå runt på stan och fråga 1000 pers om de skulle tycka det var positivt så får du se hur många jasvar du skrapar ihop.

  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (nazisvin)
    tobbe01 skrev 2014-06-24 12:08:08 följande:
    Lugn nu "nazisvin"! Sååååja. Du och jag ska inte diskutera vidare och jag ska inte kommentera det du skriver i fortsättningen. (har du fler identiteter så kan det bli problem men det tar vi då)
    Jag är kolugn, det behöver du inte oroa dig för.
    Du behöver inte alls diskutera med mig, det är mig fullkomligt egalt.
    Men det hade varit intressant och givande om du velat diskuterat och utvecklat dina tankar om det som anonym självklart skrev, som jag uppfattade som väldigt klarsynt och insiktsfullt.
    Jag hade gärna läst dina och andra sd-fans motargument mot det hen skrev.
    Istället får jag en intetsägande oneliner, det är ju inte värdigt en vuxen människa.
    Nog har du väl sakliga argument du kan skriva istället.
    Dom är jag isåfall intresserad av att få läsa.

    Din sista mening förstår jag bara som att jag uppenbarligen stör din sinnesro, i en annan tråd insunierar du att Digestive skulle vara jag och här antyder du att realist och jag skulle vara samma person.
    Jag kan garantera dig att jag är ingendera, jag har ett ordinarie nick, men det angår inte dig.
    Och det är ingen av dom två herrarna och hade du läst mina och realistens inlägg så hade du förstått det, vi har ju för i jösse namn argumenterat mot varandra.
  • Anonym (nazisvin)
    realist14 skrev 2014-06-24 14:14:13 följande:
    Jag har sett väldigt många som reagerar negativt men extremt få om ens någon som tackar för den tveksamma komplimangen rasist, så ja, jag drar slutsatser utifrån det. Gå runt på stan och fråga 1000 pers om de skulle tycka det var positivt så får du se hur många jasvar du skrapar ihop.

    Spekulation.
    Dessutom om du nu skulle ha rätt i ditt antagande så säger det fortfarande ingenting om hur en enskild individ uppfattar ordet och du kan fortfarande inte göra dig till talesman för andra.

    Jag skriver till dig som jag skrev till Tobbe, jag vill gärna läsa dina motargument mot det som anonym självklart skrev.
    Du har ju efterlyst en sansad nyanserad debatt, nu när du får ett sånt inlägg, så blir du tyst,
    Du får gärna utveckla det istället för att käbbla om ord
    Här har du din chans, vart är dina argument?
  • realist14
    Anonym (nazisvin) skrev 2014-06-24 14:58:15 följande:

    Spekulation.
    Dessutom om du nu skulle ha rätt i ditt antagande så säger det fortfarande ingenting om hur en enskild individ uppfattar ordet och du kan fortfarande inte göra dig till talesman för andra.

    Jag skriver till dig som jag skrev till Tobbe, jag vill gärna läsa dina motargument mot det som anonym självklart skrev.
    Du har ju efterlyst en sansad nyanserad debatt, nu när du får ett sånt inlägg, så blir du tyst,
    Du får gärna utveckla det istället för att käbbla om ord
    Här har du din chans, vart är dina argument?
    Ja visst, om det är så att jag behöver höra mig för med ALLA i hela landet innan jag får dra någon slutsats, då kan jag ju inte ha någon åsikt om det eller om något. Underförstått när jag skriver, om jag missar att förtydliga det, så gäller det "många" ....har aldrig och kommer aldrig påstå att någonting, oasvett samtalsämne, gäller ALLA, vore bara fånigt att tro något sådant.

    Sorry, vad har jag missat att svara på???


  • Anonym (nazisvin)
    realist14 skrev 2014-06-24 15:06:55 följande:
    Ja visst, om det är så att jag behöver höra mig för med ALLA i hela landet innan jag får dra någon slutsats, då kan jag ju inte ha någon åsikt om det eller om något. Underförstått när jag skriver, om jag missar att förtydliga det, så gäller det "många" ....har aldrig och kommer aldrig påstå att någonting, oasvett samtalsämne, gäller ALLA, vore bara fånigt att tro något sådant.

    Sorry, vad har jag missat att svara på???
    Åsikter kan du ha, när det gäller dig själv, du kan aldrig tala för nån annan än dig själv, det är korrekt.

    Läs anonym självklarts inlägg, vilka jag fann väldigt insiktsfulla och klarsynta, just därför vore det intressant att få höra den "andra sidans" synpunkter och gärna utvecklat varför du tycker som du gör.
    Jag vet ju att du kan diskutera sakligt, det har jag läst när du gör, så just därför vore det än mer intressant, att få även dina synpunkter.
  • realist14
    Anonym (nazisvin) skrev 2014-06-24 15:29:31 följande:
    Åsikter kan du ha, när det gäller dig själv, du kan aldrig tala för nån annan än dig själv, det är korrekt.

    Läs anonym självklarts inlägg, vilka jag fann väldigt insiktsfulla och klarsynta, just därför vore det intressant att få höra den "andra sidans" synpunkter och gärna utvecklat varför du tycker som du gör.
    Jag vet ju att du kan diskutera sakligt, det har jag läst när du gör, så just därför vore det än mer intressant, att få även dina synpunkter.
    I det fall jag hört och sett många uttrycka en sak kan jag väl ändå utgå från att det är fler än bara jag ensam som tycker det. Vore väl konstigt annars.

    Ok, jag ska läsa igen, men vilken anonym menar du? Har du ngt nummer på inlägget? Jobbar samtidigt så jag är inte helt fokuserad och vet inte vad jag missat.
  • Anonym (nazisvin)
    realist14 skrev 2014-06-24 15:35:41 följande:
    I det fall jag hört och sett många uttrycka en sak kan jag väl ändå utgå från att det är fler än bara jag ensam som tycker det. Vore väl konstigt annars.

    Ok, jag ska läsa igen, men vilken anonym menar du? Har du ngt nummer på inlägget? Jobbar samtidigt så jag är inte helt fokuserad och vet inte vad jag missat.
    Det är jag som är otydlig, men nicket jag syftar på kallar sig anonym (självklart)
    Första inlägget tror jag har nummer 146, jag såg sen att du hade svarat åtminstone en gång, men jag läser gärna mer.
Svar på tråden "Jag tycker Sverigedemokraterna är ett rasistiskt parti"